9 Modi Ableismu si mostra durante u focu COVID-19
Cuntenutu
- 1. 'Solu l'adulti maiori sò in periculu per COVID-19'
- 2. Simu «reagitu eccessivamente» à i periculi di u virus
- 3. L'alloggi chì avemu dumandatu sò di colpu, miracolosamente dispunibili
- 4. Ma in listessu tempu ... e classi virtuali sò sempre inaccessibili
- 5. Ùn duvemu micca esse estremamente pruduttivi avà chì avemu tuttu stu "tempu libaru"?
- 6. Strategie di affrontamentu raccomandate per COVID-19 chì sò in realtà capaci
- 7. Site furtunatu di ùn avè micca da mette una maschera
- 8. A salute di e persone capace hè priorità
- 9. I disabili sò cunsiderati cum'è dispunibili
- Vulemu e listesse cose cum'è qualsiasi umanu vole: sicurezza, bona salute, felicità. Hè u nostru dirittu umanu di basa per avè accessu à e listesse cose cum'è e persone capaci.
Avemu dumandatu à i disabili cumu u capacisimu li hà influenzatu durante sta pandemia. E risposte? Dolurosu.
Ricertamenti, aghju pigliatu à Twitter per dumandà à i so cumpagni disabili di spiegà i modi chì u capacisimu li hà influenzatu direttamente durante u focu COVID-19.
TweetÙn avemu micca trattenutu.
Trà u linguaghju capaci, u gaslighting glubale, è e credenze chì e nostre vite ùn valenu micca a pena, e sperienze chì sti utilizatori di Twitter anu spartutu cù Healthline palesanu tutti i modi disabilitati è malati cronichi sò solu pruvendu à sopravvivere à a pandemia.
1. 'Solu l'adulti maiori sò in periculu per COVID-19'
Questu hè unu di i più grandi cuncepzioni sbagliati nantu à ciò chì pare "altu risicu" durante u focu COVID-19.
"High risk" ùn hè micca una estetica.
Ci sò parechje pupulazioni sfarenti chì sò più suscettibili à u virus: zitelli, immunocompromessi, sopravviventi di u cancheru, pazienti chì si recuperanu da una chirurgia, ecc.
E cumunità à risicu spessu luttanu contr'à st'idea chì si suppone di circà un modu particulare per esse presi in seriu è prutetti. Alcuni individui à risicu anu ancu espressu a frequenza chì sò visti cum'è "bè".
TweetHè per quessa chì piglià misure proattive contr'à a diffusione di COVID-19 hè incredibilmente impurtante in tutti i paràmetri.
Ùn pudete micca suppone chì qualcunu ùn sia micca à altu risicu solu fighjenduli - è ùn pudete micca suppone chì qualchissia chì ùn sia micca in una pupulazione à altu risicu ùn abbia famiglia stretta o amichi chì sò.
2. Simu «reagitu eccessivamente» à i periculi di u virus
A mo università hà annunziatu u primu ordine per passà à l'apprendimentu à distanza mercuri, 11 di marzu. Rivenimu à u weekend prima:
Sabatu è dumenica, decine di culleghi sò vultati da a cunferenza AWP in San Antonio in aviò.
Quellu luni, u 9, un prufessore di u dipartimentu hà mandatu un mail à i studienti graduati, implorendu à tutti quelli chì anu assistitu à a cunferenza AWP di stà in casa è stà fora di u campus.
U listessu ghjornu, aghju avutu un prufessore à tene u requisitu di classe in persona. Trè cumpagni di scola (nantu à cinque) sò andati à a cunferenza in San Antonio.
Solu unu hà sceltu di stà in casa - dopu tuttu, e pulitiche di presenza per e classi di graduatu di 3 ore sò scoraggianti. Ùn avemu micca assai spaziu per stà in casa.
Aghju avutu a mancanza di a settimana prima per via di cumplicazioni da u mo disordine di u tessutu connettivu, allora ùn vulia micca un'altra assenza in u mo record. U mo prufessore hà scherzatu chì tutti seriamu solu à 6 metri di distanza.
Dunque, sò andatu in classe. Ùn ci era spaziu per tutti noi di pusà à 6 metri di distanza.
Aghju decisu u lindumane chì andava à spustà a classe ch'e insegnau in ligna per u restu di a settimana almenu. Mettetemi in periculu era una cosa, ma aghju rifiutatu di mette i me studienti in periculu.
