I sulfiti in u vinu sò cattivi per voi?
Cuntenutu
- Chì sòsulfiti, in ogni modu?
- Allora perchè ci hè vinu senza sulfit?
- Avete a sensibilità di sulfite di vinu?
- I sulfiti causanu quelli mal di testa di vinu assassinu?
- Ciò di questi filtri di sulpitu di vinu di fantasia?
- Rivista per
Flash di nutizie: Ùn ci hè micca un sbagliu modu per # trattassi cun un bichjeru di vinu. Pudete avè un palatu super ~ raffinatu è selezziunà a manu a megliu buttiglia $$$ in u risturante o pudete piglià un Chuck à dui soldi da Trader Joe's è aprila aperta in u parcu per beie cù tazze di carta è amichi. (Ancu se, PSA, ùn duverete mai cumandà u sicondu vinu u più chjucu nantu à u menu.) Indipendentemente da se ti cunsidereghjate un amatori di vinu o micca, avete probabilmente vistu tutti i "accessori" di vinu di fantasia fora è vi dumandate, "Aghju bisognu di questu?"
Tutti quessi vini "senza sulfiti" è "filtri à vinu di sulfit" in u mercatu puderianu dà u spaventu di u sulfit. Ma ci hè una bona nutizia: Per u 95 per centu di e persone, i sulfiti sò A-OK.
Chì sòsulfiti, in ogni modu?
I sulfiti in u vinu sò creati naturalmente durante u prucessu di fermentazione quandu u diossidu di zolfu è l'acqua (chì hè u 80 per centu di u vinu) si mischjanu. Dunque a prima cosa assai impurtante da nutà hè chì tuttu u vinu, ancu s'ellu hè tichittatu di vinu "senza sulfiti", hà naturalmente sulfiti (è tutti questi benefici per a salute di u vinu!).
Mentre abbandunà l'additivi in i vostri alimenti è manghjà u più ~ naturali ~ pussibule hè di solitu una bella cosa, in realtà vulete sti picculi composti sulfiti in u vostru vinu. Funzionanu cum'è antimicrobiani, "dunque ùn ci si mette nasties chì puderebbenu fà u gustu bruttu o trasfurmallu in acetu", dice Jennifer Simonetti-Bryan, Maestra di u Vinu (u più altu titulu di vinu in u mondu) è autore di Vinu rosé: a guida per bevi rosa.
Allora perchè ci hè vinu senza sulfit?
Siccomu tuttu u vinu hà naturalmente sulfiti, "pudete vede vinu" senza sulfiti ", ma hè una mansa di BS," dice Simonetti. "Ciò chì significa veramente hè micca aghjustatu sulfiti. "
Wine.com confirma: Ùn ci hè nunda cum'è 100% di vinu senza sulfit. Pudete truvà vini senza sulfite aghjuntu in a maiò parte di i magazzini di licori etichettati "NSA" o "senza sulfite aghjuntu" - ma leghje per vede perchè ùn avete micca bisognu di cura di sulfiti in u vostru vinu in ogni modu.
Avete a sensibilità di sulfite di vinu?
Moltu, assai Pochi persone sò sensibili à i sulfiti, dice Simonetti. Alcune stime vanu da 0,05 à 1 per centu di a pupulazione, o finu à 5 per centu di e persone chì anu asma, secondu un rapportu da l'Università di Florida Istitutu di Scienze Alimentari è Agricole (IFAS). Altri studii mostranu chì da 3 à 10 per centu di e persone informanu sensibilità, secondu un studiu publicatu in Gastroenterologia è Hepatologia da u lettu à u bancu.
Cumu sapè s'ellu hè tù: Manghja un pocu di frutti secchi. A quantità di sulfiti in u vinu hè di solitu circa 30 ppm (parti per milione), mentre chì a quantità di sulfiti in frutti secchi pò varià da 20 à 630 ppm, secondu u tipu di fruttu, secondu l'Uffiziu di Valutazione di Periculu per a Salute Ambientale di California. . (Hè aghjustatu à u fruttu per impediscenu di spoiling o fungus from grow, dice Simonetti.) L'albicocca secca, per esempiu, anu livelli di sulfite di 240 ppm. Dunque, se pudete spuntà cun piacè mele è manghi secchi senza prublema, u vostru corpu pò trattà bè i sulfiti in u vinu.
