8 Modi per Gestisce l'effetti secondari di u Trattamentu CLL
Cuntenutu
- 1. Pigliate misure per minimizà e infezioni
- 2. Impegnatevi in un eserciziu leggeru
- 3. Pruteggitevi da e ferite
- 4. Pigliate i medicazione
- 5. Dormi abbastanza
- 6. Incuntrà cù un nutrizziunistu
- 7. Sapete quandu chjamà u vostru duttore
- 8. Circate sustegnu
- U takeaway
I trattamenti per a leucemia linfocitica cronica (CLL) ponu distrughje efficacemente e cellule tumorali, ma ponu ancu dannà e cellule normali. I farmaci di chimioterapia portanu spessu spessu à effetti collaterali, ma e terapie mirate è immunoterapie ponu ancu causà effetti collaterali.
U rivestimentu di a bocca, di a gola, di u stomacu è di l'intestini sò particularmente vulnerabili à i danni da a chimioterapia. Parechji trattamenti CLL ponu ancu dannà e cellule di u sistema immunitariu, chì ponu lascià vi à un risicu più altu di avè una infezione seria.
L'effetti secundarii più cumuni di u trattamentu CLL includenu:
- nausea è vomitu
- diarrea
- perdita di capelli
- cambiamenti di gustu o odore
- perdita di l'appetitu
- stinimentu
- fatigue
- mali di corpu
- rash
- piache di bocca
- calà u numeru di cellule sanguine, chì pò causà sanguinamentu è contusioni
- frebba è brividi
- reazzioni à u situ di infuzione
L'effetti secundarii ponu accade cù qualsiasi di i trattamenti per CLL, ma l'esperienza di tutti serà diversa. Insemi cù questi ottu cunsiglii, a vostra squadra sanitaria vi pò aiutà à gestisce proattivamente l'effetti secundari di u vostru trattamentu.
1. Pigliate misure per minimizà e infezioni
Unu di l'effetti secundarii più gravi di u trattamentu hè u dannu à u sistema immune di u corpu. U vostru duttore monitorizerà i vostri conti di cellule sanguine spessu mentre ricevi chimioterapia. Hè cruciale chì si tenga cura di sè stessu per minimizà e vostre possibilità d'avè una infezzione, sia causata da virus, batteri, funghi, o parassiti.
Eccu alcuni passi chì pudete fà:
- Lavate e mani spessu è bè cù acqua è sapone.
- Evite d'esse intornu à i zitelli è à a folla di ghjente.
- Evite aduprà termometri rectali, suppositori è enemas perchè ponu ferisce a zona rectale è permettenu à i batteri dannosi di entre in u corpu.
- Cuite tutte e carni currettamente è à a temperatura adatta raccomandata.
- Lavate bè tutti i frutti è ligumi freschi prima di cunsumà.
- Parlate cù u vostru duttore per avè vaccinazioni prima di l'iniziu di trattamentu.
- Portate una maschera chì vi copre a bocca è u nasu quandu site in un locu publicu.
- Lavate immediatamente tutti i taglioli è e raschiature cù acqua calda è sapone.
2. Impegnatevi in un eserciziu leggeru
L'eserciziu pò aiutà à allevà a fatigue, nausea è stinimentu. Pò dinò migliurà u vostru appetitu è l'umore generale. Un pocu di eserciziu leggeru pò fà una longa strada.
Alcune idee di eserciziu da cunsiderà includenu:
- yoga
- Qigong
- marchjendu
- natazione
- rutine aerobiche leggere o di furmazione in forza
Chiede à a vostra squadra sanitaria un rinviu à un fisioterapeuta o istruttore di fitness chì sà di prugrammi di fitness per e persone cun cancru. I gruppi lucali di sustegnu à u cancheru ponu ancu esse capaci di aiutà vi à truvà un gruppu di fitness. Sempre cunsultate cù u vostru duttore prima di inizià un prugramma di eserciziu.
3. Pruteggitevi da e ferite
E piastrine basse sò un'altra preoccupazione cù i trattamenti CLL. E piastrine sò necessarie per formà coaguli di sangue, dunque i livelli bassi di piastrine ponu fà facilità contusioni è sanguinamenti.
Pigliate misure per pruteggervi da e ferite seguitendu questi suggerimenti:
- Lavate i vostri denti cun un spazzolinu di denti in più.
