Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 23 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Maghju 2024
Anonim
Anemia perniciosa: cosa hè, sintomi è trattamentu - Salute
Anemia perniciosa: cosa hè, sintomi è trattamentu - Salute

Cuntenutu

L'anemia perniciosa, cunnisciuta ancu cum'è l'anemia di Addison, hè un tipu d'anemia megaloblastica causata da una carenza di vitamina B12 (o cobalamina) in u corpu, purtendu à sintomi cum'è debolezza, pallore, stanchezza è pizzicamentu di e mani è di i pedi, per esempiu . Amparate più nantu à a vitamina B12.

Stu tipu d'anemia hè di solitu scupertu dopu à 30 anni, in ogni casu in casi di malnutrizione zitellina, per esempiu, ci pò esse una carenza di sta vitamina, caratterizendu l'anemia perniciosa giovanile.

U diagnosticu di l'anemia perniciosa hè fatta principalmente per mezu di testi di laboratorio, in cui a concentrazione di vitamina B12 in urina hè verificata, per esempiu. U trattamentu si face di solitu integrendu a vitamina B12 è l'acidu folicu, in più di aduttà una dieta sana ricca di vitamina B12.

Principali sintomi

I sintomi di l'anemia perniciosa sò in relazione cù a mancanza di vitamina B12 in u corpu, i principali sò:


  • Debbulezza;
  • Pallore;
  • Mal di testa;
  • Stanchezza;
  • Diarrea;
  • Lingua liscia;
  • Tingling in e mani è i pedi;
  • Palpitazioni di u core;
  • Sturdimentu;
  • Mancanza di respira;
  • Irritabilità;
  • Mani è pedi freti;
  • Aspettu di ferite in u cantonu di a bocca.

In i casi più severi di anemia perniciosa, hè pussibule chì u sistema nervosu sia compromessu, chì pò purtà à difficultà à marchjà, depressione è cunfusione mentale. Amparate più nantu à i sintomi di l'anemia perniciosa.

Cause pussibili

L'anemia perniciosa hè carattarizata da una mancanza di vitamina B12 in u corpu da una assorbimentu indebulitu di sta vitamina per via di una carenza di fattore intrinsicu, chì hè una proteina à a quale a vitamina B12 si lega per esse assorbita da u corpu. Cusì, in carenza di fattore intrinsicu l'assorbimentu di vitamina B12 hè compromessa.

A causa più prubabile di anemia perniciosa hè immunologica: u sistema immunitariu hè prubabile d'agisce impropriamente nantu à a mucosa gastrica, causendu a so atrofia è l'infiammazione cronica, chì si traduce in una secrezione di acidu cloridrico aumentata da u stomacu è una diminuzione di a produzione di fattori intrinseci, diminuendu cusì l'assorbimentu. di vitamina B12.


In più di a causa immunologica, l'anemia perniciosa pò esse causata da situazioni cume a malattia celiaca, l'omocistinuria, a carenza di cobalt, a malnutrizione di i zitelli, u trattamentu cù l'acidu paraminosalicilicu è a malnutrizione durante a gravidanza, chì pò fà nasce u zitellu cù l'anemia perniciosa.

Cumu hè fattu u diagnosticu

U diagnosticu di l'anemia perniciosa hè fattu secondu i sintomi di a persona è l'abitudini alimentari. Tuttavia, per cunfirmà a diagnosi hè necessariu fà altre prove cume l'endoscopia digestiva, chì hà per scopu di identificà e lesioni in u stomacu. Capite cumu hè fatta l'endoscopia.

U test di laburatoriu adupratu per cunfirmà a diagnosi di anemia perniciosa hè u test Schilling, in chì a vitamina B12 radioattiva hè amministrata per via orale è 2 ore dopu una iniezione chì cuntene vitamina B12 non radioattiva hè amministrata. Dopu 24 ore, l'urina hè raccolta è analizzata in laboratorio. Se una bassa concentrazione di vitamina radioattiva B12 si trova in l'urina, u fattore intrinsicu assuciatu à a vitamina B12 hè amministratu trè à sette ghjorni dopu u primu test. Dopu 24 ore l'urina hè raccolta è analizzata di novu è se ci hè una correzione di a concentrazione di vitamina B12 in l'urina, u test hè dichjaratu chì hè pusitivu per l'anemia perniciosa, postu chì u corpu hè statu furnitu cù una proteina chì ùn hè micca prodotta è chì risolve u prublema.


In più di u test Schilling, un conteggio di sangue cumpletu pò esse dumandatu, chì hè ancu un esame chì permette a diagnosi di anemia. U numeru di sangue di l'anemia perniciosa hè custituitu da valori elevati di CMV (Volume Corpusculare Mediu), postu chì i globuli rossi sò più grandi, una diminuzione di u numeru totale di globuli rossi, una crescita di u RDW, chì indica chì ci hè grande variazione trà a dimensione di i globuli rossi, di cambiamenti in a forma di i globuli rossi.

Un mielogramu pò ancu esse dumandatu, chì hè u test chì indica cumu funziona a midula ossea, chì in casu di anemia perniciosa rivela a presenza di precursori eritroidi grandi è immaturi. Questa prova, tuttavia, hè invasiva è hè raramente richiesta per aiutà à diagnosticà l'anemia. Vede chì testi cunfermanu l'anemia.

Cumu trattà

U trattamentu di l'anemia perniciosa pò esse fattu cù iniezioni di vitamina B12 chì cuntenenu 50 - 1000µg o una compressa orale chì cuntene 1000µg di vitamina secondu a raccomandazione medica. Inoltre, l'usu di l'acidu folicu pò esse raccomandatu per prevene cunsequenze neuronali. Amparate più nantu à u trattamentu di l'anemia perniciosa.

Hè ancu impurtante cunsultà un nutrizziunistu per pudè avè megliu guida nantu à l'alimenti chì devenu esse cunsumati in anemia perniciosa, cun u cunsumu di carni rosse, ova è furmagliu, per esempiu, di solitu esse indicatu. Vede chì cibi sò ricchi di vitamina B12.

Vede u video seguente è amparate più nantu à stu tipu d'anemia:

Oghje Interessante

Mettiti in salute prima di a chirurgia

Mettiti in salute prima di a chirurgia

Ancu e ite tatu in parechji duttori, apete di più nantu à i vo tri intomi è a toria di a alute ch'è qualcunu. I vo tri fornitori di a i tenza anitaria dipendenu da voi per dill...
Sindrome di serotonina

Sindrome di serotonina

U indromu di a erotonina ( ) hè una reazione di droga potenzialmente periculo a per a vita. Provoca u corpu à avè troppu erotonina, un pruduttu chimicu pruduttu da e cellule nervo e.A i...