Cume Identificà è Trattà una Fobia Alimentaria
Cuntenutu
- Scantu di manghjà
- Sintomi di fobia alimentaria
- Cumplicazioni di Cibofobia
- Rituali ossessivi
- Malnutrizione
- Stigma suciale
- Altre fobie alimentarie
- Neofobia alimentaria
- Mageirocophobia
- Emetofobia
- Trattà a paura di l'alimentu
- Purtà si
Scantu di manghjà
A cibofobia hè definita cum'è a paura di l'alimentu. E persone cun cibofobia spessu evitanu l'alimentu è e bevande perchè anu paura di l'alimentu stessu. A paura pò esse specifica per un tippu di alimentu, cume alimenti periscibili, o pò includere assai alimenti.
Una fobia hè una paura profonda, irrazionale per una cosa o situazione specifica. Pò causà una quantità di sintomi, cumprese u panicu, a mancanza di respiro è a bocca secca.
Fobie ùn sò micca rari. In fattu, circa 19 milioni d'Americani sperimentanu fobie cusì severe chì influenzanu a so vita in un modu significativu.
E persone cun disordini alimentari cum'è l'anorexia ponu evità l'alimentu perchè si preoccupanu di l'effettu chì pò avè nantu à i so corpi. Per esempiu, anu paura di manghjà da manghjà cunduceranu à guadagnà pesu.
Alcune persone cun un disordine alimentariu ponu sviluppà infine cibofobia, ma hè impurtante nutà chì queste sò duie condizioni separate.
A Cibofobia, cum'è a maiò parte di e fobie, pò esse trattata cù successu. In a maiò parte di i casi, e persone chì anu paura di manghjà ponu superallu è sviluppà una relazione sana cù l'alimenti è e bevande.
Sintomi di fobia alimentaria
E persone chì anu una fobia alimentaria ponu avè i sintomi seguenti:
- pressione sanguigna elevata
- trimulendu o scuzzulendu
- battendu o battendu u core
- mancanza di fiatu
- dulore di pettu
- pettu strettu
- bocca secca
- mal di stomacu
- discorsu rapidu o incapacità improvvisa di parlà
- sudendu assai
- stupore
- nausea
- vomitu
E persone cun una fobia alimentaria ponu avè paura di guasi tutti i cibi è e bevande, o a so paura pò esse più specifica. L'alimenti seguenti generanu comunemente una fobia:
- Alimenti perisibili. E persone chì anu paura di l'alimenti cum'è a maionese, u latte, i frutti è ligumi freschi, è e carni ponu crede chì sò dighjà guasti. Temenu di pudè ammalassi dopu avè manghjatu.
- Cibi pocu cotti. A paura di e malatie di trasmissione alimentare pò spinghje alcune persone à evità cibi chì ponu esse periculosi se troppu cotti. A ghjente pò ancu coce st'alimenti à u puntu chì sò brusgiati o incredibilmente secchi.
- Date di scadenza. E persone cun cibofobia ponu teme l'alimenti chì sò vicini o passati di e so date di scadenza. Puderanu ancu crede chì l'alimenti scadenu più rapidamente una volta chì sò aperti.
- Restu. Alcuni individui cun cibofobia ùn manghjaranu micca resti, cridendu ch'elli ponu ammalalli.
- Cibu preparatu. Quandu e persone cù una fobia alimentaria ùn anu micca u cuntrollu di preparà u so propiu alimentu, ponu esse paurosi di ciò chì li serve. Puderanu evità di manghjà in un ristorante, a casa di un amicu, o in ogni locu ch'elli ùn ponu micca vede o cuntrullà e preparazioni alimentari.
Cumplicazioni di Cibofobia
Fobie chì sò lasciate senza trattamentu ponu purtà à una compromissione significativa. Unu chì ùn hè micca gestitu pò cumincià à interferisce cù a scola, u travagliu, e relazioni persunali è a vita suciale. Queste cumplicazioni ponu accade cù guasi ogni fobia, micca solu a cibofobia.
Ci hè una ricerca limitata nantu à l'effetti secundarii è e cumplicazioni di e fobie. Tuttavia, hè chjaru chì e fobie non trattate ponu diventà assai problematiche.
