Chì hè u culore è l'aspettu di una lingua sana
Cuntenutu
- Chì sembra una lingua sana
- Cambiamenti di lingua chì ponu indicà malatie
- 1. Placche bianche à u fondu di a lingua
- 2. Gonfiore
- 3. Brusgiamentu è disconfort
A lingua pò esse un bon indicatore di u statu di salute di a persona. Generalmente, una lingua sana hà un aspettu rosa, lisciu, cunsistenti è omogeneu, tuttavia, in certi casi, pò subisce cambiamenti, chì ponu esse causati da una igiene insufficiente, da una insufficienza di qualche vitamina o ancu da una malattia.
Per mantene a lingua sana è per prevene l'apparizione di malatie, hè assai impurtante di mantene una bona igiene di a lingua cù l'aiutu di una spazzola o di un raschiatore. Inoltre, hè ancu impurtante di fà attenzione à i cambiamenti pussibuli chì ponu accade, per agisce u più prestu pussibule.
Chì sembra una lingua sana
Una lingua sana deve esse pulita, rosa, liscia, cunsistenti è omogenea. Calchì volta pò esse biancastru per via di l'accumulazione di cellule morte, cibu o batteri, ma in questi casi, basta à pulì cun un spazzolinu à denti o cù un raschiatore per chì sia pulitu è sembri di novu sanu.
Cambiamenti di lingua chì ponu indicà malatie
Alcuni cambiamenti in a lingua ponu indicà malatie, prublemi emotivi o ancu mancanza di vitamine, cusì a lingua pò esse un bon indicatore di salute.
Se si osservanu gonfiori, cambiamenti di vulume, culore, apparenza, ardenti o cambiamenti di forma o di cuntour, pò significà chì a persona hà una malattia, cum'è anemia, tordu, reazioni allergiche, diabete, ipotiroidisimu o apnea di u sonnu, per esempiu. Ancu s'ellu hè più raru, alcuni cambiamenti linguistichi ponu accade ancu in e persone cun cancru o AIDS.
1. Placche bianche à u fondu di a lingua
L'apparizione di placche bianche à u fondu di a lingua pò esse un segnu d'igiene insufficiente, chì pò causà cattivu fiatu.
Inoltre, a presenza di placche bianche pò ancu indicà una infezione fungina, cunnisciuta ancu cum'è tordu o candidiasi orale, chì pò esse facilmente trattata cù antifungali. Amparate à identificà è trattà a candidiasi orale.
In certi casi, a lingua biancastru pò ancu esse un segnu di mancanza di biotina o di ferru. In questi casi, u duttore pò raccomandà a supplementazione di vitamine è minerali.
2. Gonfiore
A lingua gonfia pò esse un segnu chì una ferita hè accaduta, cum'è un tagliu o brusgiatura, o pò significà chì ci sia una malattia più grave à a fonte, cume una infezione, una mancanza di vitamine o minerali, o un prublema cù u sistema immune. Scuprite cumu si face u trattamentu in ognuna di queste situazioni.
3. Brusgiamentu è disconfort
A brusgiata è u cunfortu di a lingua ponu esse causati da stress eccessivu è ansietà, per via di l'aumentu di l'adrenalina, chì cuntribuisce à a diminuzione di u flussu salivariu, chì pò purtà à l'occurrenza di feriti o ancu di malatie opportuniste.
Inoltre, se a lingua hè assai rossa, pò esse un segnu di forte frebba o una mancanza di vitamine B2, B3 è E.