Infezioni di tenia di pesci

L'infezzione di tenia di pesci hè una infezzione intestinale cun un parassita truvatu in i pesci.
U tenia di pesciu (Diphyllobothrium latum) hè u più grande parassita chì infetta l'omu. L'umani si infettanu quandu manghjanu pesci d'acqua dolce crudi o pocu cotti chì cuntenenu cisti di tenia di pesci.
L'infezzione si vede in parechje zone induve l'omu manghja pesci d'acqua dolce crudi o sottucotti da fiumi o laghi, cumprese:
- Africa
- Europa orientale
- Nordu è Sud America
- Scandinavia
- Certi paesi asiatichi
Dopu chì una persona hà manghjatu pesci infetti, a larva cumencia à cresce in l'intestinu. E larve sò cumpletamente cultivate in 3 à 6 settimane. U vermu adultu, chì hè segmentatu, si attacca à u muru di l'intestinu. A tenia pò ghjunghje à una lunghezza di 30 metri (9 metri). E ovi sò furmati in ogni segmentu di u vermu è sò passati in u banchittu. A volte, parte di u vermu pò ancu esse passatu in u banchittu.
A tenia assorbe a nutrizione da l'alimentu chì a persona infetta manghja. Questu pò purtà à carenza di vitamina B12 è anemia.
A maiò parte di e persone chì sò infette ùn anu sintomi. Se i sintomi si verificanu, ponu include:
- Discomfort o dolore addominale
- Diarrea
- Debbulezza
- Perda di pesu
E persone chì sò infettate passanu à volte segmenti di vermi in e so feci. Questi segmenti ponu esse vistu in u banchittu.
E prove ponu include:
- Cumplimentu sanguinu cumpletu, cumpresu u differenziale
- Analisi di sangue per determinà a causa di l'anemia
- Livellu di vitamina B12
- Esame di feci per ova è parassiti
Riceverete medicinali per luttà contr'à i parassiti. Pigliate questi medicinali per bocca, generalmente in una sola dose.
A droga di scelta per e infezioni da tenia hè praziquantel. Niclosamide pò ancu esse adupratu. In casu di necessità, u vostru duttore di sanità prescriverà iniezioni di vitamina B12 o supplementi per trattà a carenza di vitamina B12 è l'anemia.
E tene di pesce ponu esse rimosse cù una sola dose di trattamentu. Ùn ci hè micca effetti durevuli.
Infezioni trattate, tenie di pesci ponu causà i seguenti:
- Anemia megaloblastica (anemia causata da carenza di vitamina B12)
- Bloccu intestinale (raru)
Chjamate u vostru fornitore se:
- Avete rimarcatu un vermu o segmenti di un vermu in e vostre feci
- Ogni membru di a famiglia hà sintomi di anemia
E misure chì pudete piglià per prevene l'infezione da tenia includenu:
- Ùn manghjate micca pesci crudi o pocu cotti.
- Cuire le poisson à 145 ° F (63 ° C) pendant au moins 4 minutes. Aduprate un termometru alimentariu per misurà a parte più grossa di u pesciu.
- Congelate i pesci à -4 ° F (-20 ° C) o sottu per 7 ghjorni, o à -35 ° F (-31 ° C) o sottu per 15 ore.
Diphyllobothriasis
Anticorpi
Alroy KA, Gilman RH. Infezioni da tenia. In: Ryan ET, Hill DR, Solomon T, Aronson NE, Endy TP, eds. Medicina Tropicale di Hunter è Malatie Infettive. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 130.
Fairley JK, King CH. Tenie (cestodi). In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 289.