I sintomi chì duvete fighjà includenu suffrenze tipiche astmatiche o allergiche: orticaria, mal di testa, prurigine, starnutimenti, tosse, gonfiore, è distress gastrointestinale. Calchì volta solu l'odore o l'apertura di una buttiglia di vinu chì hè particularmente altu in sulfiti pò induce un starnutu o tosse, ancu s'ellu pò piglià finu à una meza ora per sperimentà sintomi dopu avè beie, secondu IFAS. È capite: Ancu sì ùn site micca sintomu avà, pudete sviluppà una sensibilità in ogni mumentu di a vostra vita (ancu finu à i quaranta o cinquanta anni).
I sulfiti causanu quelli mal di testa di vinu assassinu?
U mutivu più grande chì avete un mal di testa da u vinu russu (o qualsiasi vinu, per quessa) hè probabilmente a quantità. "U vinu ti disidrata assai rapidamente perchè hè un diureticu", dice Simonetti. "E a maiò parte di a ghjente ùn beie micca abbastanza acqua in u primu locu". (Relativu: Alcohol sano chì hè menu prubabile di dà una sbornia)
Ma s'è avete un malu di testa prima di esse ancu a mità di u vostru primu vetru, ùn hè micca prubabilmente a quantità, ma ùn hè micca definitamente i sulfiti. "Hè l'istamine", dice Simonetti. L'istamini (un compostu liberatu da e cellule in risposta à a ferita è in reazioni allergiche è infiammatorie) si trovanu in a pelle di uva. Per fà u vinu russu, u zuccaru di fermentazione si mette cù e pelle, dà quellu culore rossu, amarezza (tannini), è, sì, histamina. Quessi sò culpèvule per a testa achy chì pudete piglià da quellu pinot noir, secondu Simonetti. (In una nota positiva, sapete chì u vinu cuntribuisce à un intestinu sanu?)
Per vede s'è vo site sensibule à l'histamine, girate a palma è, cù a manu opposta, fate un segnu "#" à l'internu di l'avantbracciu. S'ellu diventa rossu in pochi secondi, significa chì u vostru corpu hè particularmente sensibile à l'istamine, dice Simonetti. Parechje persone asmatiche saranu probabilmente in questa categuria, dice. Sè vo site, ùn ci hè micca veramente nimu chì l'evita. "Basta à stà luntanu da u vinu russu", dice Simonetti.
Ciò di questi filtri di sulpitu di vinu di fantasia?
A maiò parte di sti strumenti sò oxygenators chì ancu pretendenu riduce i sulfiti. Anu riduce l'ossidu di zolfu in u vinu di 10 à 30 per centu, dice Simonetti. (Ancu se sapete avà chì u sulfu probabilmente ùn vi farà micca dannu.) Mentre chì l'affirmazioni di riduzzione di sulfite ùn sò micca super impurtanti per a maiò parte di a ghjente, in realtà pò esse utile per aghjurnà a vostra sperienza di vinu.
L'ossigenatori (cum'è Velv) aghjunghjenu literalmente l'ossigenu à u vinu. Pensate à questu cum'è un techie, modu più efficau per "lascià u vinu respira".
"Perchè l'ossigenu hè assai reattivu, quandu l'aghjunghje à u vinu, crea tutte ste reazzione chimiche", dice Simonetti. Provoca i cumposti amari (chjamati fenoli) à incatenassi inseme è abbandunà u vinu, dendu un sapore più dolce. (Sapete chì u fangu in u fondu di e vostre buttigli di vinu? Eccu quelli picciotti.) Aghjunghjendu ossigenu pò ancu spezzà certi cumposti aromatichi, liberendu li in modu da pudè sente l'odore. (È postu chì l'odore hè una parte tamanta di u gustu, l'avarete nutatu in u vostru sip.) "Alcuni vini passanu per una fase" muta "", dice Simonetti, "Hè una tappa induve ùn sò micca aromatichi. l'ossigenu u libera è u rende più prufumatu ".
Perchè sapemu chì vulete dumandà: Questi strumenti ponu fà una bottiglia di vinu di 8 $ cum'è una chì costa 18 $? Sì-è avete intesu dirittu da un prufessiunale.