Allergia à l'acqua: sintomi principali è cumu trattà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu trattà l'allergia
- Cura per evità allergie
- Perchè l'allergia accade
L'allergia à l'acqua, cunnisciuta scientificamente cum'è urticaria aquagenica, hè una malattia rara in cui a pelle sviluppa macchie rosse, irritate pocu dopu u cuntattu di a pelle cù l'acqua, indipendentemente da a so temperatura o cumpusizione. Cusì, e persone cun sta cundizione anu generalmente allergie à qualsiasi tipu d'acqua, sia mare, piscina, sudore, caldu, freddu o ancu filtrati per beie, per esempiu.
Generalmente, stu tippu di allergia hè più cumunu in e donne, ma pò accade ancu in l'omi è i primi sintomi di solitu cumpariscenu in l'adolescenza.
Postu chì a causa di sta malatia ùn hè ancu cunnisciuta, ùn ci hè ancu nisun trattamentu per curalla. Tuttavia, u dermatologu pò avvisà l'usu di alcune tecniche, cume l'esposizione à i raggi UV o a presa d'antihistaminici per alleviare u disagiu.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni di una allergie à l'acqua includenu:
- Macchi rossi nantu à a pelle chì cumpariscenu dopu u cuntattu cù l'acqua;
- Pruritazione o sensazione di brusgiu nantu à a pelle;
- Macchi gonfi nantu à a pelle senza rossu.
Sti segni cumpariscenu di solitu in lochi vicinu à a testa, cum'è u collu, i bracci o u pettu, ma ponu ancu sparghje in tuttu u corpu, secondu a regione chì hè stata in cuntattu cù l'acqua. Queste macchie tendenu à sparisce circa 30 à 60 minuti dopu a rimozione di u cuntattu cù l'acqua.
In situazioni più gravi, stu tippu di allergia pò ancu causà un scossa anafilattica cù sintomi cume a mancanza di respiru, u respiru sibilante quandu si respira, a sensazione di una palla in gola o a faccia gonfia, per esempiu. In questi casi, duvete andà immediatamente à l'ospedale per cumincià u trattamentu è evità di mancà l'aria. Amparate più nantu à ciò chì hè u scossa anafilattica è chì fà.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'allergia à l'acqua deve esse sempre fattu da un dermatistu perchè hè necessariu studià tutta a storia clinica, è ancu u tippu di sintomi.
Tuttavia, ci hè un test chì pò esse fattu da u duttore per identificà se a causa di e macchie hè in realtà acqua. In questa prova, u dermatologu si mette una gasa in acqua à 35 ° C è a mette in una regione di u pettu. Dopu à 15 minuti, valuta s'ellu ci era macchie nantu à u situ è s'elli anu fattu, valuta u tippu di locu è i sintomi implicati, per ghjunghje à u diagnosticu currettu.
Cumu trattà l'allergia
Benchì ùn ci sia cure per l'allergia à l'acqua, ci sò alcune forme di trattamentu chì ponu esse indicate da u dermatologu per alleviare l'inconfortu:
- Antihistaminichi, Cum'è Cetirizine o Hydroxyzine: diminuite i livelli di istamina in u corpu, chì hè a sustanza responsabile di l'apparizione di sintomi allergici è, dunque, pò esse adupratu dopu u cuntattu cù l'acqua per alleviare u disagiu;
- Anticholinergichi, cum'è Scopolamine: parenu ancu riduce i sintomi quandu sò usati prima di esposizione;
- Creme barriera o olii: più adatta per e persone chì praticanu attività fisiche o chì anu bisognu di mette in cuntattu cù l'acqua, da applicà prima di esposizione, allevendu u disagiu.
In i casi i più gravi, in i quali i sintomi di scossa anafilattica apparsu di solitu, u duttore pò prescrive ancu una penna di epinefrina, chì deve sempre esse purtata in un sacchettu da pudè esse usata in situazioni d'urgenza.
Cura per evità allergie
U megliu modu per prevene l'apparizione di sintomi allergii hè di evità u cuntattu di a pelle cù l'acqua, tuttavia, questu ùn hè micca sempre pussibule, soprattuttu quandu avete bisognu di bagnassi o beie acqua.
Cusì, alcune tecniche chì ponu aiutà includenu:
- Ùn bagnate micca in mare o in piscina;
- Pigliate solu 1 à 2 bagni à settimana, per menu di 1 minutu;
- Evite un eserciziu fisicu intensu chì face assai sudore;
- Piglia l'acqua cù una paglia per evità u cuntattu d'acqua cù e labbre.
Inoltre, l'applicazione di creme per a pelle extra secca, cum'è Nivea o Vasenol, oltre à l'oliu d'amanduli dolci o a vaselina pò ancu aiutà à alleviare i sintomi, chì creanu una barriera trà a pelle è l'acqua, soprattuttu durante i periodi di pioggia o quandu hè difficiule da evità u cuntattu accidentale cù l'acqua.
Perchè l'allergia accade
Ùn ci hè ancu una causa difinita per l'emergenza di l'allergia à l'acqua, in ogni modu, i scientifichi indicanu 2 pussibuli teorii. U primu hè chì l'allergia hè in realtà causata da sostanze chì sò dissolute in acqua è finiscenu per entrà in u corpu attraversu i pori è causendu una risposta esagerata da u sistema immunitariu.
Tuttavia, l'altra teoria dice chì l'allergia nasce perchè, in e persone affette, u cuntattu di e molecule d'acqua cù a pelle crea una sostanza tossica chì porta à l'apparizione di e macchie.
Scuprite altre malatie chì ponu purtà l'apparizione di macchie rosse nantu à a pelle.