Ansietà di i zitelli: segni è cume cuntrullà
Cuntenutu
- Principali sintomi d'ansietà
- Cume Aiutà u Vostru Figliu à Cuntrullà l'Ansietà
- 1. Ùn circate micca di evità e paure di u zitellu
- 2. Dà valore à ciò chì sente u zitellu
- 3. Pruvate à diminuisce u periodu d'ansietà
- 4. Esplora a situazione chì provoca ansietà
- 5. Praticate attività rilassante cù u zitellu
L'ansietà hè un sintimu nurmale è assai cumunu, sia in a vita di l'adulti sia di i zitelli, tuttavia, quandu questa ansietà hè assai forte è impedisce à u zitellu di campà a so vita nurmalmente o di participà à varie attività, pò esse un più chì deve esse indirizzatu è indirizzatu per permette un sviluppu più cumpletu.
Hè cumunu chì u zitellu mostri sintomi d'ansietà quandu i genitori si separanu, quand'elli si trasferenu di casa, cambianu a scola o quandu un amatu more, è dunque, di fronte à queste situazioni più traumatiche, i genitori devenu esse attenti à u cumpurtamentu di u zitellu , Verificendu sì vi adattate à a situazione, o sì sviluppate paure irrazionali è eccessive.
Di solitu quandu u zitellu si sente sicuru, prutettu è sustenutu, hè più calmu è più calmu. Parlà cù u zitellu, guardà in i so ochji, circà di capisce u so puntu di vista aiuta à capisce i so sentimenti, cuntribuendu à u so sviluppu.
Principali sintomi d'ansietà
I zitelli chjuchi trovanu generalmente più difficiule di sprime ciò chì sentenu è, dunque, ùn ponu micca dì ch'elli sò ansiosi, postu chì elli stessi ùn capiscenu micca ciò chì hè d'esse ansiosu.
Tuttavia, ci sò alcuni segni chì ponu aiutà i genitori à identificà una situazione d'ansietà, cume:
- Esse più irritabile è lacrimosu di u normale;
- Avè difficultà à addurmintassi;
- Svegliu più spessu di solitu durante a notte;
- Succhjendu u ditu o pisà torna i pantaloni;
- Avè incubi frequenti.
I zitelli più vechji, invece, ponu esse in gradu di sprime ciò ch'elli sentenu, ma spessu sti sentimenti ùn sò micca capiti cum'è ansietà è u zitellu pò finisce per sprimà mancanza di fiducia è difficultà à cuncentrazione, per esempiu, o ancu pruvendu à evità attività cutidianu di rutina, cume sorte cù l'amichi o andà à a scola.
Quandu questi sintomi sò lievi è transitori, ùn ci hè di solitu alcuna causa di preoccupazione, è rapprisentanu una situazione d'ansietà transitoria. Tuttavia, se ci vole più di 1 settimana per passà, i genitori o i caregivers devenu esse attenti è cercanu di aiutà u zitellu à superà sta fase.
Cume Aiutà u Vostru Figliu à Cuntrullà l'Ansietà
Quandu u zitellu entra in una crisa d'ansietà cronica, i genitori, i caregivers è i membri di a famiglia sò assai impurtanti per pruvà à rompe u ciclu è ristabilisce u benessere. Tuttavia, questu compitu pò esse abbastanza cumplicatu è ancu i genitori i più intenzionati ponu finisce per sbagliassi chì aggravanu l'ansietà.
Cusì, l'ideale hè chì, ogni volta chì una situazione pussibile d'ansietà eccessiva o cronica hè identificata, cunsultate un psicologu, per fà una valutazione curretta è riceve una guida adattata à ogni casu.
