Cume Identificà è Trattà u Comportamentu Antisociale in i zitelli
Cuntenutu
- Chì ghjè u cumpurtamentu antisociale di a zitiddina?
- Fattori di risicu per u comportamentu antisociale in i zitelli
- Chì sò i sintomi di u comportamentu antisociale in i zitelli?
- Comportamentu antisociale di a personalità in i zitelli
- Impedisce u comportamentu antisociale
- 1. Prevenzione primaria
- 2. Prevenzione secundaria
- 3. Prevenzione terziaria (trattamentu)
- Modi per trattà u comportamentu antisociale
- Passi prossimi
Hè nurmale chì i zitelli presentinu cumpurtamenti suciali pusitivi è negativi mentre invechjanu è si sviluppanu. Certi zitelli mintenu, certi ribelli, certi si ritiranu. Pensate à a stella di pista intelligente ma introvertita o à u presidente di a classa populare ma ribellu.
Ma certi zitelli presentanu alti livelli di cumpurtamenti antisociali. Sò ostili è disubbidienti. Puderanu arrubà è distrughje pruprietà. Puderanu esse verbalmente è fisicamente abusivi.
Stu tipu di cumpurtamentu significa spessu chì u vostru zitellu mostra segni di cumpurtamentu antisociale. U comportamentu antisociale hè gestibile, ma pò purtà à prublemi più gravi in l'età adulta s'ellu ùn hè trattatu. Se site preoccupatu chì u vostru zitellu abbia tendenze antisociali, leghjite per amparà di più.
Chì ghjè u cumpurtamentu antisociale di a zitiddina?
U comportamentu antisociale hè caratterizatu da:
- agressione
- ostilità versu l'autorità
- ingannu
- sfida
Questi prublemi di comportamentu si presentanu di solitu in a prima zitellina è durante l'adolescenza, è sò più prevalenti in i zitelli.
Ùn ci hè micca dati attuali chì palesanu u numeru di zitelli chì sò antisociali, ma e ricerche precedenti situanu u numeru trà 4 è 6 milioni, è crescenu.
Fattori di risicu per u comportamentu antisociale in i zitelli
I fattori di risicu per u comportamentu antisociale includenu:
- ambiente di scola è di quartieru
- genetica è storia di famiglia
- pratiche parentali povere è negative
- vita viulente, instabile, o tumultuosa in casa
Iperattività è prublemi neurologichi ponu ancu causà cumpurtamentu antisociale. A ghjuventù cun disordine d'iperattività di deficit d'attenzione (ADHD) hè stata trovata in un comportamentu antisociale in via di sviluppu.
Chì sò i sintomi di u comportamentu antisociale in i zitelli?
U comportamentu antisociale pò esse occasionalmente identificatu in zitelli da 3 o 4 anni, è pò purtà à qualcosa di più severu s'ellu ùn hè trattatu prima di l'età di 9 anni, o di u terzu gradu.
I sintomi chì u vostru zitellu puderia esibisce include:
- abusivu è dannosu per l'animali è e persone
- chjinatu è arrubatu
- ribellione è violazione di e regule
- vandalismu è altre distruzzioni di pruprietà
- delinquenza cronica
A ricerca mostra chì u cumpurtamentu antisociale di a zitiddina hè assuciatu cù un tassu più altu di abusu d'alcol è di droghe in l'adolescenza. Questu hè per l'influenzi genetichi è ambientali cumuni.
Comportamentu antisociale di a personalità in i zitelli
E forme severe di comportamentu antisociale ponu purtà à u disordine di a condotta, o à un diagnosticu di disordine di sfida di opposizione. I zitelli antisociali ponu ancu abbandunà a scola è avè prublemi à mantene un travagliu è relazioni sane.
U comportamentu puderia ancu cunduce à un disordine di personalità antisociale in l'età adulta. L'Adulti chì campanu cun disordine di personalità antisociale spessu mostranu un comportamentu antisociale è altri sintomi di disordine di a condotta prima di l'età 15.
Alcuni segni di disordine di personalità antisociale includenu:
- mancanza di cuscenza è empatia
- trascuratezza è abusu di l'autorità è di i diritti di e persone
- aggressione è tendenze violente
- arruganza
- aduprendu l'incantu per manipulà
- mancanza di rimorsu
Impedisce u comportamentu antisociale
L'intervenzione iniziale hè a chjave per prevene un comportamentu antisociale. U Centru per una Collaborazione è una Pratica Efficace suggerisce chì e scole sviluppanu è implementanu trè strategie di prevenzione diverse.
1. Prevenzione primaria
Ciò includerebbe impegnà i studienti in attività scolastiche chì puderanu dissuadisce u comportamentu antisociale, cume:
- insignà a risoluzione di cunflitti
- cumpetenze di gestione di l'ira
- alfabetizazione emotiva
2. Prevenzione secundaria
Questu si rivolge à studenti chì sò à risicu per sviluppà tendenze antisociali è impegnà li in attività individualizate, cumprese:
- tutoratu specializatu
- lezioni di cumpetenze suciale di picculi gruppi
- cunsigliu
- mentoring
3. Prevenzione terziaria (trattamentu)
U terzu passu hè di cuntinuà a cunsulenza intensiva. Questu tratta i studienti antisociali è i studienti cù mudelli cronichi di delinquenza è aggressione. U centru suggerisce chì e famiglie, i cunsiglieri, i prufessori è altri coordinanu i sforzi per trattà i zitelli cun cumpurtamentu antisociale.
Modi per trattà u comportamentu antisociale
Altri modi per trattà u comportamentu antisociale includenu:
- furmazione di e cumpetenze di risoluzione di i prublemi
- terapia comportamentale cognitiva
- interventu cumportamentale di a famiglia
- terapia di famiglia è terapia di l'adulescenti
I genitori ponu ancu sottumessu à una furmazione di gestione di i genitori per affruntà qualsiasi prublemi negativi di parentela chì ponu cuntribuisce à i cumpurtamenti antisociali di u zitellu.
A ricerca hà trovu chì u calore è l'affettu, a disciplina ragiunevule, è un stile autoritariu di genitori anu risultati positivi per i zitelli. Ciò li pò aiutà à creà relazioni positive è à migliorà e prestazioni scolastiche.
Passi prossimi
Hè nurmale per i zitelli è l'adulescenti di presentà alcune tendenze antisociali, cume esse ritirati o leggermente ribelli. Ma per certi zitelli, quelle tendenze ponu signalà qualcosa di più allarmante.
Parlate cù u to figliolu sè site preoccupatu di u so cumpurtamentu per pudè avè un megliu sensu di ciò chì succede da a so perspettiva. Assicuratevi di parlà ancu cù un duttore per pudè vene cun un pianu efficace per trattà u cumpurtamentu antisociale di u to figliolu.
Hè impurtante di trattà i prublemi di cundotta u più prestu pussibule per impedisce un diagnosticu più severu in u futuru.