Riparazione di staccamentu di a retina
A riparazione di u distaccamentu di a retina hè una chirurgia oculare per rimette una retina in a so pusizione nurmale. A retina hè u tessulu sensitivu à a luce in u fondu di l'ochju.U staccamentu significa chì si hè alluntanatu da i strati di tissutu intornu.
Questu articulu descrive a riparazione di distacchi di retina rigmatogeni. Quessi accadenu per via di un foru o di una lacrima in a retina.
A maiò parte di l'operazioni di riparazione di staccamentu di a retina sò urgenti. Se fori o lacrime in a retina si trovanu prima chì a retina si stacchi, u duttore oculare pò chjude i fori cù un laser. Questa prucedura hè a più spessu fatta in l'uffiziu di u fornitore di assistenza sanitaria.
Se a retina hè appena principiata à staccassi, una prucedura chjamata retinopexia pneumatica pò esse fatta per riparalla.
- A retinopexia pneumatica (piazzamentu di a bolla di gas) hè u più spessu una prucedura d'uffiziu.
- U duttore oculare injecta una bolla di gas in l'ochju.
- Tandu site pusizionatu per chì a bolla di gas flottessi contr'à u foru in a retina è a spinge torna in locu.
- U duttore aduprà un laser per sigillà permanentemente u foru.
I distacchi severi necessitanu una chirurgia più avanzata. E seguenti procedure sò fatte in un ospedale o in un centru di chirurgia ambulatoriale:
- U metudu di fibbia sclerale indenta u muru di l'ochju versu l'internu in modu chì scontra u foru in a retina. U flambulamentu sclerale pò esse fattu aduprendu una medicina numbing mentre site svegliu (anestesia locale) o quandu site dormitu è senza dulore (anestesia generale).
- A procedura di vitrectomia utilizza dispositivi assai picculi in l'ochju per liberà a tensione nantu à a retina. Questu permette à a retina di turnà in a so pusizione propria. A maiò parte di e vitrectomie sò fatte cù una medicina numbente mentre site svegliu.
In casi cumplessi, entrambe e procedure ponu esse fatte in listessu tempu.
I distacchi di a retina ùn migliuranu micca senza trattamentu. A riparazione hè necessaria per prevene a perdita di visione permanente.
A rapidità di a chirurgia deve esse fatta dipende da a posizione è l'estensione di u distaccu. Sè pussibule, a cirurgia deve esse fatta u stessu ghjornu se u staccamentu ùn hà micca influenzatu a zona di a visione centrale (a macula). Questu pò aiutà à prevene un ulteriore staccamentu di a retina. Aumenterà ancu a possibilità di preservà una bona visione.
Se a macula si stacca, hè troppu tardi per ristabilisce a visione nurmale. A chirurgia pò sempre esse fatta per prevene a cecità totale. In questi casi, i medici oculari ponu aspettà una settimana à 10 ghjorni per pianificà a chirurgia.
I risichi per a chirurgia di distaccu di a retina includenu:
- Sanguinamentu
- Staccamentu chì ùn hè micca cumpletamente fissu (pò richiede più chirurgie)
- Aumenta a pressione oculare (pressione intraoculare elevata)
- Infezzione
L'anestesia generale pò esse necessaria. I rischi per qualsiasi anestesia sò:
- Reazzioni à i medicini
- Prublemi di respirazione
Ùn pudete micca ricuperà a visione completa.
A probabilità di riattaccamentu successu di a retina dipende da u numeru di fori, a so dimensione, è s'ellu ci hè un tessutu cicatriziale in a zona.
In a maiò parte di i casi, e procedure ùn richiedenu micca un sughjornu in ospedale. Puderete bisognu di limità a vostra attività fisica per qualchì tempu.
Se a retina hè riparata aduprendu a procedura di bolla di gas, avete bisognu di tene a testa faccia in ghjò o girata da un latu per parechji ghjorni o settimane. Hè impurtante di mantene sta pusizione per chì a bolla di gas spinghje a retina in locu.
E persone cù una bolla di gas in l'ochju ùn ponu micca volà o andà in altitudini elevate finu à chì a bolla di gas si dissolvi. Ciò accade u più spessu in qualchì settimana.
A maiò parte di u tempu, a retina pò esse riattaccata cù una sola operazione. Tuttavia, alcune persone anu bisognu di parechje chirurgie. Più di 9 nantu à 10 staccamenti ponu esse riparati. U fallimentu di riparà a retina risultati sempre in una perdita di vista à un certu gradu.
Quandu si face un staccamentu, i fotorecettori (verghe è coni) cumincianu à degenerà. Più prestu u staccamentu hè riparatu, più prestu e verghe è i coni cuminceranu à ricuperà. Tuttavia, una volta chì a retina si hè staccata, i fotorecettori ùn puderanu mai recuperà cumpletamente.
Dopu a cirurgia, a qualità di a visione dipende da induve hè statu u distaccu, è da a causa:
- Se a zona centrale di a visione (macula) ùn era micca implicata, a visione di solitu serà assai bona.
- Se a macula hè stata implicata per menu di 1 settimana, a visione serà generalmente migliorata, ma micca à 20/20 (normale).
- Se a macula hè stata staccata per un bellu pezzu, una certa visione tornerà, ma serà assai compromessa. Spessu, serà menu di 20/200, u limitu per a cecità legale.
Flambulazione sclerale; Vitrectomia; Retinopexia pneumatica; Retinopexia laser; Riparazione di staccamentu di retina rigmatogena
- Retina staccata
- Riparazione di staccamentu di a retina - serie
Guluma K, Lee JE. Oftalmologia. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 61.
Todorich B, Faia LJ, Williams GA. Chirurgia di flambulazione sclerale. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 6.11.
Wickham L, Aylward GW. Procedure ottimali per a riparazione di u distaccamentu di a retina. In: Schachat AP, Sadda SVR, Hinton DR, Wilkinson CP, Wiedemann P. Retina di Ryan. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 109.
Yanoff M, Cameron D. Malatie di u sistema visuale. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: cap. 423.