Aumento di pesu neonatale è nutrizione
I criaturi prematuri anu bisognu di riceve una bona nutrizione cusì crescenu à un ritmu vicinu à quellu di i criaturi sempre in l'utru.
I zitelli nati à menu di 37 settimane di gestazione (prematuru) anu bisogni nutrizionali diversi di quelli chì sò nati à termine (dopu à 38 settimane).
I criaturi prematuri stanu spessu in a unità di cure intensive neonatali (NICU). Sò fighjulati da vicinu per assicurassi chì ottenenu u giustu equilibriu di liquidi è nutrizione.
Incubatori o scaldatrici speciali aiutanu i zitelli à mantene a temperatura di u so corpu. Queste riduce l'energia chì i zitelli anu da aduprà per stà caldi. L'aria umida hè ancu aduprata per aiutalli à mantene a temperatura di u corpu è evità a perdita di fluidi.
PROBLEMI DI ALIMENTAZIONE
I zitelli nati prima di 34 à 37 settimane anu spessu prublemi d'alimentazione da una buttiglia o da un senu. Questu hè perchè ùn sò ancu abbastanza maturi per coordinà a succhia, a respirazione è a deglutizione.
Altre malatie ponu ancu interferisce cù a capacità di un neonatu di nutrisce per bocca. Alcuni di questi includenu:
- Prublemi di respirazione
- Bassi livelli di ossigenu
- Prublemi di circulazione
- Infezzione di sangue
I neonati chì sò assai chjuchi o malati ponu avè bisognu à nutrisce è fluidi attraversu una vena (IV).
Quandu diventanu più forti, ponu cumincià à piglià latte o formula per un tubu chì entra in u stomacu per u nasu o a bocca. Questu hè chjamatu alimentazione gavage. A quantità di latte o di formula hè aumentata assai pianu, in particulare per i zitelli assai prematuri. Queste reduce u risicu per una infezzjoni intestinali chjamata enterocolite necrotizante (NEC). I zitelli chì sò alimentati cù u latte umanu sò menu prubabili d'ottene NEC.
I zitelli chì sò menu prematuri (nati dopu à 34 à 37 settimane di gestazione) spessu ponu esse nutriti da una buttiglia o da u senu di a mamma. I criaturi prematuri ponu avè un momentu più faciule cun l'allattamentu maternu ch'è l'alimentazione in biberone prima. Questu hè perchè u flussu da una buttiglia hè più difficiule per elli à cuntrullà è ponu soffocà o smette di respirà. Tuttavia, ponu ancu avè prublemi à mantene l'aspirazione curretta à u pettu per avè abbastanza latte per risponde à i so bisogni. Per questa ragione, ancu i zitelli prematuri anziani ponu avè bisognu d'alimentazione in certi casi.
NECESSITÀ NUTRIZIONALE
I zitelli prematuri anu più difficultà à mantene un equilibriu idru propiu in u so corpu. Questi zitelli ponu diventà disidratati o troppu idratati. Questu hè sopratuttu veru per i zitelli assai prematuri.
- I zitelli prematuri ponu perde più acqua per via di a pelle o di e vie respiratorie chè i zitelli nati à pienu termine.
- I reni in un criaturu prematuru ùn sò micca cresciuti abbastanza per cuntrullà i livelli di l'acqua in u corpu.
- A squadra NICU tene traccia di quantu i zitelli prematuri urinanu (pisendu i so pannolini) per assicurassi chì u so assunzione di fluidi è a so uscita d'urina sò equilibrati.
- I test di sangue sò ancu fatti per monitorà i livelli di elettroliti.
U latte umanu da a propria mamma di u zitellu hè u megliu per i zitelli nati prima è cù un pesu di nascita assai bassu.
- U latte umanu pò prutege i zitelli da infezioni è da u sindrome di morte subita di i zitelli (SIDS) è ancu da NEC.
- Parechje NICU daranu u latte donatore da una banca di latte à i zitelli ad alto risicu chì ùn ponu micca uttene abbastanza latte da a so propria mamma.
