Tezacaftor è Ivacaftor
Cuntenutu
- Prima di piglià u tezacaftor è l'ivacaftor,
- Tezacaftor è ivacaftor ponu causà effetti secondari. Dìite à u vostru duttore se unu di sti sintomi sò severi o ùn si ne vanu:
- Alcuni effetti secondari ponu esse seri. Sì avete qualchissia di sti sintomi, smette di piglià tezacaftor è ivacaftor è chjamate u vostru duttore immediatamente:
A cumbinazione di tezacaftor è ivacaftor hè aduprata cun ivacaftor per trattà certi tipi di fibrosi cistica (una malattia innata chì causa prublemi di respirazione, digestione è riproduzione) in adulti è zitelli di 6 anni è più. Tezacaftor è ivacaftor devenu esse aduprati solu in e persone cun un certu make-up geneticu. U vostru duttore pò urdinà un test di sangue per aiutà à decisà se sta medicazione hè adatta per voi. Tezacaftor hè in una classa di medicazione chjamati correttori regulatori di cunduttanza transmembrana di fibrosi cistica (CFTR). Ivacaftor hè in una classa di medicazione chjamata potentatori di regulatore di conduttanza transmembrana di fibrosi cistica (CFTR). Entrambi questi farmaci funzionanu migliorendu a funzione di una proteina in u corpu per diminuisce l'accumulazione di mucus spessi in i pulmoni è migliorà altri sintomi di fibrosi cistica.
A cumminazione di tezacaftor è ivacaftor è ivacaftor vene cum'è compresse da piglià per bocca. Questu medicamentu vene in un pacchettu cù 4 settimane di medicazione. Ogni dosi cutidiana hà sfarenti tippi di pasticchi: una compressa hè a cumbinazione di tezacaftor è ivacaftor è l'altra tablet hè ivacaftor. Pigliate tezacaftor è ivacaftor (1 compressa gialla) ogni mattina cù un alimentu grassu è ivacaftor (1 compressa blu) ogni sera cù un alimentu grassu, à 12 ore di distanza. Seguitate attentamente e indicazioni nantu à a vostra etichetta di prescrizione, è dumandate à u vostru duttore o farmacista di spiegà qualsiasi parte chì ùn capite micca. Pigliate sti medicamenti esattamente cum'è indicatu. Ùn ne pigliate micca più o menu o ne pigliate più spessu di u prescrittu da u vostru duttore.
Inghjuttite e pasticche intere; ùn li sparte, ùn masticheghjanu, nè li schiaccianu.
Pigliate a cumminazione di tezacaftor è ivacaftor è ivacaftor cun alimenti grassi cum'è ova, butiru, noci, butiru d'arachidi, pizza à u furmagliu, è prudutti di latte interu (cum'è latte integrale, furmagliu è yogurt). Parlate cù u vostru duttore nantu à altri alimenti grassi da manghjà cun sti medicamenti.
A cumminazione di tezacaftor è ivacaftor cù ivacaftor travaglia per cuntrullà a fibrosi cistica, ma ùn a guariscenu micca. Cuntinuate à piglià sti medicamenti ancu sì vi sentite bè. Ùn smette micca di piglià sti medicamenti senza parlà cù u vostru duttore.
Dumandate à u vostru farmacista o duttore una copia di l'infurmazioni di u fabricatore per u paziente.
Stu medicamentu pò esse prescrittu per altri usi; dumandate à u vostru duttore o spiegatoriu per più infurmazione.
Prima di piglià u tezacaftor è l'ivacaftor,
- dite à u vostru duttore è farmacista se sì allergicu à tezacaftor, ivacaftor, qualsiasi altre medicazione, o qualsiasi ingredienti in tezacaftor è ivacaftor è ivacaftor. Dumandate à u vostru farmacista una lista di l'ingredienti.
- dite à u vostru duttore è farmacistu chì altri medicinali prescritti è senza prescrizione, vitamine, supplementi nutrizionali, state pigliendu o pianu di piglià. Assicuratevi di menziunà unu di i seguenti: certi antibiotici cum'è clarithromycin (Biaxin, in PrevPac), erythromycin (E.E.S., E-Mycin, Ery-Tab, Erythrocin) è telithromycin (Ketek); certi antifungali cum'è fluconazole (Diflucan), itraconazole (Onmel, Sporanox), ketoconazole, posaconazole (Noxafil) è voriconazole (Vfend); ciclosporina (Gengraf, Neoral, Sandimmune); digoxina (Lanoxina); everolimus (Afinitor, Zortress); certi medicazione per attacchi cum'è carbamazepina (Carbatrol, Epitol, Tegretol, altri), fenobarbital è fenitoina (Dilantin, Phenytek); rifabutina (Micobutina); rifampicina (Rifadin, in Rifamate, in Rifater, Rimactane); sirolimus (Rapamune); o tacrolimus (Astagraf, Prograf). U vostru duttore pò avè bisognu di cambià e dosi di i vostri medicazione o monitorà attentamente per effetti collaterali. Parechji altri medicamenti ponu ancu interagisce cù tezacaftor è ivacaftor, allora assicuratevi di parlà à u vostru duttore di tutti i medicamenti chì state pigliendu, ancu quelli chì ùn figuranu micca in sta lista.
- dite à u vostru duttore chì prudutti di erbe pigliate, in particulare l'erba di San Ghjuvanni. U vostru duttore vi dicerà probabilmente di ùn piglià l'erba di San Ghjuvanni mentre pigliendu a cumbinazione di tezacaftor è ivacaftor cun ivacaftor.
