5 manere di luttà contr'à a diarrea causata da l'antibiotici
Cuntenutu
A megliu strategia per luttà contr'à a diarrea causata da l'assunzione d'antibiotici hè di piglià probiotici, un supplementu alimentariu chì si trova facilmente in farmacia, chì cuntene batteri chì regulanu a funzione intestinale. Tuttavia, hè ancu impurtante adattà a dieta, evitendu cibi crudi, difficiuli à digerisce è spezie forti.
Altri cunsiglii chì ponu aiutà à riduce questu effetti collaterali di l'antibioticu sò:
- Bei seru casanu, acqua di coccu è suchji di frutti;
- Pigliate minestre è brodi chì sò faciuli à digerì;
- Evite l'alimenti ricchi in fibre, cum'è pelli di frutta, crusca di granu, farina d'avena è prudutti casgili;
- Evite l'alimenti ricchi in carboidrati, chì sò preparati cù farina di granu;
- Pigliate iogurt cun probiotici o kefir o yakult perchè aiutanu à rifornisce i boni batteri in l'intestinu.
Ma, in più di a diarrea, a persona hà ancu un stomacu sensibile, hè cunsigliatu di seguità una dieta ligera, faciule da digerì, cume a suppa di pollo o a purè di patate cù uova cotte, per esempiu per ùn avè u ventre gonfiu è sintimu d’indigestione
Vede più cunsiglii nantu à ciò chì manghjà in u video seguente:
Perchè l'antibiotici causanu diarrea
In questu casu, a diarrea si verifica perchè u medicamentu elimina tutte e batterie presenti in l'intestinu, sia boni sia cattivi, chì devenu sempre esse in equilibriu per assicurà a funzione intestinale curretta. A diarrea di solitu cumencia u secondu ghjornu di piglià antibiotici è cessa quandu u medicamentu hè fermatu. Tuttavia, pò piglià finu à 3 ghjorni dopu a cessazione di u medicamentu per a recuperazione intestinale.
A proliferazione di una cattiva batteria chjamata Clostridium difficile (C. difficile) pò accade quandu si piglianu antibiotici cum'è clindamicina, ampicillina o cefalosporine, chì ponu causà una malattia chjamata colite pseudomembrana.
I segni d'avvertimentu per andà à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à u duttore se a diarrea hè assai forte è frequente, rendendu studii o travaglii impossibili o se sò presenti:
- Febbra sopra à 38,3º C;
- Avete sangue o mucus in e vostre feci;
- Presenti segni di disidratazione cum'è ochji affunditi, bocca secca è labbra secche;
- Ùn impedite nunda in u stomacu è u vomitu hè frequente;
- Dolore addominale intensu.
In queste situazioni, duvete andà à u duttore o à a sala d'urgenza indicendu i sintomi chì avete, quandu sò apparsu è ancu i medicamenti chì state pigliendu o chì avete pigliatu in l'ultimi ghjorni perchè questi sintomi ponu appare dopu l'antibioticu hà firmatu.
L'usu di medicinali chì tenenu l'intestinu cum'è Imosec ùn hè micca raccomandatu è ùn hè ancu u megliu modu per smette di piglià l'antibiotici chì u duttore o dentistu hà prescrittu solu per via di questu spiacevule effetti collaterali.