Sepsis neonatale
A sepsis neonatale hè una infezzione di sangue chì si verifica in un criaturu menu di 90 ghjorni. A sepsis iniziale si vede in a prima settimana di vita. A sepsis tarda accade dopu à 1 settimana à 3 mesi di età.
A sepsis neonatale pò esse causata da batteri cum'è Escherichia coli (E coli), Listeria, è qualchì ceppu di streptococcu. U streptococcu di u gruppu B (GBS) hè statu una causa maiò di sepsis neonatale. Tuttavia, stu prublema hè diventatu menu cumunu perchè e donne sò esaminate durante a gravidanza. U virus herpes simplex (HSV) pò ancu causà una infezione severa in un neonatu. Questu accade u più spessu quandu a mamma hè nova infettata.
A sepsis neonatale à iniziu iniziale apparisce più spessu in 24 à 48 ore da a nascita. U zitellu riceve l'infezzione da a mamma prima o durante u partitu. I seguenti aumentanu u risicu di l'infante di sepsis batterica di principiu iniziu:
- Culunizazione GBS durante a gravidanza
- Consegna anticipata
- Rumpitura d'acqua (rumpitura di membrane) più di 18 ore prima di a nascita
- Infezzione di i tessuti di u placenta è di u fluidu amnioticu (corioamnionite)
I zitelli cun sepsis neonatale à iniziu tardu sò infettati dopu à u parto. E seguenti aumentanu u risicu di un sepsis per un zitellu dopu a consegna:
- Avè un cateteru in un vaso sanguinu per un bellu pezzu
- Stà in l'uspidale per un periudu longu di tempu
I zitelli cun sepsis neonatale ponu avè i sintomi seguenti:
- A temperatura di u corpu cambia
- Prublemi di respirazione
- Diarrea o diminuzione di i muvimenti intestinali
- Pocu zuccheru in sangue
- Muvimenti ridotti
- Suczione ridutta
- Crisi
- Frequenza cardiaca lenta o rapida
- Zona di u ventre gonfiu
- Vumitu
- Pelle gialla è bianchi di l'ochji (itterizia)
E prove di laburatoriu ponu aiutà à diagnosticà a sepsis neonatale è identificà a causa di l'infezzione. E analisi di sangue ponu include:
- Cultura di sangue
- Proteina C-reattiva
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
Se un criaturu hà sintomi di sepsis, una puntura lombare (spinal tap) serà fatta per guardà u fluidu spinali per i batteri. A pelle, feci è urine ponu esse fatte per u virus di l'herpes, soprattuttu se a mamma hà una storia di infezione.
Una radiografia di u torace serà fatta se u zitellu hà una tosse o prublemi di respira.
I test di cultura urinaria sò fatti in i zitelli di più di uni pochi di ghjorni.
I zitelli di menu di 4 settimane chì anu a frebba o altri segni d'infezzione sò subitu iniziati cù antibiotici per via endovenosa (IV). (Pò piglià 24 à 72 ore per uttene risultati di laburatoriu.) I Neonati chì e mamme anu avutu corioamnionite o chì ponu esse in altu risicu per altri motivi averanu ancu antibiotici IV à u primu, ancu s'elli ùn anu sintomi.
U zitellu averà antibiotici finu à 3 settimane se i batteri si trovanu in u sangue o in u fluidu spinali. U trattamentu serà più cortu se ùn si trovanu micca batteri.
Un medicamentu antivirale chjamatu aciclovir serà adupratu per infezioni chì ponu esse causate da HSV. I zitelli più vechji chì anu risultati di laburatoriu nurmali è chì anu solu una frebba ùn ponu micca esse datu antibiotici. Invece, u zitellu pò esse in gradu di lascià l'uspidale è di vultà per cuntrolli.
I zitelli chì anu bisognu di trattamentu è chì sò dighjà andati in casa dopu a nascita saranu più spessu ammessi à l'uspidale per esse monitorati.
Parechji zitelli cù infezioni batteriche si recuperanu cumpletamente è ùn anu micca altri prublemi. Tuttavia, a sepsis neonatale hè una causa principale di morte infantile. Più prestu un infantu riceve u trattamentu, megliu serà u risultatu.
E cumplicazioni ponu include:
- Disabilità
- Morte
Cercate subitu assistenza medica per un criaturu chì mostra sintomi di sepsis neonatale.
E donne incinte ponu avè bisognu d'antibiotici preventivi se anu:
- Chorioamnionite
- Gruppu B colonizazione strep
- Natu in u passatu un criaturu cun sepsis causata da batteri
Altre cose chì ponu aiutà à prevene a sepsis includenu:
- Prevenzione è trattamentu di infezioni in e mamme, cumpresu HSV
- Fornite un locu pulitu per a nascita
- A consegna di u zitellu in 12 à 24 ore da quandu e membranze si rompenu (A cesariana deve esse fatta in donne in 4 à 6 ore o prima di a rotta di e membrane).
Sepsis neonatorum; Septicemia neonatale; Sepsis - infante
Cumitatu per e Malatie Infettive, Cumitatu per Fetus è Newborn; Baker CJ, Byington CL, Polin RA. Dichjarazione di pulitica - raccomandazioni per a prevenzione di a malattia perinatale di u gruppu B streptococcal (GBS). Pediatria. 2011; 128 (3): 611-616. PMID: 21807694 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21807694.
Esper F. Infezioni batteriche postnatali. In Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 48.
Greenberg JM, Haberman B, Narendran V, Nathan AT, Schibler K. Morbidità neonatali di origine prenatale è perinatale. In: Resnik R, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 73.
Jaganath D, Listessa RG. Microbiologia è malatie infettive. In: U Spitale Johns Hopkins; Hughes HK, Kahl LK, eds. U Manuale Harriet Lane. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 17.
Polin R, Randis TM. Infezioni perinatali è corioamnionite. In Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 25.
Verani JR, McGee L, Schrag SJ; Divisione di Malatie Batteriche, Centru Naziunale per l'Immunizazione è e Malatie Respiratorie, Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC). Prevenzione di a malattia streptococcica perinatale di u gruppu B - linee guida riviste da CDC, 2010. MMWR Recomm. 2010; 59 (RR-10): 1-36. PMID: 21088663 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21088663.