Chì pò esse brusgiatu in u vaginu è chì fà
Cuntenutu
- 1. Allergii è rash di diaper
- 2. Infezzione vaginale
- 3. Cambiamenti ormonali
- 4. Vulvodynia
- 5. I vermi
- 6. Malatie di a pelle
A sensazione di brusgiatura, dolore o prurito in a vagina pò esse causata da allergie, eruzione cutanea o irritazione di a pelle chì nascenu da reazioni à biancheria intima, prudutti d'igiene, addolcitori o creme. Puderanu ancu indicà una infezzjoni, cum'è candidiasi, vaginosi, trichomoniasi o gonorrea, per esempiu, soprattuttu quandu a sensazione di brusgiu in a vagina hè accumpagnata da altri sintomi cum'è secrezione o un cattivu odore in a regione.
Quandu si pone dopu una relazione intima, a sensazione di brusgiu in a vagina pò esse causata da un attritu eccessivu durante u cuntattu intimu, un'allergia à u preservativu o à u sperma di u cumpagnu, o pò ancu indicà una diminuzione di a lubrificazione di i genitali, solu per mancanza di stimuli per a donna hè suscitata à u mumentu di u rapportu sessuale, ma dinò per via di cambiamenti ormonali o psiculogichi.
Per distingue trà e cause di brusgiatura in a vagina, hè necessariu cunsultà un ginecologu, chì puderà raccoglie informazioni, esaminà è fà testi. U trattamentu hè fattu secondu a causa, è pò include antibiotici, unguenti vaginali, sostituzione ormonale o anti-allergii è antiinflamatori.
Cusì, e cause di brucia, prurito o dolore in a vagina includenu:
1. Allergii è rash di diaper
Alcune donne ponu avè una sensibilità aumentata à certi prudutti è sviluppanu irritazioni in a vulva. Alcuni di i prudutti chì di solitu causanu stu tippu di reazione sò assorbenti, certi tessuti di mutandine, carta igienica, saponi o ancu u tippu di addolcitore di tessuti adupratu per lavà i panni, in particulare quelli più prufumati. In certi casi, ancu portà panni assai stretti hè abbastanza per causà irritazione in a regione.
Hè ancu pussibule chì a brusgiatura dopu à a relazione indichi allergie à u lattice di u preservativu o à u sperma di u cumpagnu, ma a donna deve esse attenta à l'apparizione di altri sintomi cum'è secrezione è cattivu odore, perchè pò ancu esse l'iniziu di qualchì infezzione fungale o batteri.
Cosa da fà: hè necessariu identificà è discontinuà l'usu di sustanzi chì causanu allergie. U ginecologu serà ancu in gradu di guidà l'usu di medicazione chì allevia i sintomi, cum'è unguenti anti-allergici o antiinflamatori, per esempiu.
2. Infezzione vaginale
Un tippu assai cumunu di infezzione vaginale hè a candidiasi, causata da a crescita eccessiva di u fungu di u genaruCandida sp in a flora vaginale, è provoca pruriti, brusgiature, rossi chì ponu esse più intensi prima di a menstruazione è dopu à u rapportu sessuale, in più di una secrezione bianca grossa. Verificate ciò chì sò i sintomi è cumu trattà a candidiasi.
Altre forme d'infezzione ponu esse vaginosi batteriche, chì causanu scariche giallastre, un cattivu odore è brucia in a vagina, trichomoniasi, chì provoca scariche abbondanti, pruriti è dolore in a zona vaginale, in più di altre malatie di trasmissione sessuale, cume a gonorrea, herpes genitale è chlamydia.
Cosa da fà: hè necessariu cercà l'assistenza da u ginecologu, chì prescriverà medicazione secondu u microorganismu chì provoca l'infezzione, chì pò cuntene agenti antifungali, in casu di candidiasi, o antibiotici in casu di vaginosi batterica, gonorrea o infezzione da chlamydia. Quandu si verifica l'infezzione di l'herpes genitale, u vostru duttore pò prescrive antivirali, cume l'aciclovir.
3. Cambiamenti ormonali
I cambiamenti ormonali apparenzanu di solitu durante a menopausa, ma ponu accadere ancu dopu a rimozione di l'ovari, sottoposti à radioterapia o aduprendu certi medicamenti, chì ponu rende u muru di a vagina più sottile è più sensibile, situazione cunnisciuta cum'è vaginite atrofica
Questi cambiamenti in ormoni femminili ponu ancu cuntribuisce à a diminuzione di u desideriu sessuale è a lubrificazione di a vagina durante u cuntattu intimu, cuntribuendu ancu à causà dolore è brucia in a regione.
Cosa da fà: u ginecologu serà capace di guidà e manere di permette un cuntattu intimu più comudu, per mezu di l'usu di sustituzione ormonale, lubrificanti è sustituzione di medicazione chì ponu ostaculà u desideriu sessuale. Scuprite alcuni consiglii per aumentà u desideriu sessuale in e donne.
4. Vulvodynia
Vulvodynia hè una causa impurtante di dolore in a vagina durante u cuntattu intimu, perchè provoca sintomi scomodi cume u dolore, l'irritazione, u rossu o a puntura in a regione genitale, chì hè cronica è ricorrente. Ancu se e so cause ùn sò ancu cumpletamente capite, sta malattia pare esse causata da disfunzioni di u pianu pelvicu, di e vie ormonali o nervose.
Cosa da fà: dopu a valutazione, u ginecologu adatterà u trattamentu secondu i sintomi di ogni persona, postu chì ùn esiste un trattamentu definitivu. Alcune opzioni includenu l'applicazione di farmaci d'attualità cum'è lidocaina, l'usu di rimedii orali cum'è pillule cù estrogeni, antidepressivi o antiepileptici chì rilassanu i musculi, in più di psicoterapia o cunsiglii sessuali. Vede ciò chì hè è cumu trattà vulvodynia.
5. I vermi
L'infezzione di u vermu Oxyworm pò causà pruriti severi in a zona anale, è se ùn hè micca trattata currettamente è diventa severa, si pò allargà in a regione vaginale è causà dolore è brucia in quella regione. Cunnisciuta ancu cum'è enterobiosi, sta verminosi hè trasmissibile da una persona à l'altra è hè più cumuna in i zitelli. Scuprite chì sò i sintomi è cumu si trasmette l'oxyuriasis.
Cosa da fà: u trattamentu per l'oxyuriasis hè fattu cù medicinali vermifugi cum'è pyrantel pamoate, albendazole o mebendazole, aduprati in una sola dose per eliminà i vermi è l'ova chì infettanu l'organisimu.
6. Malatie di a pelle
Ci sò e malatie dermatulogiche chì ponu influenzà e mucose di u corpu, cum'è a bocca è a vagina, causendu ferite è brusgiature. Alcune di queste malatie includenu lichen planus o lichen simplice, pemphigus o eritema multiforme, per esempiu.
Cosa da fà: u trattamentu di queste malatie dermatologiche deve esse guidatu da u dermatologu, chì include l'usu di medicinali per alleviare i pruriti, corticosteroidi è unguenti antiinflamatori o fototerapia, chì cunsiste in l'usu di luce pulsata per riduce l'infiammazione di a pelle.