Sepsi
![REZUMAT | Sepsi OSK - UTA 1-0. Sepsi câștigă în ultimul minut si urcă pe primul loc in play-out](https://i.ytimg.com/vi/xe7GEjO3P9g/hqdefault.jpg)
A sepsis hè una malattia induve u corpu hà una risposta infiammatoria severa à batteri o altri germi.
I sintomi di a sepsis ùn sò micca causati da i germi stessi. Invece, e sostanze chimiche chì u corpu rilascia causanu a risposta.
Una infezzione batterica in ogni locu in u corpu pò scatenà a risposta chì porta à a sepsis. I lochi cumuni induve una infezzione puderia inizià includenu:
- Flussu di sangue
- Osse (cumuni in i zitelli)
- Intestinu (di solitu vistu cù peritonite)
- Rini (infezzione di l'urinariu superiore, pielonefrite o urosepsis)
- Fodera di u cervellu (meningite)
- Fegatu o cistifellea
- Pulmoni (pneumonia batterica)
- Pelle (cellulite)
Per e persone in l'uspidale, i siti cumuni di infezzione includenu linee endovenose, ferite chirurgiche, dreni chirurgici, è siti di rottura di a pelle, cunnisciuti cum'è ulceri o ulcere da pressione.
A sepsi affetta comunemente i zitelli o adulti maiò.
In sepsis, a pressione sanguigna gocce, dendu à u shock. I principali organi è sistemi corporei, cumpresi i reni, u fegatu, i pulmoni è u sistema nervosu centrale ponu smette di funzionà currettamente per via di un poviru flussu di sangue.
Un cambiamentu di statutu mentale è una respirazione assai rapida ponu esse i primi segni di sepsis.
In generale, i sintomi di sepsis ponu include:
- Chills
- Cunfusione o deliriu
- Febbra o bassa temperatura di u corpu (ipotermia)
- Sturdità per via di pressione bassa
- Battimentu di core rapidu
- Erupzioni cutanee o pelle motta
- Pelle calda
U pruprietariu di a salute esaminerà a persona è dumanderà nantu à a storia medica di a persona.
L'infezzione hè spessu cunfirmata da un test di sangue. Ma un test di sangue pò ùn palisà l'infezzione in e persone chì anu ricevutu antibiotici. Alcune infezioni chì ponu causà a sepsis ùn ponu micca esse diagnosticate da un test di sangue.
Altri testi chì ponu esse fatti includenu:
- Differenziale di sangue
- Gassi di sangue
- Prove di funzione renale
- Conti di piastrine, prudutti di degradazione di fibrina è tempi di coagulazione (PT è PTT) per verificà u risicu di sangu
- Conti di globuli bianchi
Una persona cun sepsis serà ammessa in un ospedale, di solitu in a unità di terapia intensiva (ICU). L'antibiotici sò generalmente dati per via di una vena (intravenosa).
Altri trattamenti medichi includenu:
- Ossigenu per aiutà cù a respirazione
- Fluidi dati per via di una vena
- Medicinali chì aumentanu a pressione sanguigna
- Dialisi s'ellu ci hè una disfunzione renale
- Una macchina di respirazione (ventilazione meccanica) se ci hè fallimentu pulmonariu
A sepsis hè spessu periculosa per a vita, in particulare in e persone cun un sistema immunitariu debule o una malattia (cronica) à longu andà.
U dannu causatu da una diminuzione di u flussu di sangue à l'organi vitali cum'è u cervellu, u core è i reni pò piglià tempu per migliurà. Ci ponu esse prublemi à longu andà cù questi organi.
U risicu di sepsis pò esse riduttu uttenendu tutti i vaccini raccomandati.
In l'uspidale, u lavatu attentu di e mani pò aiutà à prevene infezioni acquistate da l'ospedale chì portanu à sepsis. A rimozione rapida di i cateteri urinarii è di e linee IV quandu ùn sò più necessarie pò ancu aiutà à prevene infezioni chì portanu à sepsis.
Septicemia; Sindromu di Sepsis; Sindrome di risposta inflammatoria sistemica; SIRS; Scossa settica
Shapiro NI, Jones AE. Sindromi di sepsi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 130.
Cantante M, Deutschman CS, Seymour CW, et al. A terza definizione di consensu internaziunale per sepsis è scossa settica (sepsis-3). JAMA. 2016; 315 (8): 801-810. PMID 26903338 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26903338/.
van der Poll T, Wiersinga WJ. Sepsi è scossa settica. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 73.