Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 23 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 2 Lugliu 2025
Anonim
Anemia perniciosa: cosa hè, sintomi è trattamentu - Salute
Anemia perniciosa: cosa hè, sintomi è trattamentu - Salute

Cuntenutu

L'anemia perniciosa, cunnisciuta ancu cum'è l'anemia di Addison, hè un tipu d'anemia megaloblastica causata da una carenza di vitamina B12 (o cobalamina) in u corpu, purtendu à sintomi cum'è debolezza, pallore, stanchezza è pizzicamentu di e mani è di i pedi, per esempiu . Amparate più nantu à a vitamina B12.

Stu tipu d'anemia hè di solitu scupertu dopu à 30 anni, in ogni casu in casi di malnutrizione zitellina, per esempiu, ci pò esse una carenza di sta vitamina, caratterizendu l'anemia perniciosa giovanile.

U diagnosticu di l'anemia perniciosa hè fatta principalmente per mezu di testi di laboratorio, in cui a concentrazione di vitamina B12 in urina hè verificata, per esempiu. U trattamentu si face di solitu integrendu a vitamina B12 è l'acidu folicu, in più di aduttà una dieta sana ricca di vitamina B12.

Principali sintomi

I sintomi di l'anemia perniciosa sò in relazione cù a mancanza di vitamina B12 in u corpu, i principali sò:


  • Debbulezza;
  • Pallore;
  • Mal di testa;
  • Stanchezza;
  • Diarrea;
  • Lingua liscia;
  • Tingling in e mani è i pedi;
  • Palpitazioni di u core;
  • Sturdimentu;
  • Mancanza di respira;
  • Irritabilità;
  • Mani è pedi freti;
  • Aspettu di ferite in u cantonu di a bocca.

In i casi più severi di anemia perniciosa, hè pussibule chì u sistema nervosu sia compromessu, chì pò purtà à difficultà à marchjà, depressione è cunfusione mentale. Amparate più nantu à i sintomi di l'anemia perniciosa.

Cause pussibili

L'anemia perniciosa hè carattarizata da una mancanza di vitamina B12 in u corpu da una assorbimentu indebulitu di sta vitamina per via di una carenza di fattore intrinsicu, chì hè una proteina à a quale a vitamina B12 si lega per esse assorbita da u corpu. Cusì, in carenza di fattore intrinsicu l'assorbimentu di vitamina B12 hè compromessa.

A causa più prubabile di anemia perniciosa hè immunologica: u sistema immunitariu hè prubabile d'agisce impropriamente nantu à a mucosa gastrica, causendu a so atrofia è l'infiammazione cronica, chì si traduce in una secrezione di acidu cloridrico aumentata da u stomacu è una diminuzione di a produzione di fattori intrinseci, diminuendu cusì l'assorbimentu. di vitamina B12.


In più di a causa immunologica, l'anemia perniciosa pò esse causata da situazioni cume a malattia celiaca, l'omocistinuria, a carenza di cobalt, a malnutrizione di i zitelli, u trattamentu cù l'acidu paraminosalicilicu è a malnutrizione durante a gravidanza, chì pò fà nasce u zitellu cù l'anemia perniciosa.

Cumu hè fattu u diagnosticu

U diagnosticu di l'anemia perniciosa hè fattu secondu i sintomi di a persona è l'abitudini alimentari. Tuttavia, per cunfirmà a diagnosi hè necessariu fà altre prove cume l'endoscopia digestiva, chì hà per scopu di identificà e lesioni in u stomacu. Capite cumu hè fatta l'endoscopia.

U test di laburatoriu adupratu per cunfirmà a diagnosi di anemia perniciosa hè u test Schilling, in chì a vitamina B12 radioattiva hè amministrata per via orale è 2 ore dopu una iniezione chì cuntene vitamina B12 non radioattiva hè amministrata. Dopu 24 ore, l'urina hè raccolta è analizzata in laboratorio. Se una bassa concentrazione di vitamina radioattiva B12 si trova in l'urina, u fattore intrinsicu assuciatu à a vitamina B12 hè amministratu trè à sette ghjorni dopu u primu test. Dopu 24 ore l'urina hè raccolta è analizzata di novu è se ci hè una correzione di a concentrazione di vitamina B12 in l'urina, u test hè dichjaratu chì hè pusitivu per l'anemia perniciosa, postu chì u corpu hè statu furnitu cù una proteina chì ùn hè micca prodotta è chì risolve u prublema.


In più di u test Schilling, un conteggio di sangue cumpletu pò esse dumandatu, chì hè ancu un esame chì permette a diagnosi di anemia. U numeru di sangue di l'anemia perniciosa hè custituitu da valori elevati di CMV (Volume Corpusculare Mediu), postu chì i globuli rossi sò più grandi, una diminuzione di u numeru totale di globuli rossi, una crescita di u RDW, chì indica chì ci hè grande variazione trà a dimensione di i globuli rossi, di cambiamenti in a forma di i globuli rossi.

Un mielogramu pò ancu esse dumandatu, chì hè u test chì indica cumu funziona a midula ossea, chì in casu di anemia perniciosa rivela a presenza di precursori eritroidi grandi è immaturi. Questa prova, tuttavia, hè invasiva è hè raramente richiesta per aiutà à diagnosticà l'anemia. Vede chì testi cunfermanu l'anemia.

Cumu trattà

U trattamentu di l'anemia perniciosa pò esse fattu cù iniezioni di vitamina B12 chì cuntenenu 50 - 1000µg o una compressa orale chì cuntene 1000µg di vitamina secondu a raccomandazione medica. Inoltre, l'usu di l'acidu folicu pò esse raccomandatu per prevene cunsequenze neuronali. Amparate più nantu à u trattamentu di l'anemia perniciosa.

Hè ancu impurtante cunsultà un nutrizziunistu per pudè avè megliu guida nantu à l'alimenti chì devenu esse cunsumati in anemia perniciosa, cun u cunsumu di carni rosse, ova è furmagliu, per esempiu, di solitu esse indicatu. Vede chì cibi sò ricchi di vitamina B12.

Vede u video seguente è amparate più nantu à stu tipu d'anemia:

Populari In Situ

Infermiera praticante (NP)

Infermiera praticante (NP)

Un infermiera praticante (NP) hè una infermiera cù un diploma di graduatu in infermiera di pratica avanzata. tu tipu di fornitore pò ancu e e chjamatu ARNP (Advanced Regi tered Nur e Pr...
Cardiomiopatia ipertrofica

Cardiomiopatia ipertrofica

A cardiomiopatia ipertrofica (HCM) hè una cundizione in quale u mu culu di u core diventa gro u. pe u, olu una parte di u core hè più pe a cà l'altre parte.L'i pe imentu p&...