- dite à u vostru duttore se avete o avete mai avutu malatie di rene o di fegatu.
- dite à u vostru duttore se site incinta, pensate à esse incinta, o allattate. Se site incinta mentre pigliate a cumminazione di tezacaftor è ivacaftor cù ivacaftor, chjamate u vostru duttore.
- duvete sapè chì sti medicamenti ponu fà dorme. Ùn guidate micca una vittura o manighjate macchinari finu à sapè cumu questi medicazione vi influenzanu.
Ùn manghjate micca pompelmi o arance di Siviglia nè beie suchju di pompelmu mentre pigliate sti medicamenti.
Se vi ricordate di a dosa mancata di una tableta in l'ora di 6 da u tempu chì era prevista per piglià, pigliate subitu a dosa mancata cun un alimentu chì cuntene grassu. Tuttavia, se più di 6 ore sò passate da u tempu previstu per piglià una compressa, saltate a dosa mancata è continuate u vostru calendariu di dosificazione regulare. Ùn pigliate micca una doppia dose per compensà una mancata.
Tezacaftor è ivacaftor ponu causà effetti secondari. Dìite à u vostru duttore se unu di sti sintomi sò severi o ùn si ne vanu:
- mal di testa
- congestion nasale
- vertigini
Alcuni effetti secondari ponu esse seri. Sì avete qualchissia di sti sintomi, smette di piglià tezacaftor è ivacaftor è chjamate u vostru duttore immediatamente:
- ingiallimentu di a pelle o di l'ochji
- perdita di l'appetitu
- nausea
- vomitu
- sgabelli pallidi
- dulore à u stomacu
- urina scura
Tezacaftor è ivacaftor ponu causà cataratte (nuvulazione di a lente di l'ochju chì pò causà prublemi di vista) in i zitelli è l'adulescenti. I zitelli è l'adulescenti chì piglianu tezacaftor è ivacaftor devenu vede un oculista prima è durante u so trattamentu. Parlate cù u duttore di u to figliolu nantu à i risichi di dà tezacaftor è ivacaftor à u vostru zitellu.
Tezacaftor è ivacaftor ponu causà altri effetti collaterali. Chjamate u vostru duttore se avete qualchì problema insolitu mentre piglianu stu medicamentu.
Se sperimentate un effetti collaterali gravi, voi o u vostru duttore pudete mandà un rapportu à u prugramma MedWatch di Avvenimentu Avversu MedWatch di a Food and Drug Administration (FDA) in linea (http://www.fda.gov/Safety/MedWatch) o per telefunu ( 1-800-332-1088).
Mantene stu medicamentu in u contenitore ch'ellu hè entratu, ben chiusu, è fora di a portata di i zitelli. Guardà à temperatura ambiente è luntanu da u calore eccessivu è l'umidità (micca in u bagnu).
Hè impurtante di tene tutti i medicamenti fora di vista è di a portata di i zitelli chì parechji contenitori (cume i pastiglieri settimanali è quelli per gocce d'occhi, creme, patch è inalatori) ùn sò micca resistenti à i zitelli è i zitelli ponu apre facilmente. Per prutege i zitelli da avvelenamentu, chjude sempre i tappi di sicurezza è pone subitu u medicamentu in un locu sicuru - quellu chì hè alzatu è luntanu è fora di a so vista è di a so portata. http://www.upandaway.org
I medicamenti inutili devenu esse smaltiti in modi speciali per assicurà chì l'animali domestici, i zitelli è altre persone ùn li possanu micca cunsumà. Tuttavia, ùn duvete micca lavà questu medicamentu in i bagni. Invece, u megliu modu per dispunisce i vostri medicazione hè attraversu un prugramma di ripresa di medicina. Parlate cù u vostru farmacista o cuntattate u vostru dipartimentu lucale / riciclaggio per amparà nantu à i prugrammi di ripresa in a vostra comunità. Vede u situ web di Disposizione Sicura di Medicinali di a FDA (http://goo.gl/c4Rm4p) per più infurmazione sè ùn avete micca accessu à un prugramma di ripresa.
In casu di overdose, chjamate a linea d'aiutu di cuntrollu di velenu à 1-800-222-1222. L'infurmazioni sò ancu dispunibili in ligna à https://www.poisonhelp.org/help. Se a vittima hè cascata, hà avutu un attaccu, hà prublemi di respirazione, o ùn pò esse risvegliata, chjamate subitu i servizii d'urgenza à u 911.
Mantene tutti l'appuntamenti cù u vostru duttore è u laburatoriu. U vostru duttore urdinerà un esame oculariu (per i zitelli è l'adulescenti) è certe prove di laburatoriu prima è durante u vostru trattamentu per verificà a risposta di u vostru corpu à tezacaftor è ivacaftor.
Ùn lasciate micca à nimu altru piglià u vostru medicamentu. Fate à u vostru farmacista tutte e dumande chì avete nantu à a ricarica di a vostra prescription.
Hè impurtante per voi di tene un elencu scrittu di tutti i medicinali prescritti è senza prescrizione (senza prescrizione) chì state pigliendu, è ancu qualsiasi pruduttu cum'è vitamine, minerali, o altri supplementi dietetichi. Duvete purtà sta lista cun voi ogni volta chì visitate un duttore o sì site ammessu in un ospedale. Hè dinò infurmazione impurtante da purtà cun voi in casu d'emergenza.
- Symdeko®