Sting di pesci Scorpion
I pesci Scorpioni sò membri di a famiglia di Scorpaenidae, chì include pesci zebra, pesci leone è pesci petri. Sti pesci sò bravi à piattassi in u so circondu. L'alette di sti pesci spinosi portanu velenu tossicu. Questu articulu descrive l'effetti di una puntura da un tale pesce.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn la aduprate micca per trattà o gestisce una stizza da unu di sti pesci. Se voi o qualchissia chì site cun voi hè stung, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu locale pò esse ghjunghje direttamente chjamendu a linea telefonica naziunale gratuita di Poison Help (1-800-222-1222) da in ogni locu in i Stati Uniti.
U velenu di u pesciu Scorpion hè tossicu.
I pesci Scorpioni campanu in acque trupicali, ancu longu à e coste calde di i Stati Uniti. Si trovanu ancu in acquarii in u mondu sanu.
Una puntura di pesciu scorpione provoca un dolore intensu è un gonfiore à u situ di a puntura. U gonfiore pò sparghje è influenzà un bracciu o una gamba interi in pochi minuti.
Quì sottu sò i sintomi di un pesciu scorpione chì pica in diverse parti di u corpu.
AIRWAYS E LUNGS
- Difficultà à respirà
CORU È SANGUE
- Collapse (shock)
- Pressione sanguigna bassa è debule
- Battiti irregulari di u core
PELLE
- Sanguinamentu.
- Culore più chjaru di a zona intornu à u situ di a stizza.
- Dolore forte à u situ di a stizza. U dulore pò sparghje rapidamente à tuttu u membru.
- U culore di a pelle cambia quandu a quantità di ossigenu chì furnisce l'area diminuisce.
STOMACU È INTESTINI
- Dolore addominale
- Diarrea
- Nausea è vomitu
SISTEMA NERVUOSU
- Ansietà
- Deliriu (agitazione è cunfusione)
- Svenimentu
- Febbra (da infezzione)
- Mal di testa
- Stringhje musculari
- Numbness è zinzali sparghjendu da u situ di a stizza
- Paralisi
- Crisi
- Tremori (scuzzulate)
Circate subitu assistenza medica. Cuntattate i servizii d'urgenza lucali.
Lavate a zona cun acqua salata. Eliminate ogni materiale stranieru, cum'è a sabbia o a terra, da intornu à a ferita. Immergite a ferita in l'acqua più calda chì a persona pò stà per 30 à 90 minuti.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Tempu di a stizza
- Tipu di pesciu se cunnisciutu
- Situazione di a stizza
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
U fornitore di assistenza sanitaria misurerà è monitorizerà i segni vitali di a persona, cumprese a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. A ferita serà immersa in una soluzione di pulizia è qualsiasi materiale straneru restante serà eliminatu. I sintomi seranu trattati. Alcune o tutte queste procedure ponu esse effettuate:
- Prove di sangue è urina
- Supportu respiratoriu, cumpresu ossigenu, tubu per a bocca in a gola, è macchina respiratoria (ventilatore)
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi attraversu una vena (da IV)
- Medicina, chjamata antiserum, per riversà l'effettu di u velenu
- Medicina per trattà i sintomi
- Raggi X.
A recuperazione dura generalmente da 24 à 48 ore. U risultatu dipende spessu da a quantità di velenu intrutu in u corpu, da a posizione di a puntura, è da quantu tempu u trattamentu hè ricevutu. Numbness o tingling pò durà parechje settimane dopu a sting. A ripartizione di a pelle hè qualchì volta abbastanza grave da necessità di chirurgia.
Una puntura à u pettu o à l'addome di a persona pò purtà à a morte.
Auerbach PS, Ditullio AE. Envenimentu da i vertebrati acquatichi. In: Auerbach PS, Cushing TA, Harris NS, eds. Auerbach's Wilderness Medicine. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 75.
Otten EJ. Feriti animali velenosi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 55.
Thornton S, Clark RF. Avvelenamentu, invenomazione è ferite traumatiche purtate da l'alimentu marinu. In: Adams JG, ed. Medicina d'Emergenza: Elementi Clinichi. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2013: chap 142.
Warrell DA. Animali periculosi per l'omu: morsi è pichjate velenose è invenienti. In: Ryan ET, Hill DR, Solomon T, Aronson NE, Endy TP, eds. Malatie infettive tropicali è emergenti di Hunter. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 137.