Olive
Autore:
Marcus Baldwin
Data Di Creazione:
22 Ghjugnu 2021
Aghjurnamentu Di Data:
16 Nuvembre 2024
Cuntenutu
- Possibilmente efficace per ...
- Possibilmente inefficace per ...
- Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...
- Precauzioni speciali è avvertenze:
L'oliu d'aliva hè più comunemente adupratu per e malatie cardiache, u colesterolu altu è a pressione alta.
In l'alimenti, l'oliu d'aliva hè adupratu cum'è oliu di cucina è insalata. L'oliu d'aliva hè classificatu, in parte, secondu u cuntenutu di l'acidu, misuratu cum'è acidu oleicu liberu. L'oliu d'oliva vergine extra cuntene un massimu di 1% d'acidu oleicu liberu, l'oliu d'oliva vergine cuntene 2%, è l'oliu d'aliva cumunu cuntene 3,3%. L'olii d'oliva micca raffinati cù più di 3,3% d'acidu oleicu liberu sò cunsiderati "inadatti per u cunsumu umanu".
In a fabricazione, l'oliu d'aliva hè adupratu per fà saponi, stuccature cummirciali è linimenti; è per ritardà a messa in cimentu dentale.
Base di dati cumpleta di Medicini naturali valutà l'efficacità basata annantu à evidenza scientifica secondu a scala seguente: Efficace, Probabilmente Efficace, Possibilmente Efficace, Possibilmente Inefficace, Probabilmente Inefficace, Inefficace, è Prove Insuffisenti da Valutare.
E valutazioni di efficacia per ALIVU sò i seguenti:
Possibilmente efficace per ...
- Cancer di senu. E donne chì cunsumanu più oliu d'oliva in a so dieta parenu avè un risicu più bassu di sviluppà un cancheru di u senu.
- Malatie cardiache. E persone chì cucinu aduprendu oliu d'oliva parenu avè un risicu più bassu di malatie cardiache è un risicu più bassu di u primu attaccu di core paragunatu à quelli chì cucinanu cù altri olii. E persone chì sustituiscenu i grassi saturati in a so dieta cù oliu d'oliva parenu ancu avè una pressione sanguigna più bassa è un colesterolu più bassu paragunatu à quelli chì cunsumanu più grassi saturati in a so dieta. U colesterolu altu è a pressione alta sò fattori di risicu per e malatie cardiache. E ricerche mostranu ancu chì seguità una dieta chì include oliu d'oliva riduce ancu u risicu di attaccu di core, ictus è morte cunnesse à e malatie cardiache paragunatu à seguità a stessa dieta chì include menu oliu d'oliva. A FDA permette etichette nantu à l'oliu d'oliva è nantu à l'alimentu chì cuntene oliu d'oliva per dichjarà chì evidenza limitata, ma micca conclusiva, suggerisce chì cunsumà 23 grammi / ghjornu (circa 2 cucchiai) d'oliu d'oliva invece di grassi saturati pò riduce u risicu di malatie cardiache . A FDA permette ancu à i prudutti chì cuntenenu certe forme d'oliu d'aliva di dichjarà chì cunsumà sti prudutti pò riduce u risicu di malatie cardiache. Ùn hè chjaru se una ingesta dietetica più alta di oliu d'oliva hè benefica in e persone chì anu dighjà malatie cardiache. I risultati di a ricerca sò cunflitti.
- Custipazione. Piglia l'oliu d'oliva per bocca pò aiutà à addulcisce e feci in e persone cun stinzia.
- Diabetes. E persone chì manghjanu quantità più alte di oliu d'oliva (circa 15-20 grammi per ghjornu) parenu avè un risicu più bassu di sviluppà diabete. Manghjà più di 20 grammi à ghjornu ùn hè micca ligatu cù benefici supplementari. E ricerche mostranu ancu chì l'oliu d'aliva pò migliurà u cuntrollu di u zuccherinu in sangue in e persone cun diabete. L'oliu d'aliva in una dieta di tipu mediterraniu puderia ancu riduce u risicu di "indurimentu di l'arterie" (aterosclerosi) paragunatu à l'olii polinsaturi cum'è l'oliu di girasole in e persone cun diabete.
- Colesterol altu. Aduprà oliu d'oliva in a dieta invece di grassu saturatu pò riduce i livelli totali di colesterolu in e persone cun u colesterolu altu. Ma altri olii dietetichi puderanu riduce u colesterolu tutale megliu cà l'oliu d'aliva.
- Pressione sanguigna alta. Aghjunghjendu quantità generose di oliu d'oliva vergine extra à a dieta è cuntinuà cù i trattamenti abituali per a pressione sanguigna alta pò migliurà a pressione sanguigna più di 6 mesi in e persone cù pressione sanguigna alta. In certi casi, e persone cun pressione sanguigna alta da lieve à moderata ponu davveru abbassà a so dosa di medicazione per a pressione sanguigna o ancu smettere di piglià medicazione in tuttu. Tuttavia, ùn aghjustate micca i vostri medicazione senza a supervisione di u vostru duttore di salute. Piglià un estrattu di foglia d'ulivu pare ancu abbassà a pressione sanguigna in i pazienti cù pressione sanguigna alta.
