Cosa hè varicocele, Sintomi è Cumu trattà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu hè fatta a cirurgia
- Possibili complicazioni
Varicocele hè una dilatazione di e vene testiculari chì face accumulà u sangue, purtendu à sintomi cum'è u dolore, a pesantezza è u gonfiore in u situ. Di solitu, hè più frequente in u testiculu di sinistra, ma pò cumparisce da ogni latu, è pò ancu influenzà entrambi i testiculi in listessu tempu, essendu cunnisciutu cum'è varicocele bilaterale.
Siccomu u varicocele pò causà sterilità, chì l'accumulazione di sangue pò diminuisce a produzzione è a qualità di i sperma, hè impurtante cunsultà l'urologu per inizià u trattamentu adattatu è evità l'apparizione di stu tipu di complicazioni.
Varicocele hè curabile per mezu di a chirurgia, ma micca tutti i casi sò capaci di uttene a fertilità, soprattuttu s'ellu ci hè dannu dighjà à e strutture di i testiculi. Cunnosce altre cause chì ponu causà a sterilità in l'omi.
Principali sintomi
I sintomi cumuni di varicocele ponu include:
- Dolore in i testiculi, chì pò varià da u disagiu à u dolore severu;
- Dolore chì migliurà quandu si stende nantu à a spalle;
- Gonfiore o presenza di grumi in i testiculi;
- Sensazione di pesantezza in i testiculi;
- Infertilità;
Ci hè ancu casi in chì varicocele ùn presenta micca sintomi, è pò dunque esse diagnosticatu solu in visite di routine à l'urologu.
Vede altri prublemi chì ponu causà dolore in i testiculi è chì fà in ogni casu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U varicocele pò esse identificatu da u duttore esaminendu a palpazione di i testiculi, chì deve esse fatta sdraiata è in piedi, postu chì in certi casi u varicocele pò micca esse risentitu in certe pusizioni, è una valutazione deve dunque esse effettuata. In più cà una pusizione.
Tuttavia, pò ancu esse necessariu di fà un ultrasuone per identificà in più dettu u situ toccu è a pusizione di e strutture testiculare.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u varicocele hè generalmente raccomandatu solu quandu l'omu hà sintomi. Cusì, se ci hè un dolore esageratu o gonfiore, l'urologu pò indicà l'assunzione di droghe analgesiche, cume Dipyrone o Ibuprofen, è l'usu di parentesi testiculari.
Tuttavia, in casi d'infertilità, dolore chì ùn migliora micca o prublemi di funziunamentu testiculare, pò esse necessariu avè una chirurgia, chjamata varicocelettomia, chì permette di eliminà u prublema una volta per tutte.
Cumu hè fatta a cirurgia
Stu tipu di chirurgia pò esse fattu in 3 modi diversi:
- Chirurgia aperta: hè u tippu di chirurgia u più classicu induve u duttore face un tagliu in a zona di l'inguine per osservà u varicocele è fà un "nodu" in a vena influenzata, permettendu à u sangue di circulà solu per e vene nurmali;
- Laparoscopia: hè simile à a cirurgia aperta, ma in questu casu u duttore face picculi tagli in l'addome è inserisce tubi sottili attraversu i quali ripara u varicocele;
- Embolizazione percutanea: questa hè una tecnica menu cumuna in a quale u duttore inserisce un tubu attraversu una vena in l'inguina à u situ di u varicocele, è poi libera un liquidu chì chjude a vena dilatata di u varicocele.
A seconda di u tippu di chirurgia aduprata, u tempu di recuperu pò variare, u più tempu richiede una chirurgia aperta, seguitata da laparoscopia è infine da embolizazione. Amparate più nantu à a chirurgia varicocele.
In ogni tippu di chirurgia hè pussibule chì un dulore dulce possa nasce è, dunque, una biancheria intima comoda deve esse purtata è u ghiacciu deve esse applicatu durante e prime 24 ore, cù a pussibilità di vultà à l'attività normale dopu à circa 10 ghjorni. da u duttore.
Possibili complicazioni
Quandu u testiculu hà un varicocele hè assai cumunu chì cù u tempu diminuisca di dimensione è diventerà più dolce, perdendu a funzione. Ancu se a causa specifica ùn hè micca cunnisciuta per quessa succede, hè pussibule chì sia in relazione cù l'aumentu di pressione in u situ.
Inoltre, se l'accumulazione di sangue in u varicocele provoca un aumentu di temperatura intornu à i testiculi, hè ancu pussibule chì a qualità di u sperma sia influenzata, ancu in u testiculu chì ùn hè micca influenzatu, chì pò causà sterilità.