Anemia aplastica: chì hè, sintomi principali è trattamentu

Cuntenutu
- Sintomi di anemia aplastica
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cause principali
- Trattamentu per l'anemia aplastica
L'anemia aplastica hè un tippu di midollo osseu è, dunque, disordine di u sangue, caratterizata da una diminuzione di a quantità di globuli rossi, leucociti è piastrine circolanti, caratterizendu a situazione di pancitopenia. Sta situazione pò esse prisente da a nascita o acquistata cù u tempu, è pò esse duvuta à l'usu di qualchi medicamentu o à u cuntattu frequente cù sustanzi chimichi, per esempiu.
A causa di u fattu chì a medula ossea hè incapace di pruduce cellule sanguine funzionanti è in quantità adeguate, cumincianu à apparisce segni è sintomi di stu tippu d'anemia, cume pallore, stanchezza eccessiva, infezioni frequenti è l'apparizione di macchie viole nantu à a pelle senza alcuna causa apparente.

Sintomi di anemia aplastica
I sintomi è segni di anemia aplastica nascenu per via di a diminuzione di a quantità di cellule sanguine circolanti, i principali sò:
- Pallore in a pelle è e mucose;
- Parechji casi d'infezioni à l'annu;
- Marchi viole nantu à a pelle senza ragione apparente;
- Grandi emorragie ancu in picculi taglioli;
- Stanchezza,
- Mancanza di respira;
- Tachicardia;
- Emorragia in e gengive;
- Sturdimentu;
- Mal di testa;
- Rash nantu à a pelle.
Inoltre, in certi casi ci ponu ancu esse cambiamenti in i reni è in l'urinariu, sti cambiamenti sò più frequenti in u casu di l'anemia Fanconi, chì hè un tipu di anemia aplastica congenita. Amparate più nantu à l'anemia di Fanconi.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'anemia aplastica hè fattu basatu annantu à l'analisi di testi di laboratorio, principalmente u conte di sangue, chì indica quantità inferiori à e raccomandate di globuli rossi, leucociti è piastrine.
Per cunfirmà u diagnosticu, u duttore richiede di solitu di fà u mielogramma, chì hà per scopu di valutà cumu hè a produzzione cellulare da u midollo, in più di fà una biopsia di midollo osseu. Capite à chì serve è cumu si face a biopsia di midollo osseu.
In certi casi, soprattuttu quandu l'anemia aplastica si trova cungenita, u duttore pò dumandà testi di imaging per valutà e vie urinarie è i reni, è ancu testi di laboratorio chì valutanu stu sistema, cum'è urea è creatinina, per esempiu.
Cause principali
U cambiamentu in a medula ossea chì porta à l'anemia aplastica pò esse congenitale o acquistatu. In l'anemia aplastica congenita, u zitellu nasce cun questa alterazione, sviluppendu sintomi in i primi anni di vita.
D'altra parte, l'anemia aplastica acquisita si sviluppa cù u tempu, è pò esse legata à l'usu di medicinali, per via di malattie autoimmuni o infezioni virali, o da causa di esposizione frequente à alcune sostanze tossiche, e principali sò u bismutu, i pesticidi , insecticidi, cloramfenicolu, sali d'oru è prudutti petroliferi.
Trattamentu per l'anemia aplastica
U trattamentu per l'anemia aplastica hà per scopu di alleviare i sintomi è di stimulà a medula ossea per pruduce abbastanza cellule sanguine capaci di svolge e so funzioni.
Cusì, e trasfusioni di sangue ponu esse raccomandate, chì per via di u fattu chì i globuli rossi è e piastrine sò trasfuse, principalmente, hè pussibile alleviare i sintomi, postu chì ci serà una quantità più grande di ossigenu chì serà trasportatu da e cellule. Inoltre, l'usu di antibiotici in a vena aiuta à rinfurzà u sistema immune, aiutendu à luttà contr'à e infezioni.
L'usu di medicazione chì aiuta à stimulà l'attività di a medula ossea è di farmaci immunosoppressivi, cum'è Metilprednisolone, Ciclosporina è Prednisone, pò ancu esse indicatu.
Malgradu questi trattamenti, l'unicu chì hè efficace per curà l'anemia aplastica hè u trapianto di midollo osseu, in cui a persona acquista un midollo osseu chì funziona perfettamente, prumove a furmazione di cellule sanguine in quantità ideali. Capite ciò chì hè u trapianto di midollo osseu è cumu funziona.