Possibilmente inefficace per ...
- Cerumen. L'applicazione di l'oliu d'oliva à a pelle ùn sembra micca ammorbidisce a cera di l'arechja.
- Infezzione di l'arechja (otitis media). L'applicazione di l'oliu d'oliva à a pelle ùn sembra micca riduce u dolore in i zitelli cun infezioni à l'orechja.
Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...
- Eczema (dermatite atopica). E prime ricerche suggerenu chì l'applicazione di un mischju di meli, cera d'api è oliu d'oliva cun cura standard sembra migliurà l'eczema.
- Cancer. E persone chì manghjanu più oliu d'oliva parenu avè un risicu più bassu di sviluppà u cancheru. Ma a cunsumazione dietetica di oliu d'oliva ùn hè micca ligata cù un risicu più bassu di morte per u cancheru.
- Fuga di un fluidu corporeu (chyle) in u spaziu trà i pulmoni è a parete toracica. A volte chyle perde in u spaziu trà i pulmoni è u muru di u torace durante a chirurgia di l'esofago. Piglià circa mezu tazza d'oliu d'oliva ottu ore prima di a chirurgia puderia aiutà à prevene sta ferita.
- Abilità di memoria è di pensamentu (funzione cognitiva). E donne di mezza età chì usanu l'oliu d'oliva per cucinà parenu avè capacità di pensamentu migliorate paragunate à quelle chì usanu altri olii da cucina.
- Canceru di colon, cancru di u rectu. A ricerca suggerisce chì e persone chì cunsumanu più oliu d'oliva in a so dieta puderanu avè un risicu più bassu di sviluppà cancru culurale.
- Infezioni di e vie aeree causate da un esercitore. E prime ricerche mostranu chì piglià estrattu di foglia d'ulivu ùn impedisce micca u fretu cumunu in atleti studienti. Ma puderebbe aiutà e femine atleti à aduprà menu ghjorni malati.
- Una infezzione di u trattu digestivu chì pò purtà à ulcere (Helicobacter pylori o H. pylori). E prime ricerche mostranu chì piglià 30 grammi d'oliu d'oliva prima di colazione per 2-4 settimane aiuta à sbarrazzassi di e infezioni da Helicobacter pylori in alcune persone.
- Un raggruppamentu di sintomi chì aumentanu u risicu di diabete, malatie cardiache è ictus (sindrome metabolicu). U sindrome metabolicu hè un gruppu di cundizioni cum'è pressione alta, eccessu di grassu corporeu intornu à a cintura, o altu zuccherinu in sangue chì pò fà cresce u risicu di attaccu di core, infarctus o diabete. Prendendu estrattu di foglia d'oliu sembra aiutà à cuntrullà u zuccherinu in sangue in l'omi cù sta situazione. Ma ùn pare micca riduce u pesu di u corpu, i livelli di colesterolu, o a pressione sanguigna.
- Migraña. Piglià oliu d'oliva ogni ghjornu per 2 mesi sembra riduce a frequenza è a gravità di i migraine. Tuttavia, più ricerca hè necessaria.
- Accumulazione di grassu in u fegatu in e persone chì bevanu pocu o micca alcolu (malattia di fegatu grassu non alcolicu o NAFLD). Piglià oliu d'oliva cum'è una parte di una dieta bassa in calorie pò migliurà u fegatu grassu megliu cà una dieta sola in i pazienti cù NAFLD.
- Obesità. Piglià l'oliu d'oliva ogni ghjornu per 9 settimane cum'è parte di una dieta bassa in calorie pare aiutà cù a perdita di grassu, ma micca a perdita di pesu generale.
- Osteoartrite. A ricerca sviluppata mostra chì piglià un estrattu d'acqua liofilizatu di frutti d'oliu o un estrattu di foglia d'oliu diminuisce u dolore è aumenta a mobilità in e persone cù osteoartrite.
- Osse debule è fragili (osteoporosi). Pigliate un estrattu di foglia d'oliu ogni ghjornu cù u calciu pò rallentà a perdita ossea in donne in postmenopausa cù bassa densità ossea.
- Cancer di l'ovaru. A ricerca suggerisce chì e donne chì cunsumanu più oliu d'oliva in a so dieta anu un risicu più bassu di sviluppà un cancru ovariu.
- Una seria infezzione di gomme (parodontite). Aduprà oliu d'oliva ozonizatu in bocca, solu o dopu trattamentu in bocca cum'è scaling di denti è pianificazione radicale, pare riduce l'accumulazione di placca è prevene i sanguinamenti è l'infiammazione di e gengive.
- Scaglia, pelle pruriginosa (psoriasis). E prime ricerche suggerenu chì l'applicazione di un mischju di meli, cera d'api è oliu d'oliva nantu à a pelle cù cura standard pò migliorà a psoriasi.
- Artrite reumatoide (RA). Alcune ricerche suggerenu chì e persone chì a dieta include una alta quantità di oliu d'oliva anu un risicu più bassu di sviluppà artrite reumatoide. Tuttavia, e prime ricerche mostranu chì piglià un estrattu d'acqua di frutti d'aliva ùn migliora micca significativamente i sintomi di l'artrite reumatoide.