Marti, sò andatu ind'è u chiropratra per fà rimette e mo articulazione in piazza. Ella m'hà dettu: "Pudete crede chì l'Ohio State University hà chjusu? Ùn pudemu micca solu piantà tuttu per una gripe! "
Mercuri dopu meziornu, avemu ricevutu l'email da l'università: fermu temporariu.
Pocu dopu, a chjusura ùn hè micca stata tempurale.
Quandu i sussurri nantu à u novu coronavirus cumincianu à sparghje per i Stati Uniti, sò state cumunità immunocompromise è disabili chì anu cuminciatu à inchietassi prima.
Per noi, ogni surtita in un locu publicu era dighjà un risicu per a salute. Sugumamente, ci sò state segnalazioni di stu virus mortale, altamente trasmissibile chì puderia passà da persona à persona. E nostre angosce è e nostre paure anu cuminciatu à pichjà cum'è una sorta di superpotenza di rilevatori di virus.
Sapiamu chì avia da esse gattivu.
Pigliate a perspettiva di un ghjurnalistu, per esempiu:
TweetMa cum'è stu tweet mostra, i Stati Uniti in particulare sò stati incredibilmente lenti per cumincià à mette in opera misure preventive.
A nostra cumunità hà cuminciatu à manifestà e nostre paure - ancu se speremu ch'elli ùn sianu micca veri - ma e nostre scole, butteghe di stampa, è u guvernu ci anu fattu un sussurru è cù e dite appuntite dicenu: "Piantate lupu".
Dopu, ancu dopu chì u lupu apparisse per tutti per vede, e nostre preoccupazioni per a nostra propria sicurezza è u benessere di l'altri sò stati cacciati da parte cum'è isteria ipocondriaca.
L'illuminazione à gasu medicale hè sempre stata una questione urgente per i disabili, è avà hè diventata mortale.
3. L'alloggi chì avemu dumandatu sò di colpu, miracolosamente dispunibili
Una volta chì l'ordini di sughjornu in casa per e scole, università, è parechji lochi d'impiegu sò diventati più cumuni, u mondu hà cuminciatu à luttà per accoglie opportunità sbagliate.
O forse scrambling hè un pocu di un allungamentu.
Si scopre, ùn hà micca pigliatu troppu sforzu o sforzu per trasferì à l'apprendimentu è u travagliu à distanza.
Ma i persone disabili anu pruvatu à ottene alloghji cum'è questi postu chì avemu avutu a capacità tecnologica di travaglià è amparà da casa.
Un saccu di ghjente anu manifestatu a so preoccupazione per questu in Twitter.
TweetPrima di u scoppiu, l'imprese è l'università truvavanu apparentemente impossibile di furnisce queste opportunità per noi. Un studiente in Twitter hà spartutu:
TweetCiò ùn significa micca chì passà improvvisamente à l'apprendimentu in linea era faciule per l'istruttori - era una transizione assai sfida è stressante per parechji educatori di u paese.
Ma appena a creazione di queste opportunità hè diventata necessaria per studenti capaci, i prufessori sò stati richiesti di fà u travagliu.
U prublema cù questu hè chì avè a opzione di fà un travagliu à distanza hè sempre necessariu per i studienti è l'impiegati disabili à prosperà senza sacrificà a so salute.
Sì i prufessori eranu sempre tenuti à fà sti alloghji per i studienti chì ne avianu bisognu, per esempiu, ùn ci seria micca statu un passu cusì freneticu è disturbante per l'apprendimentu à distanza.
Inoltre, l'università furnisce assai probabilmente assai più furmazione per e istruzioni in linea se i istruttori avianu sempre da esse pronti per accoglie situazioni in cui i studienti ùn puderanu micca soddisfà u requisitu di presenza fisica.
Questi alloghji ùn sò micca ragiunevuli - se qualcosa, sò rispunsevuli di furnisce più opportunità uguali à e nostre comunità.
4. Ma in listessu tempu ... e classi virtuali sò sempre inaccessibili
Perchè l'istruttori sò cusì pocu preparati per l'apprendimentu in ligna, assai di l'adattazioni faciule è pratiche sò inaccessibili per i studienti disabili.
Eccu ciò chì dicenu i disabili nantu à l'inaccessibilità educativa durante COVID-19:
TweetTweetTweetTutti issi esempii ci mostranu chì, ancu se l'alloghju hè pussibule è necessariu, ùn valenu mancu a pena di sforzà. U nostru successu ùn hè micca una priorità - hè un inconveniente.
5. Ùn duvemu micca esse estremamente pruduttivi avà chì avemu tuttu stu "tempu libaru"?
