Deglutisce a crema solare
U filtru solare hè una crema o una lozione aduprata per prutege a pelle da e scottature. L'avvelenamentu da a prutezzione solare si verifica quandu qualchissia si inghjolle a crema solare. Questu pò esse per accidente o apposta.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
I filtri solari più vechji adupravanu l'acidu para-aminobenzoicu (PABA) per prutege a pelle da i raghji di u sole. Tuttavia, parechji di i filtri solari d'oghje sò senza PABA. I filtri solari ponu cuntene qualsiasi di questi ingredienti:
- Cinnamati
- Padimate-O
- Salicilati (cumposti simili à l'aspirina)
- Ossidu di zincu
A crema solare pò cuntene ancu altri ingredienti.
I filtri solari sò generalmente cunsiderati non tossici (non tossici). A maiò parte di i sintomi sò causati da reazzioni allergiche leve è irritazione di a pelle è di l'ochji. I sintomi ponu include:
- Irritazione di l'ochji s'ellu tocca l'ochji
- Nausea è vomitu
- Rash
- Mancanza di fiatu (più cumunu in e reazzioni allergiche)
- Rispira lenta (se una grande quantità hè inghjuttita)
- Sibilante (più cumunu in e reazioni allergiche)
Circate subitu assistenza medica. Ùn fate micca a persona à lancià, à menu chì un cuntrollu di velenu o un prufessore di a salute vi dicenu di fà.
Se a crema solare hè entrata in l'ochji, lavate l'ochji cù acqua fresca per 15 minuti.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (ingredienti è forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Stu numeru di linea diretta naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi seranu trattati.
A persona pò riceve:
- Carbone attivatu
- Prove di sangue è urina
- Supportu respiratoriu, cumprendu un tubu per a bocca finu à i pulmoni, è una macchina respiratoria (in casi severi)
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi attraversu una vena (da IV)
- Medicina per trattà i sintomi
Quantu hè bonu qualcunu dipende da a quantità di crema solare chì anu inghjuttatu è di a rapidità di riceve u trattamentu. A più rapida assistenza medica hè data, megliu hè a possibilità di recuperu.
Inghjuttisce u filtru solare di solitu provoca un dolore di stomacu è vomitu.
Alcuni filtri solari cuntenenu un tipu d'alcol chjamatu etanolu. I zitelli chì inghjuttenu una grande quantità di filtru solare chì cuntene etanolu ponu diventà briachi (intossicati).
Deglutisce una grande quantità di filtru solare fattu da salicilati puderia causà una cundizione simile à u overdose di l'aspirina.
Crema solare - ingoio; Avvelenamentu da a crema solare
Hatten BW. Aspirina è agenti non steroidali. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 144.
Theobald JL, Kostic MA. Avvelenamentu. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 77.