- Stretch marks. E prime ricerche mostranu chì l'applicazione di una piccula quantità d'oliu d'oliva à u stomacu duie volte à ghjornu à cumincià à l'iniziu di u secondu semestru ùn impedisce micca e smagliature durante a gravidanza.
- Corsu. Manghjà una dieta ricca in oliu d'oliva puderia riduce a probabilità di avè un colpu paragunatu à una dieta simile cù menu oliu d'oliva.
- Tigna (Tinea corporis). E prime ricerche suggerenu chì l'applicazione di un mischju di meli, cera d'api è oliu d'oliva nantu à a pelle sia benefica per trattà a tigna.
- Jock itch (Tinea cruris). E prime ricerche suggerenu chì l'applicazione di un mischju di meli, cera d'api è oliu d'oliva nantu à a pelle sia benefica per trattà u jock itch.
- Una infezzione fungale cumuna di a pelle (Tinea versicolor). E prime ricerche suggerenu chì l'applicazione di un mischju di meli, cera d'api è oliu d'oliva nantu à a pelle sia benefica per trattà l'infezioni di lieviti.
L'acidi grassi in l'oliu d'aliva parenu calà i livelli di colesterolu è anu effetti antiinflamatori. A foglia d'aliva è l'oliu d'oliva puderanu calà a pressione sanguigna. Olive puderia ancu esse capace di tumbà i microbi, cum'è batteri è funghi.
Quandu hè presu per bocca: L'oliu d'aliva hè PUBBLICAMENTE SAFE quandu hè pigliatu in modu adattu da a bocca. L'oliu d'aliva pò esse adupratu in modu sicuru cum'è 14% di e calorie totali di u ghjornu. Questu hè uguale à circa 2 cucchiai (28 grammi) à ghjornu. Finu à 1 litru à settimana d'oliu d'oliva extra vergine hè statu adupratu in modu sicuru in una dieta di stile mediterraneu finu à 5,8 anni. L'oliu d'aliva pò causà nausea in un numaru assai chjucu di persone. L'estrattu di foglia d'oliu hè POSSIBILE SALVU quandu hè pigliatu in modu adattu da a bocca.
Ùn ci hè micca abbastanza infurmazione affidabile dispunibile nantu à a sicurezza di a foglia d'oliu quandu hè presa per bocca.
Quandu si applica à a pelle: L'oliu d'aliva hè PUBBLICAMENTE SAFE quandu si applica à a pelle. E risposte allergiche ritardate è a dermatite da cuntattu sò state segnalate. Quandu s'utilice in bocca dopu à u trattamentu dentale, a bocca pò esse più sensibile.
Quandu hè inalatu: L'alivi producenu polline chì pò causà allergie respiratorie stagiunali in alcune persone.
Precauzioni speciali è avvertenze:
Gravidanza è allattamentu: Ùn ci hè micca abbastanza infurmazione affidabile per sapè s’è l’aliva hè sicura da aduprà quandu hè incinta o allattendu. Ùn aduprate micca quantità più grande chì a quantità cumunemente truvata in l'alimenti.
Diabetes: L'oliu d'aliva pò calà u zuccherinu in sangue. E persone cun diabete anu da verificà u zuccherinu in sangue quandu usanu oliu d'oliva.
Chirurgia: L'oliu d'aliva pò influenzà u zuccheru in sangue. L'usu di l'oliu d'oliva pò influenzà u cuntrollu di u zuccherinu in sangue durante è dopu a chirurgia. Smetta di piglià oliu d'oliva 2 settimane prima di a chirurgia.
- Moderatu
- Esse prudenti cù sta cumbinazione.
- Medicazioni per u diabete (Farmaci Antidiabetici)
- L'aliva è l'oliu d'oliva puderanu diminuisce u zuccherinu in sangue. I medicazione per u diabete sò ancu usati per abbassà u zuccherinu in sangue. Piglià oliu d'oliva cù medicazione per a diabete pò causà chì u zuccherinu in sangue sia troppu bassu. Fighjate bè u zuccherinu in sangue. A dosa di a vostra medicazione per a diabete puderia esse necessariamente cambiata.
Alcuni farmaci usati per u diabete includenu glimepiride (Amaryl), glyburide (DiaBeta, Glynase PresTab, Micronase), insulina, pioglitazone (Actos), rosiglitazone (Avandia), chlorpropamide (Diabinese), glipizide (Glucotrol), tolbutamide (Orinase), è altri . - Medicazione per a pressione sanguigna alta (farmaci antiipertensivi)
- L'alivu pare calà a pressione sanguigna. Piglia oliva cù i medicazione per a pressione sanguigna alta pò causà a pressione sanguigna troppu bassa.
Alcuni medicamenti per a pressione sanguigna alta includenu captopril (Capoten), enalapril (Vasotec), losartan (Cozaar), valsartan (Diovan), diltiazem (Cardizem), Amlodipine (Norvasc), hydrochlorothiazide (HydroDIURIL), furosemide (Lasix), è assai altri . - Farmaci chì rallentanu a coagulazione di u sangue (Anticoagulanti / Antiplatelet)
- L'oliu d'aliva pò rallentà a coagulazione di u sangue. Piglià oliu d'oliva cun medicazione chì ancu rallenta a coagulazione puderia aumentà e probabilità di contusioni è sangu.
