Tempu di tromboplastina parziale (PTT)
U tempu di tromboplastina parziale (PTT) hè un test di sangue chì guarda quantu ci vole à u sangue per coagulassi. Pò aiutà à sapè se avete un prublema di sanguinamentu o se u vostru sangue ùn si coaguleghja currettamente.
Un test di sangue cunnessu hè u tempu di protrombina (PT).
Un campione di sangue hè necessariu. Sì pigliate qualsiasi medicazione per diluisce u sangue, sarete vigilatu per i segni di sangu.
U vostru duttore di salute pò dilli di piantà temporaneamente di piglià medicinali chì ponu influenzà i risultati di i test. Assicuratevi di parlà à u vostru fornitore di tutti i medicinali chì pigliate. Dì ancu à u vostru fornitore circa tutti i rimedi à base di erbe chì pigliate.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và.
Pudete avè bisognu di sta prova se avete prublemi di sangu o u vostru sangue ùn si coaguleghja currettamente. Quandu si sanguina, una serie di azzioni chì implicanu parechje proteine diverse (fattori di coagulazione) si svolgenu in u corpu chì aiutanu u coagulu di sangue. Questa hè chjamata cascata di coagulazione. U test PTT guarda alcune di e proteine o fattori implicati in questu prucessu è misura a so capacità per aiutà u coagulu di sangue.
U test pò ancu esse adupratu per monitorà i pazienti chì piglianu eparina, un diluente di sangue.
Un test PTT hè generalmente fattu cù altri testi, cum'è u test di protrombina.
In generale, a coagulazione si deve fà in 25 à 35 secondi. Se a persona piglia diluenti di sangue, a coagulazione dura finu à 2 ½ volte di più.
I valori di valori nurmali ponu varià leggermente trà i diversi laboratorii. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o ponu testà campioni diversi. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Un risultatu anormale (troppu longu) di PTT pò ancu esse da:
- Disturbi di i sanguinamenti, un gruppu di cundizioni induve ci hè un prublema cù u prucessu di coagulazione di u sangue di u corpu
- Disordine induve e proteine chì controllanu a coagulazione di u sangue diventanu troppu attive (coagulazione intravasculare disseminata)
- Malatie di u fegatu
- Difficultà à assorbe i nutrienti da l'alimentu (malabsorzione)
- Livellu bassu di vitamina K.
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in dimensione da una persona à l'altra, è da un latu di u corpu à l'altru. Uttene un campione di sangue da alcune persone pò esse più difficiule chè da altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Punture multiple per localizà e vene
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Questa prova hè spessu fatta nantu à e persone chì ponu avè prublemi di sangu. U so risicu di sanguinamentu hè leggermente più altu ch'è per e persone senza prublemi di sangu.
APTT; PTT; Tempu di tromboplastina parziale attivata
- Trombosi venosa profonda - scarica
Chernecky CC, Berger BJ. Test di sostituzione parziale di tromboplastina attivata - diagnosticu. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 101-103.
Ortel TL. Terapia antitrombotica. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 42.