U vostru zitellu è a gripe
A grippa hè una malatia facilmente diffusa. I zitelli di menu di 2 anni anu un risicu più altu di sviluppà cumplicazioni s'elli piglianu a grippa.
L'infurmazioni in questu articulu sò state riunite per aiutavvi à prutege i zitelli di menu di 2 anni da a gripe. Questu ùn hè micca un sustitutu per i cunsiglii medichi da u vostru duttore di salute. Se pensate chì u vostru criaturu pò avè a gripe, duvete cuntattà subitu un prufessore.
SINTOMI DI FLU IN INFANTI E TODDLERS
A grippa hè una infezzione di u nasu, di a gola, è (qualchì volta) di i pulmoni. Chjamate à u fornitore di u to babbu se avete rimarcatu unu di i segni seguenti:
- Agisce stanchi è malandrini gran parte di u tempu è micca manghjendu bè
- Tussa
- Diarrea è vomitu
- Hà una frebba o si sente febrile (s'ellu ùn hè micca dispunibule un termometru)
- Nasu chì corre
- Dolori di corpu è malessere generale
CUMU U FLU SI TRATA IN BAMBINI?
I zitelli menu di 2 anni averanu spessu bisognu di esse trattati cù una medicina chì lotta contr'à u virus di l'influenza. Questu hè chjamatu medicina antivirale. A medicina funziona megliu se inizia in 48 ore dopu à l'iniziu di i sintomi, se hè pussibule.
Oseltamivir (Tamiflu) in forma liquida sarà probabilmente adupratu. Dopu avè parlatu di u risicu di effetti collaterali contr'à e pussibuli cumplicazioni di l'influenza in u vostru zitellu, voi è u vostru duttore puderete decide di aduprà sta medicina per trattà l'influenza.
Acetaminophen (Tylenol) è ibuprofen (Advil, Motrin) aiutanu à calà a frebba in i zitelli. A volte, u vostru fornitore vi dirà di aduprà i dui tipi di medicina.
Verificate sempre cù u vostru fornitore prima di dà qualsiasi medicinali per u fretu à u vostru zitellu o zitellu.
DEVE U MEU BABBU OBTENE U VACCINU FLU?
Tutti i zitelli di 6 mesi o più anu da piglià a vaccinazione contr'à a gripe, ancu s'elli anu avutu una malatia simile à a gripe. U vaccinu contra a gripe ùn hè micca appruvatu per i zitelli sottu 6 mesi.
- U vostru figliolu averà bisognu di una seconda vaccina contra a grippa intornu à 4 settimane dopu avè ricevutu u vaccinu per a prima volta.
- Ci hè dui tippi di vaccini contra a gripe. Unu hè datu cum'è un colpu, è l'altru hè spulatu in u nasu di u to figliolu.
U colpu di influenza cuntene virus uccisi (inattivi). Ùn hè pussibile piglià a gripe da stu tipu di vaccina. U colpu di l'influenza hè appruvatu per e persone di età di 6 mesi è più.
Un vaccinu anti-influenza di tipu spray nasale utilizeghja un virus vivu, indebulitu invece di un mortu cum'è l'influenza. Hè appruvatu per i zitelli sani di più di 2 anni.
Chiunque vive o abbia un cuntattu strettu cù un zitellu di menu di 6 mesi duverebbe ancu avè un colpu d'influenza.
U VACCINU DANNU U MEU BABBU?
Tù o u vostru criaturu ùn pudete micca piglià l'influenza da ogni vaccinu. Alcuni zitelli ponu avè una frebba di bassa qualità per un ghjornu o dui dopu u colpu. Se si sviluppanu sintomi più severi o duranu più di 2 ghjorni, duvete chjamà u vostru fornitore.
Alcuni genitori anu paura chì a vaccinazione possi ferisce u so zitellu. Ma i zitelli di menu di 2 anni sò più propensi à avè un casu severu di influenza. Hè difficiule di prevede quantu malatu u vostru zitellu pò piglià da l'influenza perchè i zitelli anu spessu una malattia lieve à l'iniziu. Puderanu diventà malati assai veloci.
Una piccula quantità di mercuriu (chjamatu timerosale) hè un cunservatore cumunu in i vaccini multidose. Malgradu e preoccupazioni, i vaccini chì cuntenenu thimerosal ùn sò micca stati dimustrati per causà autismu, ADHD, o qualsiasi altri prublemi medichi.
Tuttavia, tutti i vaccini di rutina sò ancu dispunibili senza aghjuntu di timerosal. Preguite à u vostru duttore se offrenu stu tipu di vaccina.
CUMU POSSU PREVENIRE U MEU BABBU DI PRENE A FLU?
Chiunque hà sintomi di influenza ùn deve micca cura di un neonatu o di un criaturu, ancu l'alimentazione. Se una persona cun sintomi deve curà u zitellu, u custode deve aduprà una maschera facciale è lavassi bè e mani. Tutti quelli chì venenu in strettu cuntattu cù u vostru zitellu devenu fà u seguitu:
- Copre u nasu è a bocca cù un tissutu quandu tossu o starnutisce. Lanciate u tissutu luntanu dopu aduprà.
- Lavate e mani spessu cù acqua è sapone per 15 à 20 secondi, soprattuttu dopu à tossu o starnutitu. Pudete ancu aduprà detergenti per mani à alcolu.
Se u vostru zitellu hè più chjucu di 6 mesi è hà un cuntattu strettu cù qualchissia cù a gripe, informate u vostru fornitore.
SE I HÀ I SINTOMI DI FLU, POSSU AMAMÀ ALTÀ U MEU BABBU?
Se una mamma ùn hè micca malata da a gripe, l'allattamentu hè incuraghjitu.
Sì site malatu, pudete avè bisognu di sprime u vostru latte per l'usu in l'alimentazione in buttiglia data da una persona sana. Hè improbabile chì un neonatu possa piglià l'influenza da beie u latte maternu quandu site malatu. U latte maternu hè cunsideratu sicuru se pigliate antivirali.
QUANDU DEVU CHJAMÀ U DUTTORE?
Parlate cù u fornitore di u to figliolu o andate in sala d'urgenza se:
- U vostru zitellu ùn agisce micca alerta o più còmode quandu a frebba scende.
- I sintomi di febbre è influenza tornanu dopu ch'elli sò andati.
- U zitellu ùn hà lacrime quandu pienghje.
- I pannolini di u zitellu ùn sò micca bagnati, o u zitellu ùn hà micca urinatu per l'ultime 8 ore.
- U vostru zitellu hà prublemi di respira.
I zitelli è a grippa; U vostru criaturu è a gripe; U vostru zitellu è a grippa
Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Influenza (grippa). Dumande frequenti nantu à l'influenza (influenza): stagione 2019-2020. www.cdc.gov/flu/season/faq-flu-season-2019-2020.htm. Actualizatu u 17 di ghjennaghju 2020. Accessu à u 18 di ferraghju di u 2020.
Grohskopf LA, Sokolow LZ, Broder KR, et al. Prevenzione è cuntrollu di l'influenza stagiunale cù vaccini: raccomandazioni di u Cumitatu Cunsultativu per e Pratiche di Immunizazione - Stati Uniti, stagione di l'influenza 2018-19. MMWR Recomm. 2018; 67 (3): 1-20. PMID: 30141464 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30141464.
Havers FP, Campbell AJP. Virus grippali. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 285.