Alcuni farmaci chì rallentanu a coagulazione di u sangue includenu aspirina, clopidogrel (Plavix), diclofenac (Voltaren, Cataflam, altri), ibuprofen (Advil, Motrin, altri), naproxen (Anaprox, Naprosyn, altri), dalteparin (Fragmin), enoxaparin (Lovenox) , eparina, warfarina (Coumadin), è altri.
- Erbe è supplementi chì ponu abbassà a pressione sanguigna
- L'alivu pare calà a pressione sanguigna. Prendere oliva cun erbe è supplementi chì riduce dinò a pressione sanguigna puderebbenu causà a pressione sanguigna troppu bassa. Alcune di queste erbe è supplementi includenu andrographis, peptidi di caseina, artiglio di gattu, coenzima Q-10, oliu di pesce, L-arginina, lycium, ortica, teanina, è altri.
- Erbe è supplementi chì puderanu abbassà u zuccherinu in sangue
- A foglia d'oliu puderia calà u zuccherinu in sangue. U so usu cù altre erbe chì facenu u listessu puderebbenu abbassà troppu u zuccherinu in sangue. Queste erbe includenu: u grippu di u diavulu, fienu grecu, agliu, gomma di guar, castagna equina, ginseng Panax, psyllium è ginseng siberianu.
- Erbe è supplementi chì puderanu rallentà a coagulazione di u sangue
- Aduprà oliu d'oliva cù altre erbe chì ponu rallentà a coagulazione di u sangue puderia aumentà u risicu di sanguinamentu in alcune persone. Queste altre erbe includenu angelica, chiodi di garofano, danshen, zenzeru, ginkgo, trifogliu rossu, curcuma, vitamina E, salice è altri.
- Ùn ci sò micca interazioni cunnisciute cù l'alimenti.
PER BOCCA:
- Per stinimentu: 30 mL d'oliu d'aliva.
- Per prevene e malatie cardiache: 54 grammi d'oliu d'oliva à ghjornu (circa 4 cucchiai) sò stati aduprati. Cum'è una parte di una dieta mediterranea, cunsumà finu à 1 litru d'oliu d'oliva extra vergine à a settimana hè statu ancu adupratu.
- Per prevene u diabete. Una dieta ricca in oliu d'oliva hè stata aduprata. Dosi di 15-20 grammi per ghjornu parenu funzionà megliu.
- Per u colesterolu altu: 23 grammi d'oliu d'oliva per ghjornu (circa 2 cucchiai) chì furnisce 17,5 grammi di acidi grassi monoinsaturi in u locu di i grassi saturati in a dieta.
- Per pressione alta: 30-40 grammi per ghjornu d'oliu d'oliva extra vergine cum'è parte di a dieta. 400 mg di estrattu di foglia d'oliu quattru volte à ghjornu hè statu ancu adupratu per a pressione sanguigna alta.
Per amparà di più nantu à cume hè statu scrittu questu articulu, per piacè vedi u Base di dati cumpleta di Medicini naturali metodulugia.
- Kouli GM, Panagiotakos DB, Kyrou I, et al. U cunsumu d'oliu d'aliva è l'incidenza di malatie cardiovascolari di 10 anni (2002-2012): u studiu ATTICA. Eur J Nutr. 2019; 58: 131-138. Vede astrattu.
- Du ZS, Li XY, Luo HS, et al. L'amministrazione preoperatoria di l'oliu d'oliva riduce u chilotorace dopu l'esofagectomia minimamente invasiva. Ann Thorac Surg. 2019; 107: 1540-1543. Vede astrattu.
- Rezaei S, Akhlaghi M, Sasani MR, Barati Boldaji R. L'oliu d'oliva hà diminuitu a gravità di u fegatu grassu indipendente da a correzione cardiometabolica in i pazienti cù malatie di fegatu grassu non alcolicu: Un studiu clinicu randomizatu. Nutrizione. 2019; 57: 154-161. Vede astrattu.
- Somerville V, Moore R, Braakhuis A. L'effettu di l'estratti di foglie d'ulivu nantu à e malatie respiratorie superiori in atleti di u liceu: Un prucessu di cuntrollu randomizatu. Nutrienti. 2019; 11. pii: E358. Vede astrattu.
- Warrior L, Weber KM, Daubert E, et al. U consumu di oliu d'oliva assuciatu cù punteggi d'attenzione aumentati in e donne chì campanu cun HIV: Risultati da u studiu di HIV Women Interagency HIV. Nutrienti. 2019; 11. pii: E1759. Vede astrattu.
- Agarwal A, Ioannidis JPA. Prova PREDIMEDU di a dieta mediterranea: ritirata, ripubblicata, sempre fidata? BMJ. 2019; 364: l341. Vede astrattu.
- Rees K1, Takeda A, Martin N, et al. Dieta in stile mediterraneu per a prevenzione primaria è secundaria di e malatie cardiovascolari. Cochrane Database Syst Rev.2019 13 mar; 3: CD009825. Vede astrattu.
- Temple NJ, Guercio V, Tavani A. A Dieta Mediterranea è e Malatie Cardiovascolari: Lacune in l'evidenza è a Sfida di Ricerca. Cardiol Rev.2019; 27: 127-130. Vede astrattu.