Eppuru, alcuni suggerimenti chì ponu aiutà à cuntrullà l'ansietà di u to figliolu includenu:
1. Ùn circate micca di evità e paure di u zitellu
I zitelli chì sperimentanu ansietà anu generalmente alcune paure, cume andà in strada, andà à a scola o ancu parlà cù altre persone. In queste situazioni, ciò chì deve esse fattu ùn hè micca di pruvà à risparmià u zitellu è caccià tutte ste situazioni, perchè cusì, ùn serà micca capace di superà e so paure è ùn creerà strategie per superà a so paura. Inoltre, evitendu una certa situazione, u zitellu capisce chì hà ragioni per vulè veramente evità quella situazione, postu chì l'adultu li evita ancu.
Tuttavia, u zitellu ùn deve ancu esse ubligatu à affruntà e so paure, postu chì una pressione eccessiva pò peghju a situazione. Cusì, ciò chì si deve fà hè di piglià situazioni di paura di manera naturale è, quandu hè pussibule, mustrà à u zitellu chì hè pussibule di superà sta paura.
2. Dà valore à ciò chì sente u zitellu
In un tentativu di minimizà a paura di u zitellu, hè relativamente cumunu per i genitori o i caregivers per pruvà à dì à u zitellu chì ùn devenu micca esse preoccupati o chì ùn anu micca bisognu di paura, tuttavia, sti tipi di frasi, ancu se sò dite cun un u scopu pusitivu, pò esse valutatu da u zitellu cum'è un ghjudiziu, cumu si pò sente chì ciò chì sentenu ùn hè micca ghjustu o ùn hà micca sensu, per esempiu.
Cusì, l'ideale hè di parlà à u zitellu di e so paure è di ciò ch'ellu sente, assicurendu ch'ellu sia da u so latu per prutegelu è pruvà à aiutà à superà a situazione. Stu tipu d'attitudine hà generalmente un impattu più pusitivu, perchè aiuta à rinfurzà u psiculugicu di u zitellu.
3. Pruvate à diminuisce u periodu d'ansietà
Un altru modu per aiutà u vostru zitellu à trattà l'ansietà hè di mustrà chì l'ansietà hè un sintimu tempuraneu è chì sparisce, ancu quandu pare chì ùn ci sia manera di migliurà. Dunque, quandu hè pussibule, i genitori è i caregivers anu da pruvà à riduce u tempu di ansietà, chì hè di solitu più grande prima di fà alcuna attività. Vale à dì, imaginendu chì u zitellu abbia paura d'andà à u dentistu, i genitori ponu dì ch'elli anu bisognu d'andà à u dentistu solu 1 o 2 ore prima, per impedisce à u zitellu d'avè stu penseru per un bellu pezzu.
4. Esplora a situazione chì provoca ansietà
A volte pò esse utile per u zitellu per pruvà à scopre ciò chì sente è per espone a situazione in modu raziunale. Dunque, imaginendu chì u zitellu abbia paura d'andà à u dentistu, si pò pruvà à parlà à u zitellu di ciò chì pensa ch'ellu face u dentistu è di quale hè l'impurtanza in a so vita. Inoltre, se u zitellu hè cunfurzatu à parlà, si pò ancu suppurtà u peghju chì pò accade in quella situazione è aiutà u zitellu à creà un pianu in casu chì sta paura accada.
A maiò parte di u tempu, u livellu di ansietà pò esse riduttu quandu u zitellu sente ch'ellu hà un pianu per u peghju scenariu di casu, chì li dà più fiducia per superà e so paure.
5. Praticate attività rilassante cù u zitellu
Questa hè una tecnica classica è simplice chì pò aiutà u vostru zitellu à cuntrullà i so livelli d'ansietà quandu sò solu. Per questu, u zitellu deve esse insegnatu alcune attività rilassanti, chì ponu aiutà à sviare u pensamentu da e paure ch'ellu sente.
Una bona tecnica di rilassamentu cunsiste à piglià un soffiu prufondu, inalazione per 3 secondi è espirazione per altri 3, per esempiu. Ma altre attività cume cuntà u numeru di masci in pantaloncini o ascultà musica ponu aiutà à distrarre è cuntrullà megliu l'ansietà.
Scuprite puru cumu si pò adattà a dieta di u zitellu per aiutà à cuntrullà l'ansietà.