Taccu di u fruttu di a passione: chì ghjè, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Ciò chì face u calcagnu di u fruttu di a passione
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu evità di piglià a malatia
U calcagnu di u fruttu di a passione, chjamatu scientificamente myiasis, hè una malattia causata da a proliferazione di larve di mosca in a pelle o in altri tessuti è cavità di u corpu, cum'è l'ochju, a bocca o u nasu, chì ponu influenzà ancu l'animali domestici.
A larva di a mosca pò entre in u corpu per a pelle quandu cammina scalzu o per u morsu di a mosca di a pelle chì pone e so ova chì dopu si trasformanu in larve. Di solitu e persone affette sò anziane, letti à u lettu o anu qualchì carenza di metalli è, dunque, ùn sò micca capaci di tene e mosche o larve luntanu da a pelle. Inoltre, hè più frequente in i lochi induve ci sò poche cundizioni d'igiene.
Sta malattia hà una cura, ma per ghjunghje la, hè necessariu seguità currettamente u trattamentu prupostu da u duttore è tene luntanu e mosche. Un bonu metudu per spaventà e mosche hè di aduprà l'aromaterapia cù citronella o oliu essenziale di limonu, per esempiu.
Ciò chì face u calcagnu di u fruttu di a passione
U calcagnu di u fruttu di a passione hè causatu da l'entrata di a larva di a mosca in u corpu, chì pò accade quandu a mosca sbocca nantu à una ferita è mette l'ova, chì dopu à circa 24 ore schiudanu è liberanu e larve, o quandu a larva entra in a pelle attraversu una ferita o tagliu, proliferendu in quellu locu, hè cumunu accade quandu a persona cammina scalza è hà ferite in u calcagnu.
Dopu chì a larva entre, a tacca diventa rossa è ligeramente gonfia, cù un picculu foru à mezu, induve a larva respira, è à le volte hè pussibule di sente un dulore pungente o pruriginosu in u locu, per esempiu. Inoltre, per via di a migrazione di a larva è di a distruzzione di u tissutu, ci hè l'apparizione di un chjassu biancu in u locu, lascendu u taccu simile à u fruttu di a passione, da induve u nome taccu di fruttu di a passione.
U più cumunu hè l'apparizione di myiasis in e persone cù lesioni cutanee in lochi cù mancanza di sensibilità, cum'è in u casu di i colesteatomi in l'arechja media, tumori o ulceri nasali-malatie granulomatose, cum'è leishmaniasi o lebbra, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
A prima opzione di trattamentu per u calcagnu di u fruttu di a passione hè l'usu di antibiotici è ivermectina, per tumbà e larve è facilità a so surtita, in più di prevene l'apparizione di infezioni secundarie. Tuttavia, hè ancu pussibule di caccià e larve da a regione da u duttore o l'infermiera, pulendu a ferita per impedisce l'emergenza di una infezzione.
Tuttavia, quandu ci sò parechje larve o ci hè dighjà assai tessuti morti, pò esse necessariu avè una piccula chirurgia per caccià tutte e larve è eliminà a pelle morta. Capite cumu trattà a myiasis.
Cumu evità di piglià a malatia
U megliu modu per evità di piglià una malattia cum'è u calcagnu di u fruttu di a passione ùn hè micca di marchjà scalzu in lochi disigienici, chì ponu avè mosche spessu, postu chì ci ponu esse ova di larva in terra. Tuttavia, altre precauzioni includenu:
- Evite d'avè ferite esposte, in particulare in lochi trupicali o cù mosche presenti;
- Aduprate repellente per insetti nantu à u corpu;
- Aduprate repellente per a mosca in casa;
- Pulite u pavimentu di a casa una volta à a settimana.
Inoltre, hè ancu cunsigliatu di stirà a robba prima di aduprà, soprattuttu quandu si vive in regioni tropicali è ci hè u risicu chì u tessutu entre in cuntattu cù una ferita. In casu di malati mentali o letti chì ùn anu micca autonumia in a so salute, devenu guarantisce a so assistenza cutidiana, evitendu u so abbandunu.