Infezzione da u virus West Nile
U virus West Nile hè una malatìa diffusa da e zanzare. A cundizione va da lieve à severa.
U virus di u Nilu Occidentale hè statu identificatu per a prima volta in u 1937 in Uganda in Africa orientale. Hè stata scuperta per a prima volta in i Stati Uniti in l'estate 1999 in New York. Dapoi, u virus si hè spartu in i Stati Uniti.
I ricercatori credenu chì u virus di u Nilu Occidentale si sparghje quandu una zanzara morde un acellu infettu è po morde una persona.
E zanzare portanu e più alte quantità di virus à l'iniziu di u vaghjimu, ghjè per quessa chì più persone piglianu a malatia à a fini d'aostu à u principiu di settembre. Quandu u tempu si face più fretu è e zanzare morenu, ci sò menu casi di malatia.
Ancu se parechje persone sò muzzicate da e zanzare chì portanu u virus di u Nilu Occidentale, a maiò parte ùn sanu micca chì sò stati infettati.
I fattori di risicu per sviluppà una forma più severa di virus di u Nilu Ovest includenu:
- Cundizioni chì indebuliscenu u sistema immune, cum'è HIV / AIDS, trapianti d'organi è chimioterapia recente
- Vechja o assai ghjovana età
- Gravidanza
U virus di u Nilu Occidentale pò ancu esse spargugliatu cù trasfusioni di sangue è trapianti d'organi. Hè pussibule per una mamma infettata di sparghje u virus à u so zitellu per mezu di u latte maternu.
I sintomi ponu accade da 1 à 14 ghjorni dopu avè infettatu. A malatia leve, generalmente chjamata febbre di u Nilu Occidentale, pò causà alcuni o tutti i sintomi seguenti:
- Dolore addominale
- Febbra, mal di testa, è mal di gola
- Mancanza d'appitittu
- Dolori musculari
- Nausea, vomitu è diarrea
- Rash
- Nodi linfatichi gonfi
Sti sintomi di solitu duranu da 3 à 6 ghjorni, ma ponu durà un mese.
E forme più gravi di malatie sò chjamate encefalite di u Nilu Occidentale o meningite di u Nilu Occidentale, secondu ciò chì parte di u corpu hè influenzatu. I sintomi seguenti ponu accade, è necessitanu una pronta attenzione:
- Cunfusione o cambiamentu di capacità di pensà chjaramente
- Perdita di cuscenza o coma
- Debbulezza musculare
- Collu rigidu
- Debbulezza di un bracciu o di una ghjamba
I segni di l'infezzione da u virus West Nile sò simili à quelli di altre infezioni virali. Ùn ci pò esse scuperti specifichi nantu à un esame fisicu. Circa a metà di e persone cun l'infezione da u virus West Nile pò avè una eruzione cutanea.
E prove per diagnosticà u virus West Nile includenu:
- Analisi di sangue o un colpu spinale per verificà l'anticorpi contr'à u virus
- Scansione CT di testa
- Scansione MRI di testa
Perchè sta malattia ùn hè micca causata da batteri, l'antibiotici ùn trattanu micca l'infezione da u virus West Nile. A cura di sustegnu pò aiutà à diminuisce u risicu di sviluppà cumplicazioni in malatie gravi.
E persone cun una infezione lieve da u virus West Nile vanu bè dopu u trattamentu.
Per quelli cun infezioni gravi, e prospettive sò più incerte. L'encefalite di u Nilu Occidentale o a meningite pò purtà à danni cerebrali è morte. Una nantu à dece persone cun infiammazione cerebrale ùn sopravvive micca.
E cumplicazioni da una infezzione lieve da u virus West Nile sò assai rare.
E cumplicazioni da l'infezzione severa di u virus West Nile includenu:
- Dannu cerebrale
- Debbulezza musculare permanente (qualchì volta simile à a polio)
- Morte
Chjamate u vostru duttore sanitariu se avete sintomi di infezione da u virus West Nile, in particulare se pudete avè avutu cuntattu cù e zanzare. Sè site assai malatu, andate in una sala d'urgenza.
Ùn ci hè nisun trattamentu per evità l'infezzione da u virus West Nile dopu à una puntura di zanzara. E persone in bona salute generalmente ùn sviluppanu micca una grave infezione da u Nilu Occidentale.
U megliu modu per prevene l'infezzione da u virus Nilu Occidentale hè di evità i morsi di zanzara:
- Aduprate prudutti repellanti di zanzara chì cuntenenu DEET
- Purtate maniche lunghe è pantaloni
- Scaricate pozzi d'acqua stagnante, cume i cestini è i piattini (e mosche si razza in acqua stagnante)
A pulverizazione di a cumunità per e zanzare pò ancu riduce l'allevu di i zanzari.
Encefalite - Nilu Occidentale; Méningite - Nilu Occidentale
- Zanzara, adulta chì si nutrisce di a pelle
- Mosquito, pupa
- Mosquito, zattera d'ova
- Zanzara, adulta
- Meningi di u cervellu
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Virus di u Nilu Occidentale. www.cdc.gov/westnile/index.html. Actualizatu u 10 di dicembre di u 2018. Accessu u 7 di ghjennaghju di u 2018.
Naides SJ. Arbovirus chì causanu febbre è sindromi rash. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: cap 382.
Thomas SJ, Endy TP, Rothman AL, Barrett AD. Flavivirus (dengue, febbre gialla, encefalite giapponese, encefalite di u Nilu Occidentale, encefalite di San Luigi, encefalite trasmesse da tick, malattia di a furesta Kyasanur, febbre emorragica Alkhurma, Zika). In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 155.