Avvelenamentu - pesci è crostacei
Questu articulu descrive un gruppu di condizioni diverse causate da manghjà pesci è frutti di mare contaminati. I più cumuni di questi sò l'avvelenamentu ciguatera, l'avvelenamentu scombroidu, è vari avvelenamenti di crostacei.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
In l'avvelenamentu ciguatera, l'ingrediente velenoso hè a ciguatoxina. Si tratta di un velenu fattu in piccule quantità da certe alghe è organismi simili à l'alga chjamati dinoflagellati. I picculi pesci chì manghjanu l'alga sò contaminati. Se i pesci più grossi manghjanu assai di i pesci più chjucchi è cuntaminati, u velenu pò cresce finu à un livellu periculosu, chì pò rende malatu se manghjate u pesciu. A Ciguatoxin hè "stabile à u calore". Ciò significa chì ùn importa micca quantu cucini bè i vostri pesci, se u pesciu hè contaminatu, diventerete avvelenatu.
In l'avvelenamentu scombroidu, l'ingrediente velenoso hè una cumbinazione di istamina è sostanze simili. Dopu chì u pesciu hè mortu, i batteri creanu una grande quantità di tossina se u pesciu ùn hè micca immediatamente refrigeratu o congelatu.
In l'avvelenamentu di i crostacei, l'ingredienti velenosi sò tossine fatte da organismi cum'è alghe chjamati dinoflagellati, chì si accumulanu in certi tipi di frutti di mare. Ci sò parechji tippi di avvelenamentu da i crostacei. I tippi i più cunnisciuti sò l'avvelenamentu paraliticu di i crustacei, l'avvelenamentu neurotossicu di i crustacei è l'avvelenamentu amnesicu di i crustacei.
L'avvelenamentu da Ciguatera si face nurmalmente in pesci più grandi di acque tropicali caldi. I tippi più populari di questi pesci aduprati per l'alimentu includenu u lupu, u cerniu è u ciuffu rossu. In i Stati Uniti, l'acqui intornu à Florida è Hawaii sò più propensi à avè pesci contaminati. In u mondu, l'avvelenamentu di i pesci ciguatera hè u tippu più cumunu di avvelenamentu da e biotossine marine. Hè un prublema maiò di salute publica in i Caraibi.
U risicu hè u più grande in i mesi di l'estate, o in ogni mumentu chì un gran numeru di alghe fiuriscenu in l'oceanu, cum'è durante a "marea rossa". Una marea rossa si verifica quandu ci hè un rapidu aumentu di a quantità di dinoflagellati in l'acqua. Tuttavia, grazia à u trasportu mudernu, chiunque in u mondu pò manghjà un pesciu da acque contaminate.
L'avvelenamentu scombruide si face u più spessu da pesci grossi è scuri di carne cum'è u tonu, u sgombro, u mahi mahi è l'albacore. Perchè stu velenu si sviluppa dopu chì un pesciu hè catturatu è hè mortu, ùn importa micca induve u pesciu hè catturatu. U fattore principale hè quantu tempu u pesciu si stà davanti à esse refrigeratu o congelatu.
Cum'è l'avvelenamentu da ciguatera, a maiò parte di l'avvelenamenti da i crostacei si producenu in acque più calde. Tuttavia, avvelenamenti sò stati accaduti finu à u nordu di l'Alaska è sò cumuni in New England. A maiò parte di l'avvelenamentu di i crostacei si face durante i mesi d'estate. Puderete avè intesu u dettu "Ùn manghjate mai frutti di mare in mesi chì ùn anu micca a lettera R." Questu include da maghju à aostu. L'avvelenamentu di i crostacei si faci in i frutti di mare cù duie conchiglie, cume e vongole, l'ostriche, e cozze, è qualchì volta i pettine.
Verificate sempre cù u vostru dipartimentu di salute lucale o l'agenza di pesci è animali salvatichi se avete qualchì domanda nantu à a sicurezza di manghjà qualsiasi pruduttu alimentariu.
E sostanze nocive chì causanu avvelenamenti ciguatera, scombroidi è crostacei sò stabili à u calore, dunque nisuna quantità di cucina vi impedirà di diventà avvelenatu se manghjate pesci contaminati. I sintomi dipendenu da u tipu specificu di avvelenamentu.
I sintomi di avvelenamentu da Ciguatera ponu accade da 2 à 12 ore dopu avè manghjatu u pesciu. Includenu:
- Crampi addominali
- Diarrea (severa è acquosa)
- Nausea è vomitu
Pocu dopu chì sti sintomi si sviluppanu, cumincerete à avè sensazioni strane, chì ponu include:
- Un sintimu chì i vostri denti sò sciolti è in traccia di cascà
- Cunfusione di temperature calde è fredde (per esempiu, vi senterete cum'è un cubu di ghiacciu vi brusgia, mentre una partita vi congela a pelle)
- Cefalea (probabilmente u sintomu più cumunu)
- Bassa frequenza cardiaca è bassa pressione sanguigna (in casi assai gravi)
- Gustu metallicu in bocca
Sti sintomi ponu aggravassi se beve alcolu cù u vostru pastu.