- Bove A, Bellini M, Battaglia E, et al. Dichjarazione di cunsensu AIGO / SICCR diagnosi è trattamentu di stinzia cronica è defecazione ostruita (parte II: trattamentu). Mondu J Gastroenterol. 2012; 18: 4994-5013. Vede astrattu.
- Galvão Cândido F, Xavier Valente F, da Silva LE, et al. U cunsumu d'oliu d'oliva vergine extra migliora a cumpusizione di u corpu è a pressione sanguigna in e donne cù eccessu di grassu corporeu: un studiu clinicu randomizatu, in doppiu accecatu, controllatu da placebo. Eur J Nutr. 2018; 57: 2445-2455. Vede astrattu.
- A FDA compie a revisione di a petizione qualificata di rivendicazione sanitaria per l'acidu oleicu è u risicu di malatie coronarie. Nuvembre 2018. Disponibile à: www.fda.gov/Food/NewsEvents/ConstituentUpdates/ucm624758.htm. Accessu à u 25 di ghjennaghju, 2019.
- Estruch R, Ros E, Salas-Salvadó J, et al. Prevenzione Primaria di Malatie Cardiovascolari cù una Dieta Mediterranea Supplementata cù Oliu d'Oliva Extra-Vergine o Noci. N Engl J Med. 2018 J; 378: e34. Vede astrattu.
- Akgedik R, Aytekin I, Kurt AB, Eren Dagli C. Pneumonia recurrente per aspirazione d'oliva in un adultu sanu: un rapportu di casu. Clin Respir J. 2016 Nov; 10: 809-10. Vede astrattu.
- Shaw I. Possibile tossicità di estrattu di foglia d'oliu in un supplementu dieteticu. N Z Med J. 2016 Apr 1129: 86-7. Vede astrattu.
- Schwingshackl L, Lampousi AM, Portillo MP, Romaguera D, Hoffmann G, Boeing H. Oliu d'aliva in a prevenzione è a gestione di u diabete mellitus di tip 2: una stima sistematica è metanàlisi di studii di coorte è prucessi d'intervenzione. Diabete Nutr. 2017 Apr 10; 7: e262. Vede astrattu.
- Takeda R, Koike T, Taniguchi I, Tanaka K. Doppiu-blind prucessu trialbo-cuntrullatu di hydroxytyrosol di Olea europaea nantu à u dolore in gonartrosi. Fitomedicina. 2013 15 lug; 20: 861-4. Vede astrattu.
- Taavoni S, Soltanipour F, Haghani H, Ansarian H, Kheirkhah M. Effetti di l'oliu d'oliva nantu à e striae gravidarum in u secondu trimestre di gravidanza. Cumplementu Ther Clin Pract. 2011 Aug; 17: 167-9. Vede astrattu.
- Soltanipoor F, Delaram M, Taavoni S, Haghani H. L'effettu di l'oliu d'oliva nantu à a prevenzione di u stridu gravidarum: un studiu clinicu cuntrullatu randomizatu. Cumplementu Ther Med. 2012 d'ottobre; 20: 263-6. Vede astrattu.
- Psaltopoulou T, Kosti RI, Haidopoulos D, Dimopoulos M, Panagiotakos DB. L'assunzione di oliu d'oliva hè inversamente ligata à a prevalenza di u cancheru: una rivista sistematica è una metanalisi di 13.800 pazienti è 23.340 cuntrolli in 19 studii osservativi. Lipidi Salute Dis. 30 lug 2011; 10: 127. Vede astrattu.
- Patel PV, Patel A, Kumar S, Holmes JC. Effettu di l'applicazione subgingivale di l'oliu d'oliva ozonizatu d'attualità in u trattamentu di a parodontite cronica: un studiu randomizatu, cuntrullatu, doppia cecu, clinicu è microbiologicu. Minerva Stomatol. 2012 di settembre; 61: 381-98. Vede astrattu.
- Filip R, Possemiers S, Heyerick A, Pinheiro I, Raszewski G, Davicco MJ, Coxam V. U cunsumu di dodici mesi di un estrattu di polifenolu d'oliu (Olea europaea) in un doppiu cecu, studiu randomizatu aumenta i livelli di osteocalcina totali in u sieru è migliora u sieru prufili lipidichi in donne postmenopausali cù osteopenia. J Nutr Health Aging. 2015 Jan; 19: 77-86. Vede astrattu.
- de Bock M, Thorstensen EB, Derraik JG, Henderson HV, Hofman PL, Cutfield WS. Assorbimentu umanu è metabolismu di oleuropein è hydroxytyrosol ingeriti cum'è estrattu di foglia d'oliu (Olea europaea L.). Mol Nutr Food Res. 2013 Nov; 57: 2079-85. Vede astrattu.
- de Bock M, Derraik JG, Brennan CM, Biggs JB, Morgan PE, Hodgkinson SC, Hofman PL, Cutfield WS. I polifenoli di foglia di Olive (Olea europaea L.) migliuranu a sensibilità à l'insulina in l'omi di pisu di mezza età: un prucessu randomizatu, cuntrullatu cù placebo, crossover. PLoS Unu. 2013; 8: e57622. Vede astrattu.
