Bronchoscopia
A Bronchoscopia hè un test per vede e vie aeree è diagnosticà a malatia pulmonare. Pò esse ancu adupratu durante u trattamentu di alcune condizioni pulmonari.
Un bronchoscopiu hè un dispositivu adupratu per vede l'internu di e vie aeree è di i pulmoni. U scopu pò esse flessibile o rigidu. Un scopu flessibile hè guasi sempre adupratu. Hè un tubu menu largu di un mezu centimetru (1 centimetru) di larghezza è circa 2 piedi (60 centimetri) di lunghezza. In casi rari, un bronchoscopiu rigidu hè adupratu.
- Puderete uttene medicinali per mezu di una vena (IV, o per via endovenosa) per aiutavvi à rilassate. Or, pudete dorme sottu anestesia generale, soprattuttu se un scopu rigidu hè adupratu.
- Un medicamentu annudente (anesteticu) sarà spruzzatu in bocca è in gola. Se a bronchoscopia hè fatta attraversu u nasu, una gelatina numbing serà posta in a narice chì u tubu passa.
- U scopu hè inseritu cù delicatezza. Probabilmente vi farà tossu prima. A tosse si fermerà quandu a droga numbing cumincià à travaglià.
- U vostru duttore di salute pò mandà una soluzione salina attraversu u tubu. Questu lava i pulmoni è permette à u vostru fornitore di raccoglie campioni di cellule pulmonari, fluidi, microbi è altri materiali in i sacchetti d'aria. Questa parte di a prucedura hè chjamata lavata.
- A volte, piccule spazzole, aghi, o pinze ponu esse passate per u bronchoscopiu per piglià campioni di tessuti assai picculi (biopsie) da i vostri pulmoni.
- U vostru fornitore pò ancu mette un stent in e vostre vie aeree o vede i vostri pulmoni cun ultrasuoni durante a procedura. Un stent hè un picculu dispositivu medicu cum'è tubu. L'ultrasu hè un metudu di imaging indolore chì permette à u vostru fornitore di vede in u vostru corpu.
- A volte l'ultrasu hè adupratu per vede i linfonodi è i tessuti intornu à e vostre vie aeree.
- À a fine di a prucedura, u scopu hè eliminatu.
Seguitate e istruzioni nantu à cume si prepara per a prova. Vi sarà probabilmente dettu:
- Ùn manghjà nè beie nunda per 6 à 12 ore prima di u vostru test.
- Micca per piglià l'aspirina, l'ibuprofene, o altre droghe antidiabetiche prima di a vostra procedura. Dumandate à u fornitore chì farà a vostra bronchoscopia se è quandu smette di piglià queste droghe.
- Organizza per un viaghju da e per l'ospedale.
- Organizza per aiutu cù u travagliu, a cura di i zitelli, o altri compiti, cum'è probabilmente duverete riposà u ghjornu dopu.
U test hè u più spessu fattu cum'è una procedura ambulatoria, è anderete in casa u listessu ghjornu. Raramente, alcune persone ponu avè bisognu di passà a notte in ospedale.
L'anesteticu lucale hè adupratu per rilassassi è annudisce i musculi di a gola. Finu à quandu sta medicina principia à travaglià, pudete sentite fluidu chì corre in u fondu di a vostra gola. Questu pò causà tossu o gag.
Una volta chì a medicina hà effettuatu, pudete sentite pressione o un liggeru tirone mentre u tubu si move in a vostra trachea. Ancu se pudete sentite chì ùn site micca capaci di respira quandu u tubu hè in a vostra gola, ùn ci hè risicu chì questu accada. I medicinali chì ricevi per rilassate vi aiuteranu cun questi sintomi. Probabilmente dimenticherete a maiò parte di a procedura.
Quandu l'anesteticu si spegne, a vostra gola pò esse graffiata per parechji ghjorni. Dopu à a prova, a vostra capacità à tossu (riflessu di tosse) tornerà in 1 à 2 ore. Ùn serà micca permessu di manghjà o beie finu à chì u vostru riflessu per a tosse torna.