- E formule speciali pretermine ponu ancu esse aduprate. Queste formule anu più calciu è proteine aghjuntu per soddisfà i bisogni speciali di crescita di i zitelli prematuri.
- I vechji pretermi (34 à 36 settimane di gestazione) ponu esse cambiatu in una formula regulare o in una formula di transizione.
I criaturi prematuri ùn sò micca stati in l'utru abbastanza longu per almacenà i nutrienti chì necessitanu è devenu generalmente piglià alcuni supplementi.
- I zitelli chì anu datu u latte maternu ponu avè bisognu di un supplementu chjamatu rinfurzatore di latte umanu mischjatu in a so alimentazione. Questu li dà proteine in più, calorie, ferru, calciu è vitamine. I zitelli alimentati cù a formula anu bisognu di piglià supplementi di certi nutrienti, cumprese vitamine A, C è D, è acidu folicu.
- Alcuni zitelli anu bisognu di cuntinuà à piglià supplementi nutrizionali dopu chì abbandunonu l'uspidale. Per i zitelli chì allattanu, questu pò significà una bottiglia o duie di latte maternu furtificatu à ghjornu, è supplementi di ferru è vitamina D. Certi criaturi anu bisognu di più supplementazione cà altri. Questu pò cumprende i zitelli chì ùn sò micca capaci di piglià un volumu sufficiente di latte per allattamentu per uttene e calorie chì necessitanu per cresce bè.
- Dopu ogni alimentazione, i zitelli devenu sembrà soddisfatti. Deve avè 8 à 10 alimentazioni è almenu 6 à 8 pannolini umidi ogni ghjornu. Sghe acquose o sanguinose o vomitu regulare pudianu signalà un prublema.
GAINU DI PESU
L'aumentu di pesu hè monitoratu da vicinu per tutti i zitelli. I zitelli prematuri cù una crescita lenta parenu avè un sviluppu più ritardatu in studii di ricerca.
- In a NICU, i zitelli sò pesati ogni ghjornu.
- Hè nurmale chì i zitelli perdinu pesu in i primi ghjorni di vita. A maiò parte di sta perdita hè u pesu d'acqua.
- A maiò parte di i zitelli prematuri devenu cumincià à guadagnà pesu in pochi ghjorni da a nascita.
U guadagnu di pesu desideratu dipende da a dimensione di u zitellu è l'età di gestazione. I zitelli malati ponu avè bisognu di dà più calorie per cresce à u ritmu desideratu.
- Pò esse solu 5 grammi à ghjornu per un criaturu à 24 settimane, o 20 à 30 grammi à ghjornu per un criaturu più grande à 33 o più settimane.
- In generale, un criaturu duveria guadagnà circa un quartu di once (30 grammi) ogni ghjornu per ogni libbra (1/2 chilogrammu) chì pesanu. (Questu hè uguale à 15 grammi per chilugrammu per ghjornu. Hè a percentuale media à chì un fetu cresce durante u terzu trimestru).
I criaturi prematuri ùn lascianu micca l'uspidale finu à ch'elli piglianu pesu di manera stabile è in un presepiu apertu piuttostu cà in un incubatore. Alcuni ospedali anu una regula nantu à quantu u zitellu deve pisà prima di andà in casa, ma questu diventa menu cumunu. In generale, i zitelli sò almenu 4 liri (2 kilogrammi) prima ch'elli sianu pronti à esce da l'incubatore.
Nutrizione neonata; Necessità nutrizionale - criaturi prematuri
Ashworth A. Nutrizione, sicurezza alimentare è salute. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 57.
Cuttler L, Misra M, Koontz M. Crescita somatica è maturazione. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 22.
Lawrence RA, Lawrence RM. Neunati prematuri è allattamentu. In: Lawrence RA, Lawrence RM, eds. Allattamentu: Una Guida per a Professione Medica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 15.
Lissauer T, Carroll W. Medicina neonatale. In: Lissauer T, Carroll W, eds. Manuale Illustratu di Pediatria. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 11.
Poindexter BB, Martin CR. Requisiti nutrizionali / supportu nutrizionale in neonati prematuri. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 41.