Alcuni impiegatori è educatori danu in realtà più travagliu durante u focu.
Ma tanti di noi adupremu tutta a nostra energia per sopravvive à sta pandemia.
Un utilizatore di Twitter hà parlatu nantu à l'aspettative capaci durante u focu COVID-19, dicendu:
TweetNon solu ci aspettemu di funziunà cum'è di solitu, ma ci hè ancu una pressione più irreale per pruduce travagliu, per rispettà i termini, per spinghje noi cum'è macchine senza corpu, senza disabilità.
6. Strategie di affrontamentu raccomandate per COVID-19 chì sò in realtà capaci
«Siate pusitivi! Ùn v'inchietate! Manghjate solu alimenti sani! Esercite ogni ghjornu! Esce è marchja! "
Tweet7. Site furtunatu di ùn avè micca da mette una maschera
U ricumanda di purtà qualchì tippu di cupertura facciale quandu site fora in publicu - ancu sè ùn avete micca sintomi di u virus.
Questa hè una misura preventiva per mantene voi stessi è l'altri sicuri.
Ma certi disabili ùn ponu micca aduprà maschere per via di prublemi di salute:
TweetE persone chì ùn ponu micca aduprà maschere ùn sò micca "furtunate" - sò à risicu elevatu. Questu significa chì hè ancu più impurtante per e persone chì sò capaci di portà attrezzi protettivi per piglià sempre sta precauzione.
Se avete a capacità di portà una maschera, site pruteggendu quelli chì ùn l'anu micca.
8. A salute di e persone capace hè priorità
A nostra sucietà hè più interessata à truvà modi per accoglie persone capace durante u focu COVID-19 ch'è prutegge i corpi disabili.
Questi tweets parlanu da per elli:
TweetTweet
9. I disabili sò cunsiderati cum'è dispunibili
Attualmente, ci sò e pruteste intornu à i Stati Uniti per "apre" u paese. L'ecunumia cisterna, l'imprese falanu, è e radiche grigie di e mamme bianche entranu.
Ma tuttu questu discorsu nantu à a diminuzione di e restrizioni di spegne per chì e cose possinu vultà à u "normale" hè incredibilmente capace.
Un utilizatore di Twitter hà spartutu u periculu di un discorsu capaci:
TweetU discorsu abilitistu pò piglià parechje forme sfarente. In questu sensu, e cunversazioni capaci ponu centru in quantu a vita di e persone disabili inestimabili sò.
Stu tippu di retorica hè estremamente dannosu per e persone disabili, chì si battenu assai troppu longu cù e credenze di l'eugenesia.
In a cunversazione intornu à a riapertura di u paese, ci sò persone chì sustenenu chì u paese opera cum'è prima di u focu - tuttu capendu chì ci serà un afflussu di malatie è una perdita di vita umana.
Ci serà menu spaziu uspidale. Ci sarà una mancanza di forniture mediche chì i disabili anu bisognu per sopravvivere. E l'individui vulnerabili seranu invitati à suppurtà u pesu di stu pesu sia restendu in casa per tutti l'altri, sia espunendu si à u virus.
E persone chì sustenenu chì u paese operi cum'è prima di u focu capiscenu chì più persone morenu.
Ùn li importa micca solu di queste vite umane perse perchè tante vittime seranu disabili.
Chì vale una vita disabile?
Un saccu di e risposte di Twitter nantu à u capacisimu durante u focu COVID-19 eranu circa questu.
TweetÈ a soluzione capace per tene sicuri i disabili? Esse esclusu da a sucietà.
TweetVulemu e listesse cose cum'è qualsiasi umanu vole: sicurezza, bona salute, felicità. Hè u nostru dirittu umanu di basa per avè accessu à e listesse cose cum'è e persone capaci.
Escludenduci da a sucietà è sustenendu l'idea chì simu spensibili, e persone capace restanu solu in u bughju nantu à a so propria mortalità è i so bisogni inevitabili.
Tene à mente:
Nuddu hè capace per u sempre.
Averete ancu cridutu chì i disabili ùn valenu nunda quandu site unu?
Aryanna Falkner hè una scrittora disabile da Buffalo, New York. Hè una candidata à u MFA in fiction in Bowling Green State University in Ohio, induv'ella stà cun u so fidanzatu è u so gattinu neru soffiu. U so scrittu hè apparsu o vene in Blanket Sea and Tule Review. Truvatela è ritratti di u so ghjattu in Twitter.