Pudete avè una bronchoscopia per aiutà u vostru fornitore à diagnosticà prublemi pulmonari. U vostru fornitore puderà ispezionà e vostre vie aeree o piglià un campione di biopsia.
I motivi cumuni per fà una bronchoscopia per u diagnosticu sò:
- Un test di imaging hà mostratu cambiamenti anormali di u to pulmone, cume una crescita o tumore, cambiamenti o cicatrici di tessuti pulmonari, o collassu di una zona di u to pulmone.
- À a biopsia di i linfonodi vicinu à i vostri pulmoni.
- Per vede perchè tossite sangue.
- Per spiegà mancanza di respiru o bassi livelli di ossigenu.
- Per vede s'ellu ci hè un ughjettu straneru in e vostre vie aeree.
- Avete una tosse chì hà duratu più di 3 mesi senza alcuna causa chjara.
- Avete una infezione in i vostri pulmoni è e vie aeree principali (bronchi) chì ùn ponu micca esse diagnosticati in alcun modu o chì necessitanu un certu tipu di diagnosi.
- Avete inalatu un gas tossicu o chimicu.
- Per vede se un rigettu di pulmone dopu un trapianto di pulmone si verifica.
Pudete ancu avè una bronchoscopia per trattà un prublema di pulmone o di vie aeree. Per esempiu, si pò fà per:
- Eliminate i tappi di fluidu o mucus da e vostre vie aeree
- Eliminate un oggettu straneru da e vostre vie aeree
- Allargate (dilate) una via aeree chì hè bluccata o ristretta
- Scaricate un ascessu
- Trattà u cancheru aduprendu una serie di tecniche diverse
- Lavate una via aeree
I risultati normali significanu cellule normali è fluidi si trovanu. Ùn si vede nisuna sustanza straniera o bloccu.
Parechji disordini ponu esse diagnosticati cun bronchoscopia, cumprese:
- Infezioni da batteri, virus, funghi, parassiti, o tuberculosi.
- Dannu pulmonariu in relazione à reazzioni di tipu allergicu.
- Disturbi pulmonari in i quali i tessuti pulmonari profondi si infiammanu per via di a risposta di u sistema immunitariu, è dopu dannighjati. Per esempiu, si ponu truvà cambiamenti da sarcoidosi o artrite reumatoide.
- Cancer di pulmone, o cancru in a zona trà i pulmoni.
- Stringimentu (stenosi) di a trachea o bronchi.
- Righjettu acutu dopu un trapianto di pulmone.
I risichi principali di a bronchoscopia sò:
- Sanguinamentu da i siti di biopsia
- Infezzione
Ci hè ancu un picculu risicu per:
- Ritmi cardiaci anormali
- Difficultà di respirazione
- Frebba
- Infartu di core, in e persone cù malatie cardiache esistenti
- Pocu ossigenu in sangue
- Pulmone sfundatu
- Mal di gola
I risichi quandu l'anestesia generale hè aduprata includenu:
- Dolore musculare
- Cambiamentu di a pressione sanguigna
- Frequenza cardiaca più lenta
- Nausea è vomitu
Bronchoscopia Fibreottica; Cancer di pulmone - bronchoscopia; Pneumonia - bronchoscopia; Malatia pulmonaria cronica - bronchoscopia
- Bronchoscopia
- Bronchoscopia
Christie NA. Otorinolaringulugia Operativa: bronchoscopia. In: Myers EN, Snyderman CH, eds. Chirurgia Operativa di Capu è Collu di Otorinolaringologia. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 18.
Kupeli E, Feller-Kopman D, Mehta AC. Bronchoscopia diagnostica. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 22.
Weinberger SE, Cockrill BA, Mandel J. Valutazione di u paziente cun malattia pulmonaria. In: Weinberger SE, Cockrill BA, Mandel J, eds. Principii di Medicina Pulmonaria. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 3.