Avvelenamentu da ipocloritu di sodiu
L'ipocloritu di sodiu hè un pruduttu chimicu cumunemente truvatu in candeggina, purificatori d'acqua è prudutti di pulizia. L'ipocloritu di sodiu hè un pruduttu chimicu causticu. S'ellu cuntatta i tessuti, pò causà ferite.
Inghjuttisce l'ipocloritu di sodiu pò purtà à avvelenamentu. A respirazione di fumi di ipocloritu di sodiu pò ancu causà avvelenamentu, soprattuttu se u pruduttu hè mischiatu cù ammoniaca.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Ipocloritu di sodiu
L'ipocloritu di sodiu si trova in:
- Chimicu adupratu per aghjunghje u cloru in e piscine
- Disinfettanti
- Alcune soluzioni di sbiancamentu
- Purificatori d'acqua
Nota: Questa lista pò esse micca all-inclusive.
L'ipocloritu di sodiu annacquatu (diluitu) causa in generale solu una leve irritazione di u stomacu. Inglutisce quantità più grande pò causà sintomi più gravi. A candeggiante industriale hà una concentrazione assai più alta di ipocloritu di sodiu, chì pò causà ferite gravi.
MAI mischjà ammoniaca cun ipocloritu di sodiu (sbiancanti o prudutti chì cuntenenu sbiancanti). Questu errore cumunu di a casa produce un gas tossicu chì pò causà soffocamentu è gravi prublemi di respirazione.
I sintomi di avvelenamentu da ipocloritu di sodiu ponu include:
- Omi ardenti, rossi
- Dolore di pettu
- Coma (mancanza di reattività)
- Tosse (da i fumi)
- Deliriu (agitazione è cunfusione)
- Sensazione imbavagliata
- Pressione sanguigna bassa
- Dolore in bocca o in gola
- Possibili brusgiature nantu à l'esofago
- Irritazione di a pelle di a zona esposta, brusgiature o vesciche
- Scossa (pressione di sangue estremamente bassa)
- Battimentu lentu di u core
- Dolore di stomacu o addominale
- Gonfiore di a gola, chì porta à difficultà à respirà
- Vumitu
Cercà aiutu medicu subitu. Ùn fate micca una persona à lancià a menu chì ùn sia micca dettu di fà lu da Poison Control o da un prufessiunale sanitariu.
Se u chimicu hè nantu à a pelle o in l'ochji, lavate cù molta acqua per almenu 15 minuti.
Se a chimica hè stata inghjuttita, dà immediatamente à a persona acqua o latte, a menu chì ùn sia micca altrimente urdinatu da un prufessore sanitariu. NON DÀ acqua o latte se a persona hà sintomi (cume vomitu, cunvulsioni, o un livellu diminuitu di vigilanza) chì rendenu difficiule à ingoiare.
Se a persona hà rispiratu in u velenu, trasladalla subitu à l'aria fresca.
Determinate l'infurmazioni seguenti:
- L'età, u pesu è a cundizione di a persona
- U nome di u pruduttu (ingredienti è forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè stata inghjuttita
- A quantità ingullita
Tuttavia, NON ritardate micca di chjamà aiutu se queste informazioni ùn sò micca immediatamente dispunibili.
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Questa linea telefonica naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
A persona serà ammessa in un uspidale. U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi saranu trattati cum'è adatti.
A persona pò riceve:
- Supportu di e vie aeree, cumpresu ossigenu, tubu di respirazione per a bocca (intubazione), è macchina di respirazione (ventilatore)
- Prove di sangue è urina
- Camera sottu a gola (endoscopia) per vede brusgiature in l'esofago è u stomacu
- Radiografia di pettu
- CT o altre scan di imaging
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi attraversu una vena (IV)
- Medici per trattà i sintomi
Nota: U carbone attivatu ùn tratta micca efficacemente (adsorbe) l'ipocloritu di sodiu.
Per l'esposizione di a pelle, u trattamentu pò include:
- Irrigazione (lavatu di a pelle), forse ogni poche ore per parechji ghjorni
- Eliminazione chirurgica di a pelle brusgiata (debridement di a pelle)
- Trasferimentu in un ospedale specializatu in cura di brusgi
A persona pò avè bisognu à esse ammessa in un ospedale per continuà u trattamentu. A cirurgia pò esse necessaria se l'esofago, u stomacu o l'intestini anu fori (perforazioni) da l'acidu.
Inghjuttisce, puzza o tocca sbiancante di a casa probabilmente ùn pruvucarà micca prublemi impurtanti. Tuttavia, prublemi più severi ponu accade cù u candeghju di forza industriale, o da mischjendu u candeghju cun ammoniaca.
Quantu hè bonu una persona dipende da a quantità di velenu inghjuttitu è da a rapidità di u trattamentu hè statu ricevutu. Più prestu una persona riceve aiutu medicu, megliu serà a pussibilità di ricuperazione.
Senza trattamentu prontu, danni pussibuli à a bocca, a gola, l'ochji, i pulmoni, l'esofago, u nasu è u stomacu sò pussibuli, è ponu cuntinuà à accade per parechje settimane dopu à l'ingollu di u velenu. I fori (perforazione) in l'esofago è u stomacu ponu causà infezioni gravi in u pettu è in e cavità addominali, chì ponu causà a morte.
Bleach; Clorox; Soluzione Carrel-Dakin
Aronson JK. Ipocloritu di sodiu è acidu ipocloru. In: Aronson JK, ed. L'effetti secundarii di Meyler di e droghe. XVI ed. Waltham, MA: Elsevier; 2016: 418-420.
Hoyte C. Caustics. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 148.
Biblioteca Naziunale di Medicina di i Stati Uniti, Servizii d'Infurmazioni Specializati, situ di a Rete di Dati Tossicologichi. Ipocloritu di sodiu. toxnet.nlm.nih.gov. Actualizatu u 5 di marzu di u 2003. Accessu à u 16 di ghjennaghju di u 2019.