Apnea di prematurità
Apnea significa "senza fiatu" è si riferisce à a respirazione chì rallenta o si ferma da qualsiasi causa. Apnea di prematurità si riferisce à pause di respirazione in i zitelli chì sò nati prima di 37 settimane di gravidanza (nascita prematura).
A maiò parte di i zitelli prematuri anu un certu gradu di apnea perchè l'area di u cervellu chì controlla a respirazione hè sempre in sviluppu.
Ci hè parechje ragioni per chì i neonati, in particulare quelli chì sò nati prima, ponu avè apnea, cumprese:
- E zone cerebrali è e vie nervose chì controllanu a respirazione sò sempre in sviluppu.
- I musculi chì tenenu aperte e vie aeree sò più chjucu è micca cusì forti chì seranu più tardi in a vita.
Altri stressi in un criaturu malatu o prematuru ponu aggravà l'apnea, cumprese:
- Anemia
- Problemi d'alimentazione
- Problemi di cori o pulmoni
- Infezzione
- Bassi livelli di ossigenu
- Prublemi di temperatura
U mudellu di respirazione di i neonati ùn hè micca sempre regulare è pò esse chjamatu "respirazione periodica". Stu mudellu hè ancu più prubabile in i neonati nati prima (preemies). Si compone di brevi episodi (circa 3 secondi) di respirazione bassa o di respirazione piantata (apnea). Questi episodi sò seguiti da periodi di respirazione regulare chì duranu 10 à 18 secondi.
A respirazione irregulare pò esse prevista in i zitelli menu maturi. Ma u mudellu di respirazione è l'età di u zitellu sò tramindui impurtanti quandu si decide quantu hè malatu u zitellu.
L'episodi d'apnea o "eventi" chì duranu più di 20 secondi sò cunsiderati serii. U zitellu pò ancu avè:
- Calata di a frequenza cardiaca. Sta calata di a frequenza cardiaca hè chjamata bradicardia (chjamata ancu "brady").
- Goccia di livellu d'ossigenu (saturazione d'ossigenu). Questu hè chjamatu desaturazione (chjamatu ancu "desat").
Tutti i criaturi prematuri sottu à 35 settimane di gestazione sò ammessi in unità di cure intensive di i neonati, o in viveri di cure speciali, cù monitor particulari perchè sò in più risicu di apnea. I zitelli più vechji chì anu trovu episodi di apnea seranu ancu posti nantu à i monitor in l'uspidale. Più testi seranu fatti se u zitellu ùn hè micca prematuru è pare malatu.
- I monitor tenenu traccia di a frequenza respiratoria, di a frequenza cardiaca è di i livelli di ossigenu.
- Gocce di frequenza respiratoria, di frequenza cardiaca, o di livellu di ossigenu ponu scattà l'allarmi nantu à sti monitor.
- I monitor di criaturi cummercializati per l'usu casanu ùn sò micca listessi à quelli chì sò usati in l'uspidale.
L'allarmi ponu accade per altri motivi (cume passendu feci o muvimenti intornu), cusì i tracci di u monitor sò riveduti regolarmente da a squadra sanitaria.
Cumu l'apnea hè trattata dipende da:
- A causa
- Cume spessu si verifica
- Severità di l'episodi
I zitelli chì altrimente sò sani è chì anu occasionalmente episodi minori sò simpliciamente guardati. In questi casi, l'episodii si ne vanu quandu i zitelli sò toccu delicatamente o "stimulati" durante i periodi in cui a respirazione si ferma.
I zitelli chì stanu bè, ma chì sò assai prematuri è / o anu parechji episodi di apnea ponu esse dati caffeina. Questu aiutà à fà u so schema di respirazione più regulare. A volte, l'infermiera cambierà a pusizione di un criaturu, aduprerà l'aspirazione per caccià u fluidu o u mucus da a bocca o da u nasu, o aduprà un saccu è una maschera per aiutà à respirà.
A respirazione pò esse assistita da:
- Pusizionamentu currettu
- Tempu di alimentazione più lente
- Ossigenu
- Pressione cuntinua di e vie aeree positive (CPAP)
- Macchina di respirazione (ventilatore) in casi estremi
Alcuni zitelli chì continuanu à avè apnea ma sò altrimenti maturi è sani ponu esse licenziati da l'ospedale nantu à un monitor di apnea in casa, cù o senza caffeina, finu à ch'elli anu superatu u so mudellu di respirazione immatura.
L'apnea hè cumuna in i zitelli prematuri. L'apnea leve ùn pare micca avè effetti à longu andà. Tuttavia, prevene episodi multipli o severi hè megliu per u zitellu à longu andà.
L'apnea di a prematurità si ne và più spessu quandu u zitellu s'avvicina di a so "data di scadenza". In certi casi, cum'è in i zitelli chì sò nati assai prematuramente o anu una malatia pulmonare grave, l'apnea pò persiste qualchì settimana in più.
Apnea - neonati; AOP; As è Bs; A / B / D; Incantesimu turchinu - neonati; Spell Dusky - neonati; Spell - neonati; Apnea - neonatale
Ahlfeld SK. Disturbi di e vie respiratorie. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KW, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 122.
Martin RJ. Fisiopatologia di l'apnea di prematurità. In: Polin RA, Abman SH, Rowitch DH, Benitz WE, Fox WW, eds. Fisiologia Fetale è Neonatale. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 157.
Patrinos ME. Apnea neonatale è u fundamentu di u cuntrollu respiratoriu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 67.