I sintomi di avvelenamentu scombroidi si verificanu u più spessu subitu dopu manghjatu u pesciu. Puderanu include:
- Prublemi di respirazione, cumpresi sibilanti è oppressione toracica (in casi gravi)
- Pelle assai rossa nantu à a faccia è u corpu
- Flushing
- Urticaria è prurito
- Nausea è vomitu
- Gustu pivarosu o amaru
Quì sottu sò altri tippi cunnisciuti di avvelenamentu di frutti di mare, è i so sintomi.
Avvelenamentu paraliticu di i crostacei: Circa 30 minuti dopu avè manghjatu frutti di mare contaminati, pudete avè intorpidimentu o zingara in bocca. Questa sensazione pò sparghje finu à i vostri braccia è gambe. Pudete diventà assai vertiginosi, avè un mal di testa, è, in certi casi, i vostri bracci è gambe ponu diventà temporaneamente paralizate. Alcune persone ponu ancu avè nausea, vomitu è diarrea, ancu se questi sintomi sò assai menu cumuni.
Avvelenamentu neurotossicu di i crostacei: I sintomi sò assai simili à quelli di l'avvelenamentu da ciguatera. Dopu avè manghjatu vongole o cozze cuntaminate, sperimenterete probabilmente nausea, vomitu è diarrea. Sti sintomi seranu seguitati subitu dopu da sensazioni strane chì ponu include intorpidimentu o zingara in bocca, mal di testa, vertigini, è inversione di temperatura calda è fredda.
Avvelenamentu amnesicu di i crostacei: Questa hè una forma strana è rara di avvelenamentu chì principia cù nausea, vomitu è diarrea. Questi sintomi sò seguiti da una perdita di memoria à breve termine, è da altri sintomi menu cumuni di u sistema nervosu.
L'avvelenamentu di i crostacei pò esse una emergenza medica. Una persona cun sintomi gravi o improvvisi deve esse subitu purtata à un centru medicu d'urgenza subitu. Puderete bisognu di chjamà u numeru di emergenza lucale (cum'è 911) o di cuntrollu di velenu per l'infurmazioni di trattamentu adatti.
L'infurmazioni seguenti sò utili per l'assistenza d'urgenza:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Tipu di pesciu manghjatu
- U tempu era manghjatu
- Quantità ingullita
Tuttavia, NON ritardate micca di chjamà aiutu se queste informazioni ùn sò micca immediatamente dispunibili.
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Pudete chjamà 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Se avete avvelenamentu ciguatera, pudete riceve:
- Prove di sangue è urina
- EKG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi da IV (attraversu una vena)
- Medicinali per fermà u vomitu
- Medicinali per aiutà à riduce i sintomi di u sistema nervosu (mannitol)
Se avete avvelenamentu scombroidu, pudete riceve:
- Supportu di e vie aeree, cumpresu ossigenu, tubu di respirazione per a bocca (intubazione), è macchina di respirazione (ventilatore)
- Prove di sangue è urina
- EKG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi da IV (attraversu una vena)
- Medicinali per fermà u vomitu
- Medici per trattà reazzioni allergii severi (se ne necessariu), cumpresu Benadryl
Se avete avvelenamentu di crostacei, pudete riceve:
- Prove di sangue è urina
- EKG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi da IV (attraversu una vena)
- Medicinali per fermà u vomitu
Se l'avvelenamentu di i crostacei causa paralisi, pudete avè da stà in l'uspidale finu à chì i vostri sintomi migliurinu.
L'avvelenamentu di i pesci è di i crostacei si face qualchì volta in i Stati Uniti. Pudete pruteggervi evitendu pesci è frutti di mare catturati in e zone intornu à e zone di una marea rossa cunnisciuta, è evitendu e vongole, cozze è ostriche durante i mesi estivi. Se site avvelenatu, u vostru risultatu à longu andà hè di solitu abbastanza bonu.
I sintomi di avvelenamentu scombroidi di solitu duranu solu qualchì ora dopu à l'iniziu di u trattamentu medicu. L'avvelenamentu Ciguatera è i sintomi avvelenati da i crostacei ponu durà da ghjorni à settimane, secondu a gravità di l'avvelenamentu. Solu assai raramente anu avutu risultati seri o morte.
Ùn ci hè manera per a persona chì prepara l'alimentu di sapè chì i so alimenti sò contaminati. Per quessa, hè assai impurtante chì u vostru duttore di salute dite à u risturante chì u so manghjà hè contaminatu in modu à pudè lu ghjittassi prima chì l'altri populi diventanu malati. U vostru fornitore deve ancu cuntattà u Dipartimentu di a Salute per assicurassi chì i fornitori chì furniscenu i pesci contaminati sò identificati è distrutti.
Avvelenamentu da i pesci; Avvelenamentu Dinoflagellatu; Cuntaminazione di frutti di mare; Avvelenamentu paralìticu di i crustacei; Avvelenamentu da Ciguatera
Jong EC. Avvelenamentu da i pesci è i crostacei: sindromi tossichi. In: Sandford CA, Pottinger PS, Jong EC, eds. U Manuale di Viaghju è Medicina Tropicale. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 34.
Lazarciuc N. Diarrea. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 28.
Morris JG. Malatia umana assuciata à a fioritura di alghe dannose. In: Bennett JE, Dolin R. Blaser MJ, eds. Principi è Pràtica di Mandell, Douglas è Bennett di e Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: cap. 286.
Ravindran ADK, Viswanathan KN. Malatie di trasmissione alimentare. In: Kellerman RD, Rakel DP, eds. Terapia attuale di Conn 2019. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: 540-550.