- Aduprate una rasatrice elettrica invece di un rasoiu.
- Evite di marchjà scalzu.
- Evite aduprà aspirina o altri medicazione chì ponu causà prublemi di sangu.
- Evite sport di cuntattu o altre attività cù un risicu elevatu di ferita.
- Ùn beie alcolu senza l'accunsentu di u vostru duttore.
- Fà casu à ùn brusgià si quandu si stirà o si cucina.
4. Pigliate i medicazione
A chimioterapia affetta spessu u sistema digestivu. Nausea è vomitu sò effetti collaterali cumuni, ancu se alcune persone sperimentanu stipsi è diarrea ancu.
Fortunatamente, l'effetti secundarii di u sistema digestivu ponu esse gestiti cù medicazione efficace. Ciò include antiemetici, farmaci anti-diarrea, è medicinali per stinzia.
5. Dormi abbastanza
A volte, i vostri trattamenti ponu esse fisicamente stanche. Ma dorme pò esse difficiule per via di u stress è di l'ansietà.
Questi suggerimenti ponu aiutà à migliorà a qualità di u sonnu è à riduce a fatica:
- Calati bè prima di dorme pigliendu un bagnu caldu è ascultendu musica calmante.
- Andate à dorme à listessa ora ogni notte.
- Mantene a camara fresca, tranquilla è scura.
- Investite in un materasso è un lettuu cunfortevuli.
- Evite a caffeina è l'alcol prima di dorme.
- Aduprate tecniche di sollievu di stress cum'è imaghjeria guidata, meditazione, respirazione profonda è esercitazioni di rilassamentu musculare prima di dorme.
- Evite u schermu di u telefuninu è di l'urdinatore prima di dorme.
- Evite a sunnetta durante u ghjornu; sè avete bisognu di sunnillà, pruvate à limità a sunnita à 30 minuti.
6. Incuntrà cù un nutrizziunistu
Parechji trattamenti per u cancheru causanu perdita di appetitu, nausea, vomitu è incapacità di assorbe nutrienti. Quista pò à volte cunduce à a malnutrizione.
A causa di a bassa quantità di globuli rossi, manghjà abbastanza ferru hè vitale. Pruvate à manghjà cibi ricchi di ferru cume verdure à foglia verde, crostacei, legumi, cicculata scura, quinoa è carne rossa. Se ùn manghjate micca carne o pesce, pudete aiutà l'assorbimentu di ferru includendu una fonte di vitamina C, cum'è agrumi.
Sè pussibule, scuntrate cun un nutrizziunistu o dietista per creà un pianu di dieta chì assicura chì avete abbastanza calorie, fluidi, proteine è nutrienti. Assicuratevi di beie ancu assai acqua. A disidratazione pò aggravà a fatica.
7. Sapete quandu chjamà u vostru duttore
Parlate cù u vostru duttore nantu à quali segni è sintomi ghjustificanu una visita à u duttore è ciò chì hè cunsideratu una situazione d'urgenza. A frebba, brividi, o segni d'infezzione cum'è rossu è dulore ponu esse seri.
Scrivite u numeru per l'uffiziu di u vostru duttore in qualchì locu chì si pò accede facilmente è ancu prugrammatu in u vostru telefuninu.
8. Circate sustegnu
Chiede aiutu à a famiglia o à l'amichi per e cumpetenze difficiule E persone spessu volenu aiutà, ma ùn sanu micca ciò chì ponu fà per voi. Dà li un compitu specificu da fà intornu à a vostra casa. Questu puderia cumprende falcà u pratu, pulisce a casa, o fà cumissioni.
I gruppi di supportu ponu dà una possibilità di discutere i vostri effetti collaterali cù altre persone cun CLL chì travagliavanu una sperienza simile. Cuntattate u vostru capitulu locale di Leucemia è Limfoma per un riferimentu à un gruppu di supportu lucale.
U takeaway
Quandu si principia u trattamentu, hè impurtante chì cumunicate ciò chì sintite à a vostra squadra sanitaria. Questu li aiuterà à adattà a vostra terapia se hè necessariu è aiutà à migliurà a vostra qualità generale di vita. Chiede à u vostru ematologu o oncologu nantu à i possibili effetti collaterali di u vostru regime specificu di trattamentu è cume si gestisce.