Radiografia dentale
I raggi X dentali sò un tippu di maghjina di i denti è di a bocca. I raggi X sò una forma di radiazioni elettromagnetiche à alta energia. I raggi X penetranu in u corpu per formà una maghjina nantu à u filmu o u schermu. I raggi X ponu esse digitali o sviluppati nantu à un film.
Strutture chì sò dense (cum'è ripieni d'argentu o risturazione di metalli) bluccanu a maiò parte di l'energia luminosa da a radiografia. Questu li face cumparisce bianchi in l'imagine. E strutture chì cuntenenu aria saranu nere è i denti, u tissutu è u fluidu appareranu cum'è sfumature di grisgiu.
U test hè fattu in l'uffiziu di u dentistu. Ci sò parechji tippi di raggi X dentali. Alcune di elle sò:
- Bitewing. Mostra e porzioni di a corona di i denti superiori è inferiori inseme quandu a persona morde nantu à una tabulazione morsa.
- Periapicale. Mostra 1 o 2 denti cumpleti da a curona à a radica.
- Palatale (chjamatu ancu occlusale). Cattura tutti i denti superiori o inferiori in un colpu mentre u film riposa nantu à a superficia mordace di i denti.
- Panoramicu. Richiede una macchina speciale chì gira intornu à a testa. I raggi X catturanu tutte e mascelle è i denti in un colpu. Hè adupratu per pianificà u trattamentu per l'implanti dentali, verificà i denti di saviezza impatti, è rilevà i prublemi di a mascella. Una radiografia panoramica ùn hè micca u megliu metudu per rilevà cavità, a menu chì a decadenza sia assai avanzata è profonda.
- Cefalometrica. Presenta a vista laterale di a faccia è riprisenta a relazione di a mascella trà di elli è cù u restu di e strutture. Hè utile per diagnosticà qualsiasi prublemi di vie aeree.
Parechji dentisti piglianu ancu i raggi X aduprendu a tecnulugia digitale. Queste immagini attraversanu un computer. A quantità di radiazioni emessa durante a prucedura hè menu di i metudi tradiziunali. Altri tippi di raggi X dentali ponu creà una maghjina 3-D di a mascella. A tomografia computerizata à fasci di conu (CBCT) pò esse aduprata prima di a chirurgia dentale, cume quandu parechji impianti sò posti.
Ùn ci hè micca una preparazione speciale. Avete bisognu di rimuovere qualsiasi oggettu metallicu in a zona di esposizione à i raggi X. Un grembiule di piombu pò esse postu annantu à u vostru corpu. Dìite à u vostru dentistu se pudete esse incinta.
I raggi X stessi ùn causanu micca discomfort. Muzzicà nantu à u pezzu di u filmu face chì certi abbaglianu. A respirazione lenta è prufonda per u nasu di solitu allevia stu sintimu. Sia u CBCT sia a radiografia cefalometrica ùn richiedenu micca pezzi mordenti.
I raggi X dentali aiutanu à diagnosticà a malattia è a ferita di i denti è di e gengive è aiutanu à pianificà u trattamentu adattatu.
I raggi X nurmali mostranu un numeru nurmale, a struttura è a pusizione di i denti è di l'osse di a mascella. Ùn ci hè micca cavità o altri prublemi.
I raggi X dentali ponu esse aduprati per identificà i seguenti:
- U numeru, a dimensione è a pusizione di i denti
- Denti parzialmente o pienamente colpiti
- A prisenza è a gravità di a carie (chjamata cavità o carie dentale)
- Dannu ossu (cum'è da a malatia di a gomma chjamata parodontite)
- Denti ascessi
- Mandibula fratturata
- Prublemi in u modu chì i denti superiori è inferiori s'adattanu inseme (malocclusione)
- Altre anormalità di i denti è di l'osse di a mascella
Ci hè una esposizione à a radiazione assai bassa da i raggi X dentali. Tuttavia, nimu ùn deve riceve più radiazioni di quantu hè necessariu. Un grembiule di piombu pò esse adupratu per copre u corpu è riduce l'esposizione à a radiazione. E donne incinte ùn devenu micca esse prese di raggi X à menu chì sia necessariu.
I raggi X dentali ponu rivelà cavità dentali prima ch'elli sianu clinicamente visibili, ancu à u dentistu. Parechji dentisti piglieranu bitewings annuale per circà u primu sviluppu di cavità trà i denti.
X-ray - denti; Radiografia - dentale; Bitewings; Film periapicale; Film panoramicu; Radiografia cefalometrica; Immagine digitale
Brame JL, Hunt LC, Nesbit SP. Fase di mantenimentu di cura. In: Stefanac SJ, Nesbit SP, eds. Diagnosticu è Pianificazione di Trattamentu in Odontoiatria. 3a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 11.
Dhar V. Radiologia diagnostica in valutazione dentale. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 343.
Gold L, Williams TP. Tumori odontogeni: patologia chirurgica è gestione. In: Fonseca RJ, ed. Chirurgia Orale è Maxillofaciale. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap18.