Test di zuccheru in sangue
Un test di zuccheru in sangue misura a quantità di un zuccheru chjamatu glucosiu in un campione di u vostru sangue.
U glucosiu hè una fonte principale di energia per a maiò parte di e cellule di u corpu, cumprese e cellule cerebrali. U glucosiu hè un blocu di custru per i carboidrati. I carboidrati si trovanu in frutti, cereali, pane, pasta è risu. I carboidrati sò rapidamente trasformati in glucosiu in u vostru corpu. Questu pò elevà u vostru livellu di glucosiu in sangue.
L'ormoni fatti in u corpu aiutanu à cuntrullà u livellu di glucosiu in sangue.
Un campione di sangue hè necessariu.
U test pò esse fattu in i seguenti modi:
- Dopu chì ùn avete manghjatu nunda per almenu 8 ore (dighjunu)
- À ogni mumentu di a ghjurnata (casuale)
- Duie ore dopu à beie una certa quantità di glucosiu (test di tolleranza orale à u glucosiu)
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và.
U vostru duttore di salute pò urdinà sta prova se avete segni di diabete. Più prubabile, u fornitore urdinerà un test di zuccheru in sangue à digiunu.
U test di glucosiu in sangue hè ancu usatu per monitorà e persone chì anu dighjà diabete.
U test pò ancu esse fattu se avete:
- Un aumentu di quantu volte avete bisognu di urinare
- Recentemente hà guadagnatu assai pesu
- Visione sfocata
- Cunfusione o un cambiamentu in u vostru modu di parlà o di cumportà
- Svenimenti
- Secure (per a prima volta)
- Incuscienza o coma
SCREENING PER I DIABETI
Questa prova pò ancu esse aduprata per schermà una persona per u diabete.
U zuccherinu in sangue è u diabete ùn ponu micca causà sintomi in i primi stadii. Un test di zuccheru in sangue à digiunu hè guasi sempre fattu per esaminà per a diabete.
Se site più di 45 anni, duvete esse testatu ogni 3 anni.
Se site in sovrappesu (indice di massa corporea, o BMI, di 25 o superiore) è avete qualchì fattore di risicu quì sottu, dumandate à u vostru fornitore di esse testatu à una età precoce è più spessu:
- Livellu altu di zuccheru in sangue in un test precedente
- Pressione sanguigna di 140/90 mm Hg o superiore, o livelli di colesterolu malsani
- Storia di e malatie cardiache
- Membru di un gruppu etnicu à risicu altu (Afroamericanu, Latinu, Nativu Americanu, Asiaticu Americanu o Isulanu di u Pacificu)
- Donna chì hè stata previamente diagnosticata cun diabete gestazionale
- Malattia di l'ovariu polichisticu (situazione in cui una donna hà un sbilanciu di ormoni sessuali femminili chì causanu cisti in l'ovari)
- Parente strettu cù a diabetes (cum'è un genitore, fratellu o surella)
- Micca attivu fisicu
I zitelli di 10 anni è più chì anu sovrappesu è chì anu almenu dui di i fattori di risicu elencati sopra devenu esse testati per u diabete di tippu 2 ogni 3 anni, ancu s'elli ùn anu sintomi.
Se avete avutu un test di glucosiu in sangue à digiunu, un livellu trà 70 è 100 mg / dL (3,9 è 5,6 mmol / L) hè cunsideratu normale.
Se avete avutu un test aleatoriu di glucosiu in sangue, un risultatu normale dipende da quandu avete manghjatu l'ultima volta. A maiò parte di u tempu, u livellu di glucosiu in sangue serà 125 mg / dL (6,9 mmol / L) o inferiore.
L'esempii di sopra mostranu e misurazioni cumuni per i risultati di sti test. I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o ponu testà campioni diversi. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
U glucosiu di sangue misuratu da un test di sangue da una vena hè cunsideratu più precisu chì u glucosiu di sangue misuratu da un dito cù un misuratore di glucosiu in sangue, o glucosiu di sangue misuratu da un monitoru continuu di glucosiu.
Sì avete avutu un test di glucosiu in sangue à digiunu:
- Un livellu di 100 à 125 mg / dL (5,6 à 6,9 mmol / L) significa chì avete alteratu u glucosiu à digiunu, un tipu di prediabetes. Questu aumenta u risicu di sviluppà diabete di tip 2.
- Un livellu di 126 mg / dL (7 mmol / L) o più altu significa generalmente chì avete diabete.
Sì avete avutu un test di glucosiu in sangue:
- Un livellu di 200 mg / dL (11 mmol / L) o più altu significa spessu chì avete diabete.
- U vostru fornitore urdinerà un glucosiu in sangue à digiunu, un test A1C, o un test di tolleranza à u glucosiu, secondu u vostru risultatu casuale di glucosiu in sangue.
- In qualchissia chì hà diabete, un risultatu anormale nantu à a prova aleatoria di glucosiu in sangue pò significà chì a diabete ùn hè micca bè cuntrullata. Parlate cù u vostru fornitore nantu à i vostri obiettivi di glucosiu in sangue se avete diabete.
Altri prublemi medichi ponu ancu causà un livellu di glucosiu in sangue più altu di u normale, cumprese:
- Glàndula tiroidea eccessiva
- Cancer pancreaticu
- Gonfiore è infiammazione di u pancreas (pancreatite)
- Stress due to trauma, stroke, attache cardiaca, o cirurgia
- Tumuri rari, cumpresu feocromocitoma, acromegalia, sindrome di Cushing, o glucagonoma
Un livellu di glucosiu in sangue inferiore à u normale (ipoglicemia) pò esse da:
- Ipopituitarismu (un disordine di a glutula pituitaria)
- Glàndula tiroidea pocu attiva o surrenale
- Tumore in u pancreas (insulinoma - assai raru)
- Troppu pocu manghjà
- Troppu insulina o altri medicinali per a diabetes
- Malatie di fegatu o di rene
- A perdita di pesu dopu a chirurgia di perdita di peso
- Eserciziu vigoru
Alcuni medicinali ponu aumentà o abbassà u vostru livellu di glucosiu in sangue. Prima di fà u test, dite à u vostru fornitore tutti i medicinali chì state pigliendu.
Per alcune donne giovani magre, un livellu di zuccheru in sangue in digiunu sottu à 70 mg / dL (3,9 mmol / L) pò esse normale.
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Uttene un campione di sangue da alcune persone pò esse più difficiule chè da altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Zuccaru aleatoriu in sangue; Livellu di zuccheru in sangue; Dighjunu di zuccherinu in sangue; Test di glucosiu; Prughjettazione diabetica - test di zuccheru in sangue; Diabetes - test di zuccheru in sangue
- Diabete di tip 2 - cosa dumandà à u vostru duttore
- Analisi di sangue
American Diabetes Association. 2. Classificazione è diagnosticu di u diabete: norme di assistenza medica in u diabete - 2019. Cura di u Diabete. 2019; 42 (Suppl 1): S13-S28. PMID: 30559228 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30559228/.
Chernecky CC, Berger BJ. Glucosio, 2 ore postprandiale - norma serica. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 585.
Chernecky CC, Berger BJ. Test di tolleranza à u glucosiu (GTT, OGTT) - norma di sangue. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 591-593.