Cisti vaginali
![Il Mio Medico - Cisti ovariche: sono pericolose?](https://i.ytimg.com/vi/56pVfBGr1LE/hqdefault.jpg)
Un cistu hè un sacchettu chjusu o un saccu di tissutu. Pò esse pienu d'aria, fluidu, pus, o altru materiale. Un quistu vaginale si trova annantu o sottu à u revestimentu di a vagina.
Ci sò parechji tippi di cisti vaginali.
- I cisti d'inclusione vaginale sò i più cumuni. Queste ponu formassi per via di ferita à i muri vaginali durante u prucessu di nascita o dopu a chirurgia.
- I cisti di i canali di Gartner si sviluppanu nantu à i muri laterali di a vagina. U canali Gartner hè prisente mentre un zitellu si sviluppa in l'utru. Tuttavia, questu sparisce u più spessu dopu a nascita. Se alcune parti di u conduttu restanu, ponu raccoglie fluidi è diventà un cisti di u muru vaginale più tardi in a vita.
- A cista di Bartholin o l'abscessu si forma quandu u fluidu o u pus s'accumula è forma un pezzu in una di e glàndule Bartholin. Sti glanduli si trovanu à ogni latu di l'apertura vaginale.
- L'endometriosi pò cumparisce cum'è picculi cisti in a vagina. Questu hè pocu cumunu.
- I tumori benigni di a vagina sò pocu cumuni. Sò più spessu cumposti da cisti.
- Cystoceles è rectoceles sò protuberanze in u muru vaginale da a vescica sottostante o rettu. Questu accade quandu i musculi chì circundanu a vagina diventanu debuli, u più spessu per u partu. Queste ùn sò micca veramente cisti, ma ponu sembra è si sentenu cum'è masse cistiche in a vagina.
A maiò parte di i cisti vaginali di solitu ùn causanu sintomi. In certi casi, un buccu dolce pò esse risentitu in u muru vaginale o sporgendu da a vagina. I cisti varianu in grandezza da a dimensione di un pisellu à quellu di un aranciu.
Tuttavia, e cisti di Bartholin ponu esse infettate, gonfie è dolorose.
Alcune donne cù cisti vaginali ponu avè disagiu durante u sessu o prublemi per inserisce un tampone.
E donne cù cistocele o rectocele ponu sente un rigonfiu sporgente, pressione pelvica o avè difficoltà cù a minzione o a defecazione.
L'esame fisicu hè essenziale per determinà chì tippu di cisti o di massa pudete avè.
Una massa o un rigonfiu di u muru vaginale pò esse vistu durante un esame pelvicu. Pudete avè bisognu di una biopsia per escludere u cancheru vaginale, soprattuttu se a massa pare esse solida.
Se a cista si trova sottu a vejiga o uretra, i raggi X ponu esse necessarii per vede se u cisti si stende in questi organi.
Esami di routine per verificà a dimensione di u quistu è circà qualsiasi cambiamentu pò esse u solu trattamentu necessariu.
E biopsie o chirurgie minori per caccià e ciste o scurgalli sò tipicamente semplici da fà è risolve u prublema.
I cisti di a glàndula Bartholin spessu devenu esse drenati. A volte, l'antibiotici sò prescritti per trattalli ancu.
A maiò parte di u tempu, u risultatu hè bonu. I cisti fermanu spessu chjuchi è ùn anu micca bisognu di trattamentu. Quandu sò rimossi chirurgicamente, i cisti ùn venenu più spessu.
E ciste di Bartholin ponu volte ripete è anu bisognu di trattamentu continuu.
In a maiò parte di i casi, ùn ci sò micca complicazioni da i cisti stessi. A rimozione chirurgica porta un picculu risicu di complicazione. U risicu dipende da induve si trova a cisti.
Chjamate u vostru duttore sanitariu se un pezzu si sente in a vagina o spunta da a vagina. Hè impurtante di cuntattà u vostru fornitore per un esame per qualsiasi cisti o massa chì notate.
Quista d'inclusione; Cisti di u canali di Gartner
Anatomia riproduttiva femminile
Utru
Anatomia uterina normale (sezione di tagliu)
Cisti o ascessu di Bartholin
Baggish MS. Lesioni benigne di u muru vaginale. In: Baggish MS, Karram MM, eds. Atlas di Anatomia Pelvica è Chirurgia Ginecologica. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 61.
Dolan MS, Hill C, Valea FA. Lesioni ginecologiche benigne: vulva, vagina, cervice, utru, ovidotto, ovariu, ecografia di strutture pelviche. In: Lobo RA, Gershenson DM, Lentz GM, Valea FA, eds. Ginecologia cumpleta. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 18.
Rovner ES. Diverticula uretrale di a vescica è di a femina. In: Wein AJ, Kavoussi LR, Partin AW, Peters CA, eds. Urologia Campbell-Walsh. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 90.