Bump di palpebre
A maiò parte di i bumps nantu à a palpebra sò styes.Un orzu hè una glàndula oliu infjammata nantu à a riva di a vostra palpebra, induve a ciglia incontra u coperchio. Apparisce cum'è un boscu rossu, gonfiu chì pare un brufulu. Hè spessu tenera à u toccu.
Un orzu hè causatu da un bloccu di una di e glàndule oliu in e palpebre. Questu permette à i batteri di cresce in a glàndula bluccata. I Styes sò assai simili à l'acne cumuni chì si trovanu in altrò nantu à a pelle. Pudete avè più di un stye à u listessu tempu.
I Styes si sviluppanu più spessu in pochi ghjorni. Puderanu drenà è guarì da soli. Un orzu pò diventà un chalazion, chì accade quandu una glàndula oliu infiammata diventa cumpletamente bluccata. Se un chalazion diventa abbastanza grande, pò causà prublemi cù a vostra visione.
Sì avete blefarite, avete più probabilità d'avè styes.
Altre pussibuli cumuni cumuni di a palpebra includenu:
- Xanthelasma: Patch gialli alzati nantu à e palpebre chì ponu accade cù l'età. Quessi sò innocu, ancu se sò qualchì volta un segnu di colesterolu altu.
- Papillomi: Bumps rosa o culore di a pelle. Sò innocu, ma ponu cresce lentamente, affettanu a vostra visione, o vi disturbanu per ragioni estetiche. Se sì, ponu esse rimossi chirurgicamente.
- Cisti: Piccoli sacchi pieni di fluidi chì ponu influenzà a vostra visione.
In più di u rossu, gonfiu gonfiu, altri sintomi pussibuli di un orzu includenu:
- Una sensazione sgrignosa, gratta, cum'è s'ellu ci hè un corpu stranieru in l'ochju
- Sensibilità à a luce
- Lacrima di u to ochju
- Tenerezza di a palpebra
In a maiò parte di i casi, u vostru duttore di salute pò diagnosticà un orzu solu fighjulendu lu. E prove sò raramente necessarie.
Per trattà e parolle in a casa:
- Applica un pannu caldu è umitu nantu à a zona per 10 minuti. Fate cusì 4 volte à ghjornu.
- Ùn pruvate micca di sprime un stye o qualsiasi altru tipu di bump palpebra. Lascialu scurrà da solu.
- Ùn aduprate micca lenti di cuntattu o portate u truccu di l'ochji finu à chì a zona sia guarita.
Per un stye, u vostru duttore pò:
- Prescrivite unguentu antibioticu
- Fate una apertura in u stye per drenallu (Ùn pruvate micca questu in casa)
I Styes spessu si migliuranu da soli. Tuttavia, ponu turnà.
U risultatu hè guasi sempre eccellente cù un trattamentu simplice.
A volte, l'infezzione pò sparghje in u restu di a palpebra. Questa hè chjamata cellulitis palpebrale è pò richiede antibiotici orali. Questa pò esse cum'è cellulitis orbitale, chì pò esse un prublema seria, in particulare in i zitelli.
Chjamate u vostru duttore di salute se:
- Avete prublemi cù a vostra visione.
- U colpu di palpebre s'aggrava o ùn migliora micca in una settimana o duie di autocura.
- U colpu di palpebre o colpi diventanu assai grossi o dolorosi.
- Avete una bolla nantu à a vostra palpebra.
- Avete a crostazione o a scala di e vostre palpebre.
- A to palpebra sana hè rossa, o l'ochju stessu hè rossu.
- Sì assai sensibile à a luce o avete lacrime eccessive.
- Un altru orzu torna torna subitu dopu u trattamentu successu di un orzu.
- A to parolla palpebre sanguina.
Lavate sempre e mani assai bè prima di toccà a pelle intornu à l'ochju. Se site propensu à ottene styes o avete blefarite, pò aiutà à pulisce accuratamente l'olii in eccessu da i bordi di i vostri coperchi. Per fà questu, aduprate una soluzione d'acqua calda è shampoo per zitelli senza lacrime. L'oliu di pesciu pigliatu da a bocca pò aiutà à prevene u tappu di e glàndule oliu.
Bump nantu à a palpebra; Stye; Hordeolum
- Ochju
- Stye
Cioffi GA, Liebmann JM. Malatie di u sistema visuale. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 395.
Dupre AA, Wightman JM. Ochju rossu è dulurosu. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 19.
Neff AG, Chahal HS, Carter KD. Lesioni benigni di a palpebra. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 12.7.
Sciarretta V, Dematte M, Farneti P, et al. Gestione di cellulite orbitale è di ascessi orbitali subperiosteali in pazienti pediatrici: Una rivista di deci anni. Int J Pediatr Otorinolaryngol. 2017; 96: 72-76. PMID: 28390618 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28390618/.
Wu F, Lin JH, Korn BS, Kikkawa DO. Tumori benigni è premaligni di a palpebra. In: Fay A, Dolman PJ, eds. Malatie è Disturbi di l'Orbita è Adnexa Oculare. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 22.