Trombosi placentaria è ombelicale: ciò chì sò, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A trombosi placentaria o umbilicale si faci quandu si forma un coagulu in e vene o arterie di a placenta o di u cordone ombelicale, compromettendu a quantità di sangue chì passa à u fetu è causendu diminuzione di i muvimenti fetali. Cusì, a differenza principale hè in relazione cù induve hè u coagulu:
- Trombosi placentaria: u coagulu hè in e vene o arterie di a placenta;
- Trombosi umbilicale: u coagulu hè in i vascelli di u cordone umbilicale.
Siccomu influenzanu a quantità di sangue chì passa à u fetu, sti tipi di trombosi ponu indicà una situazione d'emergenza, postu chì ci hè menu ossigenu è nutrienti chì ghjunghjenu à u zitellu in via di sviluppu, aumentendu a probabilità di abortu spontiale o di nascita prematura.
Cusì, ogni volta chì ci hè una diminuzione di i muvimenti fetali, hè assai impurtante chì a donna incinta cunsulti l'ostetricu per valutà s'ellu ci hè un prublema chì deve esse trattatu.
Cumu identificà a trombosi
U sintomu principale di a trombosi in a placenta hè l'assenza di muvimenti fetali è, dunque, quandu accade, hè raccomandatu d'andà immediatamente à a sala d'urgenza per fà un ultrasuone è identificà u prublema, iniziendu u trattamentu adattatu.
Tuttavia, in una bona parte di i casi, a donna incinta ùn sente micca sintomi è, per questa ragione, deve andà à tutte e consultazioni prenatali per monitorà u sviluppu di u zitellu per ultrasu.
In i casi induve a donna ùn sente micca i muvimenti di u zitellu, deve andà subitu à a sala d'urgenza o à l'ostetricu chì accumpagna a gravidanza per verificà a so salute è quella di u zitellu. Vede cumu cuntà currettamente i muvimenti fetali per vede se tuttu va bè cù u zitellu.
Cause principali
E cause di a trombosi in a placenta o u cordone ombelicale ùn sò ancu cumpletamente cunnisciute, tuttavia, e donne chì anu prublemi di coagulazione di u sangue, cum'è a trombofilia, anu un risicu aumentatu di sviluppà coaguli per via di cambiamenti in u sangue, cum'è u deficit di antitrombina, deficit di proteina C, deficit di proteina S è alterazione di u fattore V di Leiden.
Cumu hè fattu u trattamentu
Di solitu, u trattamentu per sti tippi di trombosi in gravidanza include l'usu di droghe anticoagulanti, cume a warfarina, per tene u sangue magru è impedisce a furmazione di novi trombi, assicurendu chì u zitellu è a mamma ùn sianu in periculu di vita.
Inoltre, durante u trattamentu, l'ostetricu pò cunsiglià alcune precauzioni chì aiutanu à mantene u sangue più diluente, cume:
- Manghjate cibi ricchi di vitamina E, cum'è oliu di germe di granu, nocciola o semi di girasole. Vede una lista di altri alimenti ricchi di vitamina E.
- Purtate calze di compressione;
- Evite attraversà e gammi;
- Ùn manghjate micca alimenti assai grassi, cum'è casgi gialli è salsiccia, o cibi ricchi in vitamina K, cum'è spinach è broccoli. Vede una lista più cumpleta: Alimentazione fonte di vitamina K.
In u caosu più severu, in quale a trombosi affetta una regione assai larga di a placenta o ci hè u risicu di danneghje u zitellu, per esempiu, a donna incinta pò avè bisognu di stà in a maternità finu à u mumentu di a consegna per fà una costante valutazione.
Generalmente, ci hè una probabilità più grande di sopravvivenza quandu u fetu hà più di 24 settimane, cume l'ostetricu pò avè una nascita prematura quandu u risicu di vita hè assai elevatu.