- Castro M, Romero C, de Castro A, Vargas J, Medina E, Millán R, Brenes M. Valutazione di l'eradicazione di Helicobacter pylori da l'oliu d'oliva vergine. Helicobacter. Aostu 2012; 17: 305-11. Vede astrattu.
- Buckland G, Mayén AL, Agudo A, Travier N, Navarro C, Huerta JM, Chirlaque MD, Barricarte A, Ardanaz E, Moreno-Iribas C, Marin P, Quirós JR, Redondo ML, Amiano P, Dorronsoro M, Arriola L, Molina E, Sanchez MJ, Gonzalez CA. Ingesta d'oliu d'aliva è murtalità in a pupulazione spagnola (EPIC-Spagna). Am J Clin Nutr. 2012 lug; 96: 142-9. Vede astrattu.
- Lee-Huang, S., Zhang, L., Huang, PL, Chang, YT, è Huang, PL Attività anti-HIV di estrattu di foglia d'oliu (OLE) è modulazione di l'espressione genica di e cellule ospitanti da infezioni HIV-1 è trattamentu OLE . Biochem Biophys Res Commun. 8-8-2003; 307: 1029-1037. Vede astrattu.
- Markin, D., Duek, L., è Berdicevsky, I. Attività antimicrobiana in vitro di foglie d'ulivu. Micose 2003; 46 (3-4): 132-136. Vede astrattu.
- O'Brien, N. M., Carpenter, R., O'Callaghan, Y. C., O'Grady, M. N., è Kerry, J. P. Effetti modulatori di resveratrol, citroflavan-3-ol, è estratti derivati da e piante nantu à u stress ossidativu in e cellule U937. J Med Food 2006; 9: 187-195. Vede astrattu.
- Al Waili, N. S. Applicazione topica di mischiu naturale di meli, cera d'api è oliu d'oliva per dermatite atopica o psoriasis: studiu parzialmente cuntrullatu, monoceccu. Cumplementu Ther.Med.2003; 11: 226-234. Vede astrattu.
- Al Waili, N. S. Un trattamentu alternativu per pitiriasi versicolore, tinea cruris, tinea corporis è tinea faciei cù applicazione topica di miele, oliu d'oliva è mischju di cera d'api: un studiu pilotu apertu. Cumplementu Ther.Med. 2004; 12: 45-47. Vede astrattu.
- Bosetti, C., Negri, E., Franceschi, S., Talamini, R., Montella, M., Conti, E., Lagiou, P., Parazzini, F., and La Vecchia, C. Olive oil, seed olii è altri grassi aghjunti in relazione à u cancheru ovarianu (Italia). Cuntrollu di Cause di Cancer 2002; 13: 465-470. Vede astrattu.
- Braga, C., La Vecchia, C., Franceschi, S., Negri, E., Parpinel, M., Decarli, A., Giacosa, A., e Trichopoulos, D. Oliu d'oliva, altri grassi di staghjunamentu, è u risicu di carcinoma culurale. Cancer 2-1-1998; 82: 448-453. Vede astrattu.
- Linos, A., Kaklamanis, E., Kontomerkos, A., Koumantaki, Y., Gazi, S., Vaiopoulos, G., Tsokos, GC, e Kaklamanis, P. --un studiu di cuntrollu di casi. Scand.J.Rheumatol. 1991; 20: 419-426. Vede astrattu.
- Nagyova, A., Haban, P., Klvanova, J., è Kadrabova, J. Effetti di l'oliu d'oliva extra vergine dieteticu nantu à a resistenza lipidica sierica à l'ossidazione è a cumpusizione di l'acidi grassi in pazienti lipidemici anziani. Bratisl.Lek.Listy 2003; 104 (7-8): 218-221. Vede astrattu.
- Petroni, A., Blasevich, M., Salami, M., Papini, N., Montedoro, G. F., è Galli, C. Inibizione di l'agregazione di piastrine è di a produzzione eicosanoide da cumpunenti fenolici di l'oliu d'oliva. Thromb.Res. 15-04-1995; 78: 151-160. Vede astrattu.
- Sirtori, C. R., Tremoli, E., Gatti, E., Montanari, G., Sirtori, M., Colli, S., Gianfranceschi, G., Maderna, P., Dentone, C. Z., Testolin, G., and. Valutazione cuntrullata di l'ingestione di grassu in a dieta mediterranea: attività comparative di oliu d'oliva è oliu di granu nantu à lipidi in plasma è piastrine in pazienti ad alto risicu. Am.J.Clin.Nutr. 1986; 44: 635-642. Vede astrattu.
- Williams, C. M. Proprietà nutrizionali benefiche di l'oliu d'oliva: implicazioni per lipoproteine postprandiali è fattore VII. Nutr.Metab Cardiovasc.Dis. 2001; 11 (4 Suppl): 51-56. Vede astrattu.
- Zoppi, S., Vergani, C., Giorgietti, P., Rapelli, S., è Berra, B. Efficacità è affidabilità di u trattamentu à mediu termine cù una dieta ricca in oliu d'oliva di pazienti cun malatie vascolari. Acta Vitaminol. Enzimol. 1985; 7 (1-2): 3-8. Vede astrattu.
