Raggi X di estremità
Una radiografia di l'estremità hè una maghjina di e mani, di u polzu, di i pedi, di a caviglia, di a gamba, di a coscia, di l'avambraccio o di u bracciu, di l'anca, di a spalla o di tutte queste zone. U termine "estremità" si riferisce spessu à un membru umanu.
I raggi X sò una forma di radiazione chì passa per u corpu per formà una maghjina nantu à u film. Strutture chì sò dense (cum'è l'ossu) appareranu bianchi. L'aria serà nera, è altre strutture seranu sfumature di grisgiu.
U test hè fattu in un dipartimentu di radiologia di l'ospedale o in l'uffiziu di u fornitore di assistenza sanitaria. A radiografia hè fatta da un tecnologu di raggi X.
Duvete tene fermu mentre a radiografia hè presa. Vi pò esse dumandatu di cambià di pusizione, cusì si ponu piglià più raggi X.
Dìite à u vostru duttore se site incinta. Eliminate tutti i ghjuvelli da a zona chì hè imaged.
In generale, ùn ci hè micca disconfort. Pudete esse un pocu scomudu mentre a gamba o u bracciu sò messi in piazza per a radiografia.
U vostru fornitore pò ordinà stu test se avete segni di:
- Una frattura
- Tumore
- Artrite (infjammazione di e articulazioni)
- Un corpu straneru (cum'è un pezzu di metallo)
- Una infezzione di l'ossu (osteomielite)
- A crescita ritardata in un zitellu
A radiografia mostra strutture nurmali per l'età di a persona.
I risultati anormali ponu esse da:
- Cundizioni ossi chì aggravanu cù u tempu (degenerativu)
- Tumore ossu
- Osu rottu (frattura)
- Osse dislocatu
- Osteomielite (infezzione)
- Artrite
Altre cundizioni per e quali u test pò esse effettuatu:
- Clubfoot
- Per rilevà oggetti stranieri in u corpu
Ci hè una esposizione à radiazioni di bassu livellu. I raggi X sò monitorati è regulati per furnisce a più chjuca quantità di esposizione à a radiazione necessaria per fà l'immagine. A maiò parte di l'esperti pensanu chì u risicu hè bassu paragunatu cù i benefici.
E donne incinte è i zitelli sò più sensibili à i rischi di una radiografia.
- Radiografia
Kelly DM. Anomalie congenite di l'estremità inferiore. In: Azar FM, Beaty JH, Canale ST, eds. Ortopedia Operativa di Campbell. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 29.
Kim W. Imaging di traumu di l'estremità. In: Torigian DA, Ramchandani P, eds. Secreti di Radiologia Plus. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 45.
Laoteppitaks C. Valutazione di u sindromu di u compartimentu. In: Roberts JR, Custalow CB, Thomsen TW, eds. Prucedure Cliniche di Roberts è Hedges in Medicina d'Emergenza è Cura Aguda. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 54.