E ricerche esistenti suggerenu cumplicazioni di e fobie alimentari non trattate includenu:
Rituali ossessivi
Alcune persone cun fobie creanu rutine dettagliate in un tentativu di riduce l'ansietà. Queste rutine ponu include cume puliscenu a so cucina o conservanu i so alimenti. Tuttavia, chì ùn li aiuta micca sempre à piantà i sintomi fisichi è mentali chì accadenu quandu si trovanu alimenti.
Malnutrizione
In casu di cibofobia, manghjà parechji alimenti pò riduce assai a quantità di nutrienti chì sò assorbiti. Cù u tempu, questu pò purtà à malnutrizione è altri prublemi di salute.
Stigma suciale
Hè difficiule per e persone cù una fobia alimentaria di piattàla da l'amichi, a famiglia è i culleghi. Pò purtà à dumande scomode, è e persone cun cibofobia ponu evità impegni sociali per prevene queste interazioni.
Altre fobie alimentarie
A cibofobia hè u tippu più cumunu di fobia alimentaria, ma ùn hè micca l'unicu. E persone cun paura di manghjà ponu avè unu di sti tippi più specifici:
Neofobia alimentaria
A neofobia alimentaria hè a paura di novi alimenti. Per alcune persone, scuntrà novi alimenti pò causà ansietà intensa è panicu. Hè sopratuttu cumunu in i zitelli.
Mageirocophobia
Mageirocophobia hè a paura di cucinà l'alimentu. U tippu u più cumunu di mageirocofobia hè a paura di cucinà o di manghjà cibu pocu cottu, chì puderebbe resultà in malatie o cibu chì ùn si pò manghjà.
Emetofobia
Emetophobia hè a paura di vomitu. Per esempiu, sè avete paura di ammalà è avè bisognu di vomitu, puderete diventà paurosu di l'alimentariu perchè puderia rende malatu.
Questa fobia pò sviluppà spontaneamente. Puderia ancu sviluppassi dopu chì una persona sia diventata malata è vomitata per via di l'alimentu.
Trattà a paura di l'alimentu
E fobie alimentarie ponu esse trattate cù successu. I trattamenti ponu include:
- Terapia cumportamentale cognitiva (CBT). Stu trattamentu implica parlà cun un prufessiunale di salute mentale nantu à e vostre emozioni è sperienze cù l'alimentu. Pudete travaglià inseme per truvà un modu per riduce i penseri negativi è a paura.
- Espusizioni. Questa pratica monitorata vi porta in cuntattu cù l'alimenti chì generanu paura. Cù questu trattamentu, pudete amparà à trattà e vostre emozioni è reazioni versu l'alimentu in un ambiente di supportu.
- Medicazione. Antidepressivi, è in rari casi medicazione anti-ansietà, ponu esse aduprati per curà e persone cù una fobia alimentaria. Tuttavia, sti medicamenti ùn sò micca generalmente usati per via di a so alta responsabilità di dipendenza. I bloccanti beta ponu ancu esse aduprati per aiutà à riduce e risposte emotive è l'ansietà à breve tempu.
- Ipnosi. In questu statu profondamente rilassatu, u vostru cervellu pò esse apertu à a riqualificazione. Un ipnoterapeuta pò fà suggerimenti o offre indicazioni verbali chì ponu aiutà à riduce e reazioni negative chì avete versu l'alimentu.
Purtà si
Parechje persone anu cibu chì ùn li piace micca. Tuttavia, quandu a paura di l'alimentu interferisce cù a vostra vita d'ogni ghjornu è vi impedisce di godere di i pasti, pudete avè una fobia alimentaria.
Se ùn hè trattatu, una fobia alimentaria pò avè un impattu significativu nantu à a vostra salute è a vostra vita. U trattamentu pò aiutà à superà queste paure è abbracciare una relazione sana cù l'alimentu.
Se crede chì avete una fobia alimentaria o teme relative à l'alimentu, parlate cun un duttore. Questu hè un primu passu impurtante per aiutà à truvà un diagnosticu è un trattamentu riesciutu.