- Estruch R, Ros E, Salas-Salvado J, et al. Prevenzione primaria di e malatie cardiovascolari cù una dieta mediterranea. N Engl J Med 2013 .. Vede astrattu.
- Bitler CM, Matt K, Irving M, et al. U supplementu di estrattu d'oliva diminuisce u dolore è migliora l'attività quotidiana in adulti cù osteoartrite è diminuisce l'omocisteina in plasma in quelli cun artrite reumatoide. Nutri Res 2007; 27: 470-7.
- Aguila MB, Sa Silva SP, Pinheiro AR, Mandarim-de-Lacerda CA. Effetti di l'assunzione à longu andà di olii alimentari nantu à l'ipertensione è a rimudellazione miocardica è aortica in topi spontaneamente ipertensivi. J Hypertens 2004; 22: 921-9. Vede astrattu.
- Aguila MB, Pinheiro AR, Mandarim-de-Lacerda CA. I topi spontaneamente ipertensivi anu lasciatu l'attenuazione di a perdita di cardiomiociti ventriculari per mezu di diversi olii alimentari assunzione à longu andà. Int J Cardiol 2005; 100: 461-6. Vede astrattu.
- Beauchamp GK, Keast RS, Morel D, et al. Fitoquimica: attività simile à l'ibuprofene in oliu d'aliva extravergine. Natura 2005; 437: 45-6. Vede astrattu.
- Brackett RE. Lettera di Risposta à a Petizione di Richiesta di Salute datata u 28 d'Agostu 2003: Acidi Grassi Monosaturati da l'oliu d'oliva è da e malatie coronarie. CFSAN / Uffiziu di Prudutti Nutrizionali, Etichettatura è Supplementi Dietetichi. 2004 u 1 di nuvembre; Docchettu No 2003Q-0559. Disponibile à: http://www.fda.gov/ohrms/dockets/dailys/04/nov04/110404/03q-0559-ans0001-01-vol9.pdf.
- Togna GI, Togna AR, Franconi M, et al. L'isocromi di l'oliu d'aliva inibiscenu a reattività di e piastrine umane. J Nutr 2003; 133: 2532-6 .. Vede astrattu.
- Additivi Alimentari Diretti Secondarii Permessi in Alimenti per u Cunsumu Umanu. Utilizazione sicura di l'ozone quandu hè adupratu cum'è gasu o dissolutu in acqua cum'è agente antimicrobiale nantu à l'alimentu, cumprese carne è pollame. Registru Federale 66 http://www.fda.gov/OHRMS/Dockets/98fr/062601a.htm (Accessu u 26 di ghjugnu 2001).
- Madigan C, Ryan M, Owens D, et al. Acidi grassi insaturati dietetichi in u tippu 2 di diabete: livelli più alti di lipoproteine postprandiali nantu à una dieta à oliu di girasole ricca in acidi linoleici paragunata à una dieta à oliu d'oliva ricca in acidi oleici. Diabetes Care 2000; 23: 1472-7. Vede astrattu.
- Fernandez-Jarne E, Martinez-Losa E, Prado-Santamaria M, et al. Risicu di u primu infartu di miocardiu micca fatale assuciatu negativamente à u cunsumu d'oliu d'oliva: un studiu di casu-cuntrollu in Spagna. Int J Epidemiol 2002; 31: 474-80. Vede astrattu.
- Harel Z, Gascon G, Riggs S, et al. Oliu di pesce vs oliu d'oliva in a gestione di mal di testa recurrenti in adolescenti. Avanzendu a Salute di i zitelli 2000. Riunione cumuna di Pediatric Academic Soc è Am Acad di Pediatria; Riassuntu 30.
- Ferrara LA, Raimondi AS, d'Episcopo L, et al. Oliu d'aliva è necessità ridutta di medicazione antiipertensiva. Arch Intern Med 2000; 160: 837-42. Vede astrattu.
- Fischer S, Honigmann G, Hora C, et al. [Risultati di a terapia di l'oliu di lino è di l'oliu d'oliva in i pazienti iperlipoproteinemia]. Dtsch Z Verdau Stoffwechselkr 1984; 44: 245-51. Vede astrattu.
- Linos A, Kaklamani VG, Kaklamani E, et al. Fattori dietetichi in relazione à l'artrite reumatoide: un rolu per l'oliu d'oliva è e verdure cotte? Am J Clin Nutr 1999; 70: 1077-82. Vede astrattu.
- Stoneham M, Goldacre M, Seagroatt V, Gill L. Oliu d'aliva, dieta è cancru culurale: un studiu ecologicu è una ipotesi. J Epidemiol Community Health 2000; 54: 756-60. Vede astrattu.
- Tsimikas S, Philis-Tsimikas A, Alexopoulos S, et al. LDL isolatu da sughjetti grechi nantu à una dieta tipica o da sughjetti americani nantu à una dieta supplementata cù oleate induce menu chimiotassi di monociti è adesione quandu esposti à u stress ossidativu. Arterioscler Thromb Vasc Biol 1999; 19: 122-30. Vede astrattu.
