BPCO - gestisce u stress è u vostru umore
E persone cun malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO) anu un risicu più grande di depressione, stress è ansietà. Esse stressatu o depressu pò aggravà i sintomi di a BPCO è rende più difficiule a cura di te.
Quandu avete a BPCO, curà a vostra salute emotiva hè altrettantu impurtante cum'è a cura di a vostra salute fisica. Amparà à trattà cù u stress è l'ansietà è cercà cura per a depressione pò aiutà à gestisce a BPCO è sentite megliu in generale.
Avè BPCO pò influenzà u vostru umore è emozioni per parechje ragioni:
- Ùn pudete micca fà tutte e cose chì avete fattu.
- Puderete bisognu di fà e cose assai più lente di ciò chì avete prima.
- Pudete spessu sentu stancu.
- Pudete avè un tempu duru per dorme.
- Pudete sente vergogna o culpassi per avè BPCO.
- Pudete esse più isolatu da l'altri perchè hè più difficiule di esce per fà e cose.
- I prublemi di respirazione ponu esse stressanti è spaventosi.
Tutti questi fattori ponu fà vi sentite stressatu, ansiosu o depressu.
Avè BPCO pò cambià cumu si sente per sè stessu. È cumu si sente per sè stessu pò influenzà i sintomi di a BPCO è quantu si cura per sè stessu.
E persone cun BPCO chì sò depresse ponu avè più flare-ups di BPCO è pò avè da andà à l'uspidale più spessu. A depressione sfrutta a vostra energia è a vostra motivazione. Quandu site depressu, pudete esse menu prubabile di:
- Manghjà bè è esercitassi.
- Pigliate i vostri medicini cumu indicatu.
- Seguitate u vostru pianu di trattamentu.
- Ripusassi abbastanza. Or, pudete uttene troppu riposu.
U stress hè un trigger di COPD cunnisciutu. Quandu vi sentite stressatu è ansiosu, pudete respira più veloce, chì pò fà sentite mancanza di respiru. Quandu hè più difficiule di respirà, vi sentite più ansiosi, è u cicculu continua, vi cunduce à sentite ancu peghju.
Ci hè cose chì pudete è duvete fà per prutege a vostra salute emotiva. Mentre ùn pudete micca sbarrazzassi di tuttu u stress in a vostra vita, pudete amparà à gestisce. Questi suggerimenti ponu aiutà à alleviare u stress è à stà pusitivi.
- Identificate e persone, i lochi è e situazioni chì causanu stress. Sapendu ciò chì vi causa u stress pò aiutà à evità o gestisce lu.
- Pruvate à evità e cose chì vi rendenu ansiosi. Per esempiu, NON passate tempu cù e persone chì vi stressanu. Invece, cerca persone chì vi nutriscenu è vi sustenenu. Andate à cumprà in tempi più tranquilli quandu ci hè menu trafficu è menu ghjente intornu.
- Praticate esercizii di rilassamentu. A respirazione prufonda, a visualizazione, lasciate andà penseri negativi, è esercizii di rilassamentu musculare sò tutti modi simplici per liberà a tensione è riduce u stress.
- Ùn piglià micca troppu. Prenditi cura di voi lascienduli andà è amparendu à dì di nò. Per esempiu, forse avete generalmente ospitu 25 persone per a cena di Thanksgiving. Tagliate à 8. O megliu ancu, dumandate à qualcun altru d'ospità. Se travagliate, parlate cù u vostru capu di modi per gestisce a vostra carica di travagliu in modo da ùn vi sentite micca sopravaluti.
- Stà impegnatu. NON isulà ti. Fate u tempu ogni settimana per passà u tempu cù l'amichi o participà à eventi suciali.
- Praticà abitudini di salute cutidianu pusitive. Arrìzzati è veste si ogni matina. Move u vostru corpu ogni ghjornu. L'eserciziu hè unu di i migliori stressers è stimulanti d'umore intornu. Fate una dieta sana è dorme abbastanza ogni notte.
- Parlà lu. Sparte i vostri sentimenti cù famiglia o amichi di fiducia. O parlate cun un membru di u cleru. Ùn tenite micca e cose imbottigliate dentru.
- Seguitate u vostru pianu di trattamentu. Quandu a vostra BPCO hè ben gestita, averete più energia per e cose chì vi piace.
- Ùn ritardate micca. Uttenite aiutu per a depressione.
Sentite arrabbiati, arrabbiati, tristi o ansiosi à volte hè capibile. Avè a BPCO cambia a vostra vita, è pò esse difficiule per accettà un novu modu di campà. Tuttavia, a depressione hè più cà occasionale tristezza o frustrazione. I sintomi di depressione includenu:
- Umore bassu a maiò parte di u tempu
- Irritabilità frequente
- Ùn piace micca e vostre attività abituali
- Prublemi per dorme, o dorme troppu
- Un grande cambiamentu di l'appetite, spessu cù l'aumentu o a perdita di pesu
- Aumenta a stanchezza è a mancanza di energia
- Sentimenti di inutilità, odiu di sè, è culpabilità
- Prublemi di cuncentrazione
- Sensazione senza speranza o impotente
- Penseri ripetuti di morte o suicidiu
Sì avete sintomi di depressione chì duranu 2 settimane o più, chjamate u vostru duttore. Ùn duvete micca campà cun sti sentimenti. U trattamentu pò aiutà à sente megliu.
Chjamate 911, una linea calda di suicidiu, o andate à a sala d'urgenza a più vicina se avete penseru di danneghje sè stessu o l'altri.
Chjamate u vostru duttore se:
- Si sente voci o altri soni chì ùn sò micca quì.
- Pienghjite spessu senza ragione apparente.
- A vostra depressione hà influenzatu u vostru travagliu, a scola, o a vita di famiglia per più di 2 settimane.
- Avete 3 o più sintomi di depressione (elencati sopra).
- Pensate chì unu di i vostri medicinali attuali pò esse chì vi faci depressu. Ùn cambiate micca o smette di piglià alcunu medicamentu senza parlà cù u vostru duttore.
- Pensate chì duverebbe riduce u consumu di bevande o di droghe, o un membru di a famiglia o un amicu vi hà dumandatu di riduce.
- Vi sentite culpevule di a quantità di alcolu chì bevite, o beite alcolu prima cosa in a mattina.
Duvete ancu chjamà u vostru duttore se i sintomi di a BPCO aggravanu, malgradu u seguitu di u vostru pianu di trattamentu.
Malatia pulmonaria obstructiva cronica - emozioni; Stress - BPCO; Depressione - BPCO
Iniziativa Globale per u situ Web di Malattie Pulmonari Ostruttive Croniche (GOLD). Strategia globale per a diagnosi, gestione è prevenzione di malatie pulmonari ostruttive croniche: rapportu 2019. goldcopd.org/wp-content/uploads/2018/11/GOLD-2019-v1.7-FINAL-14Nov2018-WMS.pdf. Accessu à 22 d'ottobre, 2019.
Han M, Lazarus SC. BPCO: Diagnosticu clinicu è gestione. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 44.
- COPD