Cosa significa ferru in seru bassu è altu è chì fà
Cuntenutu
A prova di ferru in seru hà per scopu di verificà a concentrazione di ferru in u sangue di a persona, essendu pussibule identificà s'ellu ci hè carenza o sovraccaricu di stu minerale, chì pò indicà carenze nutrizionali, anemia o prublemi di fegatu, per esempiu, secondu a quantità di ferru in u sangue. sangue.
U ferru hè un nutriente assai impurtante per u corpu, postu chì permette a fissazione di l'ossigenu in l'emoglobina, cù trasportu in tuttu u corpu, face parte di u prucessu di furmazione di globuli rossi è aiuta à a furmazione di alcuni enzimi impurtanti per u corpu .
Per chì ghjè
U test di ferru in seru hè indicatu da u medicu generale per verificà se a persona hà carenza di ferru o sovraccaricu, è cusì, secondu u risultatu, pò compie u diagnosticu. Normalmente a misurazione di u ferru sericu hè dumandata quandu u duttore verifica chì u risultatu di altri testi hè alteratu, cume u conte di sangue, principalmente a quantità di emoglobina, ferritina è transferrina, chì hè una proteina prodotta da u fegatu chì hà a funzione di trasportu di u sangue.ferru per a medula, a milza, u fegatu è i musculi. Amparate più nantu à u test di transferrina è cumu capisce u risultatu.
A dosa di ferru si face per mezu di l'analisi di sangue raccoltu in laburatoriu è u valore nurmale pò varià secondu u metudu diagnosticu adupratu, essendu nurmalmente:
- Zitelli: 40 à 120 µg / dL
- Omi: 65 à 175 µg / dL
- E donne: 50 170 µg / dL
Hè cunsigliatu di dighjunà per almenu 8 ore è di raccoglie lu in a mattina, chì hè u mumentu quandu i livelli di ferru sò più alti. Inoltre, hè impurtante ùn piglià micca un supplementu di ferru per almenu 24 ore di a prova per chì u risultatu ùn sia micca alteratu. E donne chì usanu contraccettivi devenu informà l'usu di a medicina à u mumentu di a raccolta in modu chì sia cunsideratu quandu si svolge l'analisi, postu chì i contraccettivi ponu alterà i livelli di ferru.
Ferru sericu bassu
A diminuzione di a quantità di ferru sericu pò esse rimarcata attraversu l'apparizione di alcuni sintomi, cume stanchezza eccessiva, difficoltà di cuncentrazione, pelle pallida, perdita di capelli, mancanza d'appetitu, debolezza musculare è vertigini, per esempiu. Amparate à ricunnosce i segni è i sintomi di pocu ferru.
U ferru sericu bassu pò esse indicativu o una cunsequenza di alcune situazioni, cume:
- Diminuzione di a quantità di ferru cunsumata ogni ghjornu;
- Flussu menstruali intensu;
- Sanguinamentu gastrointestinale;
- Cambiamentu in u prucessu di assorbimentu di ferru da u corpu;
- Infezioni cronichi;
- Neoplasmi;
- Gravidanza.
A cunsiquenza principale di u ferru in seru bassu hè l'anemia da carenza di ferru, chì si verifica per via di una diminuzione di a mancanza di ferru in u corpu, chì diminuisce a quantità di emoglobina è eritrociti. Stu tipu d'anemia pò accade sia à causa di a diminuzione di a quantità di ferru cunsumata ogni ghjornu, sia à causa di cambiamenti gastrointestinali chì rendenu più difficiule l'assorbimentu di u ferru. Capite ciò chì hè l'anemia da carenza di ferru è cumu trattallu.
Cosa da fà
Se u duttore trova chì ci hè una diminuzione di u ferru in u sangue è u risultatu d'altri testi hè ancu alteratu, una crescita di u cunsumu d'alimenti ricchi di ferru, cum'è carni è ligumi, pò esse raccomandata. Inoltre, secondu a quantità di ferru è u risultatu di l'altri testi urdinati, u supplementu di ferru pò esse necessariu, chì deve esse fattu secondu a guida di u duttore per chì ùn ci sia micca sovraccaricu.
Ferru in seru altu
Quandu i livelli di ferru sò aumentati in u sangue, alcuni sintomi ponu apparì, cume u dolore addominale è articulare, prublemi cardiaci, perdita di pesu, fatigue, debolezza musculare è diminuzione di libido. L'aumentu di a quantità di ferru pò esse da:
- Alimentazione ricca di ferru;
- Emocromatosi;
- Anemia emolitica;
- Avvelenamentu da u ferru;
- Malatie di u fegatu, cum'è cirrhosi è epatite, per esempiu;
- Trasfusioni di sangue successive.
Inoltre, l'aumentu di u ferru sericu pò esse una cunsequenza di supplementazione eccessiva di ferru o di un consumu aumentatu di supplementi o di alimenti ricchi di vitamina B6 o B12.
Cosa da fà
U trattamentu per diminuisce a quantità di ferru sericu varierà secondu a causa di l'aumentu, è pò esse indicatu da l'alterazione di u duttore in a dieta, flebotomia o l'usu di droghe chelanti di ferru, chì sò quelli chì si liganu à u ferru è ùn lascianu micca stu minerale hè accumulatu in l'urganisimu. Sapete chì fà in casu di ferru in seru altu.