- Ruiz-Gutierrez V, Muriana FJ, Guerrero A, et al. Lipidi di plasma, lipidi di a membrana eritrocitaria è pressione sanguigna di e donne ipertensive dopu l'ingestione di acidu oleicu dieteticu da duie fonti diverse. J Hypertens 1996; 14: 1483-90. Vede astrattu.
- Zambon A, Sartore G, Passera D, et al. Effetti di u trattamentu dieteticu ipocaloricu arricchitu in acidu oleicu nantu à a distribuzione di sottoclassi LDL è HDL in donne ligeramente obese. J Intern Med 1999; 246: 191-201. Vede astrattu.
- Lichtenstein AH, Ausman LM, Carrasco W, et al. Effetti di u canola, u granu è l'olii d'aliva nantu à u digiunu è e lipoproteine plasmatiche postprandiali in l'omu cum'è parte di una dieta di u Passu 2 di u Programma Naziunale d'Educazione à u Colesterolu. Arterioscler Thromb 1993; 13: 1533-42. Vede astrattu.
- Mata P, Alvarez-Sala LA, Rubio MJ, et al. Effetti di diete arricchite monoinsaturate- vs poliinsaturate-arricchite nantu à lipoproteine in omi è donne sani. Am J Clin Nutr 1992; 55: 846-50. Vede astrattu.
- Mensink RP, Katan MB. Un studiu epidemiologicu è un studiu sperimentale nantu à l'effettu di l'oliu d'oliva nantu à u sieru tutale è u colesterolu HDL in volontarii sani. Eur J Clin Nutr 1989; 43 Suppl 2: 43-8. Vede astrattu.
- Bisignano G, Tomaino A, Lo Cascio R, et al. Nantu à l'attività antimicrobica in-vitro di oleuropein è hydroxytyrosol. J Pharm Pharmacol 1999; 51: 971-4. Vede astrattu.
- Hoberman A, Paradise JL, Reynolds EA, et al. Efficacità di Auralgan per trattà u dolore di l'arechja in i zitelli cun otite media acuta. Arch Pediatr Adolesc Med 1997; 151: 675-8. Vede astrattu.
- Isaksson M, Bruze M. Dermatite allergica di cuntattu da l'oliu d'oliva in un massaggiatore. J Am Acad Dermatol 1999; 41: 312-5. Vede astrattu.
- Kamien M. Cunsigliu di pratica. Chì cerumenoliticu? Aust Fam Physician 1999; 28: 817,828. Vede astrattu.
- A Norma Commerciale di l'IOOC chì si applica à l'oliu d'aliva è l'oliu di vinaccia. Disponibile à: sovrana.com/ioocdef.htm (Accessu u 23 di ghjugnu 2004).
- Katan MB, Zock PL, Mensink RP. Olii dietetichi, lipoproteine sieriche è malatie coronarie. Am J Clin Nutr 1995; 61: 1368S-73S. Vede astrattu.
- Trichopoulou A, Katsouyanni K, Stuver S, et al. U cunsumu d'oliu d'oliva è di gruppi alimentarii specifici in relazione à u risicu di cancheru di senu in Grecia. J Natl Cancer Inst 1995; 87: 110-6. Vede astrattu.
- la Vechja C, Negri E, Franceschi S, et al. Oliu d'aliva, altri grassi dietetichi, è u risicu di cancheru di u senu (Italia). Cuntrollu di Cause di Cancer 1995; 6: 545-50. Vede astrattu.
- Martin-Moreno JM, Willett WC, Gorgojo L, et al. Grassu dieteticu, oliu d'oliva è risicu di cancheru di u senu Int J Cancer 1994; 58: 774-80. Vede astrattu.
- Chiavi A, Menotti A, Karvonen MJ, et al. A dieta è u tassi di morte di 15 anni in i sette paesi studianu. Am J Epidemiol 1986; 124: 903-15. Vede astrattu.
- Trevisan M, Krogh V, Freudenheim J, et al. U cunsumu d'oliu d'aliva, burru, è olii vegetali è fattori di risicu di malatie coronarie. U Gruppu di Ricerca ATS-RF2 di u Cunsigliu Naziunale di Ricerca Talianu. JAMA 1990; 263: 688-92. Vede astrattu.
- Liccardi G, D'Amato M, D'Amato G. Oleaceae pollinosis: una rivista. Int Arch Allergy Immunol 1996; 111: 210-7. Vede astrattu.
- Aziz NH, Farag SE, Mousa LA, et al. Effetti comparativi antibatterici è antifungali di alcuni cumposti fenolici. Microbios 1998; 93: 43-54. Vede astrattu.
- Cherif S, Rahal N, Haouala M, et al. [Un prucessu clinicu di un estrattu Olea titratu in u trattamentu di ipertensione arteriale essenziale]. J Pharm Belg 1996; 51: 69-71. Vede astrattu.
- van Joost T, Smitt JH, van Ketel WG. Sensibilizazione à l'oliu d'aliva (olea europeae). Cuntattate Dermatite 1981; 7: 309-10.
- Bruneton J. Farmacognosia, Fitoquimica, Piante Medicinali. Parigi: Edizione Lavoisier, 1995.
- Gennaro A. Remington: A Scienza è a Pratica di Farmacia. 19a ed. Lippincott: Williams & Wilkins, 1996.