Distrofia di Fuchs
A distrofia di Fuchs (pronunciata "fooks") hè una malattia oculare in a quale e cellule chì rivestenu a superficia interna di a cornea cumincianu lentamente à more. A malatia affetta u più spessu i dui ochji.
A distrofia Fuchs pò esse ereditata, chì significa chì pò esse trasmessa da genitori à figlioli. Sì unu di i vostri parenti hà a malatia, avete una probabilità di 50% di sviluppà a cundizione.
Tuttavia, a cundizione pò accade ancu in e persone senza una storia familiare cunnisciuta di a malattia.
A distrofia Fuchs hè più cumuna in e donne chè in l'omi. I prublemi di visione ùn cumpariscenu micca prima di l'età di 50 anni in a maiò parte di i casi. Tuttavia, un fornitore di assistenza sanitaria pò esse capace di vede segni di a malattia in e persone affette da i so 30s o 40s.
A distrofia di Fuchs affetta u sottile stratu di cellule chì allinea a parte posteriore di a cornea. Queste cellule aiutanu à pompà u fluidu in eccessu da a córnea. Cum'è sempre più cellule si perdenu, u fluidu cumencia à accumule in a córnea, causendu gonfiore è una córnea torbida.
À u primu, u fluidu pò accumulà solu durante u sonnu, quandu l'ochju hè chjosu. Quandu a malatia s'aggrava, si ponu furmà piccule vesciche. E vesciche diventanu più grandi è ponu infine rompersi. Questu causa u dolore oculare. A distrofia di Fuchs pò ancu fà cambià a forma di a córnea, purtendu à più prublemi di vista.
I sintomi ponu include:
- Dolore à l'ochji
- Sensibilità di l'ochji à a luce è à l'abbagliu
- Visione nebbiosa o sfocata, à principiu solu di mane
- Videndu aloni culuriti intornu à i lumi
- A peghju visione tutta a ghjurnata
Un fornitore pò diagnosticà a distrofia di Fuchs durante un esame di lampada à fessura.
Altri testi chì ponu esse fatti includenu:
- Pachimetria - misura u spessore di a córnea
- Esame microscopicu speculare - permette à u fornitore di guardà u stratu magru di cellule chì vanu a parte posteriore di a cornea
- Test di acuità visuale
Gocce per l'occhi o unguenti chì tiranu fluidi da a córnea sò aduprati per alleviare i sintomi di distrofia di Fuchs.
Se si sviluppanu piaghe dolorose nantu à a córnea, lenti di cuntattu soffice o chirurgia per creà flap sopra e piaghe ponu aiutà à riduce u dolore.
L'unica cura per a distrofia di Fuchs hè un trapianto di cornea.
Finu à pocu tempu fà, u tippu più cumunu di trapianto di cornea era a cheratoplastia penetrante. Durante sta prucedura, un picculu pezzu tondu di a córnea hè cacciatu, lascendu un'apertura in fronte di l'ochju.Un pezzu di córnea currispundente da un donatore umanu hè dopu cusitu in l'apertura in a parte anteriore di l'ochju.
Una tecnica più nova chjamata cheratoplastia endoteliale (DSEK, DSAEK, o DMEK) hè diventata l'opzione preferita per e persone cun distrofia Fuchs. In questa prucedura, solu i strati interni di a córnea sò rimpiazzati, invece di tutti i strati. Questu porta à una recuperazione più rapida è menu complicazioni. I punti ùn sò più spessu necessarii.
A distrofia Fuchs s'aggrava cù u tempu. Senza un trapianto di cornea, una persona cun distrofia Fuchs severa pò diventà ceca o avè un dolore severu è una visione assai ridutta.
I casi lievi di distrofia Fuchs spessu peghju dopu a chirurgia di cataratta. Un chirurgu di cataratta hà da valutà stu risicu è pò mudificà a tecnica o u tempu di a vostra chirurgia di cataratta.
Chjamate u vostru fornitore se avete:
- Dolore à l'ochji
- Sensibilità di l'ochji à a luce
- U sintimu chì qualcosa hè in u to ochju quandu ùn ci hè nunda
- Problemi di visione cume vede aloni o visione torbida
- Aggravendu a visione
Ùn ci hè micca prevenzione cunnisciuta. Evità a chirurgia di a cataratta o piglià precauzioni speciali durante a chirurgia di a cataratta pò ritardà a necessità di un trapianto di cornea.
Distrofia di Fuchs; Distrofia endoteliale di Fuchs; Distrofia cornea di Fuchs
Folberg R. L'ochju. In: Kumar V, Abbas AK, Aster JC, eds. Robbins & Cotran Basi Patologichi di a Malattia. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: cap. 29.
Patel SV. Versu i prucessi clinichi in fuchs distrofia corneale endoteliale: classificazione è misure di risultati - u Bowman Club Lecture 2019. BMJ Oftalmologia Aperta. 2019; 4 (1): e000321. PMID: 31414054 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31414054/.
Rosado-Adames N, Afshari NA. Malatii di l'endoteliu corneale. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 4.21.
Salmon JF. Cornea. In: Salmon JF, ed. Oftalmologia Clinica di Kanski. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 7.