Hantavirus
Hantavirus hè una infezzione virale chì mette in periculu a vita diffusa à l'omu da i roditori.
Hantavirus hè purtatu da roditori, in particulare topi di cervi. U virus si trova in a so urina è feci, ma ùn face micca l'animale malatu.
Si crede chì l'omu si pò ammalà cù stu virus se respiranu in polvere contaminata da i nidi di i topi o da e feci. Pudete vene in cuntattu cù tale polvere quandu si pulisce case, capannoni, o altre zone chjuse chì sò state viote da un bellu pezzu.
Hantavirus ùn pare micca sparghje da umanu à umanu.
I primi sintomi di a malatia hantavirus sò simili à l'influenza è includenu:
- Chills
- Frebba
- Dolori musculari
E persone cun hantavirus ponu cumincià à sentesi megliu per un tempu assai cortu. Ma in 1 à 2 ghjorni, diventa difficiule di respirà. A malatia s'aggrava rapidamente. I sintomi includenu:
- Tosse secca
- Sensazione generale malatu (malessere)
- Mal di testa
- Nausea è vomitu
- Mancanza di fiatu
U fornitore di assistenza sanitaria farà un esame fisicu. Questu pò rivelà:
- U sonu anormale di u pulmone per via di l'infiammazione
- Fallimentu renale
- Pressione sanguigna bassa (ipotensione)
- Bassi livelli di ossigenu in u sangue, chì facenu chì a pelle diventi un culore turchinu
E prove seguenti ponu esse fatte:
- Analisi di sangue per verificà i segni di hantavirus (presenza d'anticorpi à u virus)
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- Pannellu metabolicu cumpletu
- Prove di funzioni di u rene è di u fegatu
- Radiografia di u pettu
- CT scan di u pettu
E persone cun hantavirus sò ammesse à l'uspidale, spessu in a unità di terapia intensiva (ICU).
I trattamenti includenu:
- Ossigenu
- Tubu di respirazione o macchina di respirazione in casi severi
- Macchine speciali per aghjunghje ossigenu à u sangue
- Altre cura di sustegnu per trattà i sintomi
Hantavirus hè una infezzione seria chì s'aggrava rapidamente. A fallimentu pulmonare pò accade è pò purtà à a morte. Ancu cun trattamentu aggressivu, più di a mità di e persone chì anu sta malatia in i so pulmoni morenu.
E cumplicazioni di hantavirus ponu include:
- Fallimentu renale
- Fallimentu di u core è di u pulmone
Queste complicazioni ponu purtà à a morte.
Chjamate u vostru duttore se sviluppate sintomi simili à l'influenza dopu avè entratu in cuntattu cù escrementi di roditori o urina di roditori, o polvere contaminata da queste sostanze.
Evite l'esposizione à l'urina di u roditore è a fossa.
- Bei acqua disinfettata.
- Quandu campeghju, dorme nantu à un coperchio di terra è un pad.
- Mantene a vostra casa pulita. Sguassate i putenziali siti di nidificazione è pulite a vostra cucina.
Se duvete travaglià in una zona induve u cuntattu cù l'urina di i roditori o feci hè pussibule, seguitate queste raccomandazioni da i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC):
- Quandu aprite una cabina, capannone, o altru edifiziu inutilizatu, aprite tutte e porte è e finestre, lasciate l'edificiu, è lasciate chì u spaziu si spende per 30 minuti.
- Ritorna à l'edificiu è spruzza e superfici, a moquette, è altre zone cun un disinfettante. Lascià u bastimentu per altri 30 minuti.
- Spruzza i nidi è e caine di topu cù una soluzione à 10% di candeggina di cloru o disinfettante simile. Lasciate pusà per 30 minuti. Usendu guanti di gomma, mette i materiali in sacchetti di plastica. Sigillate i sacchetti è ghjittateli à a spazzatura o in un inceneritore. Eliminate i guanti è i materiali di pulizia di listessa manera.
- Lavate tutte e superfici dure potenzialmente contaminate cù una soluzione di candeggina o disinfettante. Evite l'aspirazione finu à chì a zona sia stata completamente scontaminata. Dopu, aspirate e prime volte cù abbastanza ventilazione. E maschere chirurgiche ponu furnisce una certa prutezzione.
- Se avete una pesante infestazione di roditori, chjamate una cumpagnia di cuntrollu di pesti. Anu attrezzature è metudi di pulizia speciali.
Sindrome pulmonare di Hantavirus; Febbra emorragica cun sindrome renale
- Virus Hanta
- Panoramica di u sistema respiratoriu
Bente DA. Encefalite californiana, sindrome pulmonare di hantavirus, e febbre emorragiche di bunyavirus. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: cap. 168.
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Hantavirus. www.cdc.gov/hantavirus/index.html. Actualizatu u 31 di ghjennaghju di u 2019. Accessu à u 14 di ferraghju di u 2019.
Petersen LR, Ksiazek TG. Virus zoonotichi. In: Cohen J, Powderly WG, Opal SM, eds. Malatie infettive. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 175.