Artrite reattiva: chì hè, trattamentu, sintomi è cause
Cuntenutu
- Cause di l'artrite reattiva
- Sintomi di artrite reattiva
- Diagnosticu di l'artrite reattiva
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Rimedii per l'artrite reattiva
- Fisioterapia per l'artrite reattiva
L'artrite reattiva, prima cunnisciuta ancu cum'è Sindrome di Reiter, hè una malattia infiammatoria chì si sviluppa pocu dopu o durante una infezzione batterica, di solitu o gastrointestinale. A causa di u fattu chì accade in cunsequenza di una infezzione, stu tippu di artrite hè chjamatu reattivu.
L'artrite reattiva hè cumposta da a triade clinica: artrite postinfettiva, uretrite è cungiuntivite. Sta malatia hè più cumuna in i ghjovani adulti cù una storia di infezzione in l'ultime 4 settimane.
In a maiò parte di i casi, e persone cun diagnosi di artrite reattiva si migliuranu dopu à qualchi mesi senza avè bisognu di trattamentu, tuttavia ci sò probabilità chì accada torna. U trattamentu per stu tippu di artrite hè stabilitu da u medicu generale o reumatologu secondu i sintomi presentati da u paziente è a causa di a malattia, è l'usu di antiinfiammatori, analgesici, corticosteroidi o antibiotici pò esse raccomandatu.
Cause di l'artrite reattiva
L'artrite reattiva di solitu nasce per via di una infezione batterica urogenitale o intestinale. In casu d'infezzione urogenitale, pò esse da malatie di trasmissione sessuale, cum'è a chlamydia, per esempiu, chì hè causata da i batteri Chlamydia trachomatis. Quandu per infezioni intestinali, pò esse da infezioni da Campylobacter sp, Shigella sp o Salmonella sp, per esempiu.
Queste infezioni ponu accade per via di un cuntattu intimu senza prutezzione, in u casu di Infezioni Trasmissibili Sessualmente (ITS), esse assuciate à uretrite o cervicite, chì ponu esse asintomatiche, ancu se in a maiò parte di i casi porta à u dolore è à brusgià in l'urina, in più di secrezione uretrale o vaginale, o per via di avvelenamentu alimentariu, in casu d'infezioni batteriche intestinali. Inoltre, l'artrite reattiva pò esse causata da infezioni virali. Ci hè ancu rapporti di artrite reattiva dopu l'immunoterapia per u cancheru di a vejiga.
Sintomi di artrite reattiva
L'artrite reattiva hè carattarizata da una triade di sintomi (artrite, uretrite è cungiuntivite), vale à dì, a malatia mostra segni d'infezzione, infjammazione di l'articuli è prublemi oculari. Cusì, i principali segni è sintomi relativi à l'artrite reattiva sò:
Sintomi d'infezzione:
- Polyuria, chì hè a produzzione di grandi quantità di urina durante u ghjornu;
- Dolore è ardenti quandu urinate;
- Presenza di sangue in l'urina;
- Desideriu urgente di urinà;
- Segni è sintomi relativi à a prostatite in l'omi, cume a difficultà à mantene l'erezione, u dolore durante l'ejaculazione è a presenza di sangue in u sperma;
- Segni è sintomi relativi à cervicite, salpingite o vulvovaginite in donne.
- Sintomi cumuni, chì pò varià da una monoartrite transitoria à poliartrite, vale à dì, ci pò esse l'implicazione di una o più articulazioni:
- Dolore à l'articuli;
- Difficultà à spustà l'articulazione affettata;
- Dolore in u fondu di u spinu;
- Gonfia in l'articuli;
- Inflammazione di i tendini è ligamenti associati à l'articulazione.
- Sintomi oculari:
- Rossu in l'ochji;
- Lacerazione eccessiva;
- Dolore o brusgiatura in l'osse;
- Gonfiore;
- Ochji ardenti;
- Aumentata sensibilità à a luce, chjamata fotofobia.
Inoltre, altri sintomi più generali ponu cumparisce ancu, cum'è stanchezza eccessiva, mal di schiena, frebba sopra i 38 ° C, perdita di pesu, tordu, dolore addominale o diarrea, per esempiu. Quandu questi sintomi appariscenu, hè cunsigliatu di cunsultà un medico generale per valutà u prublema è indicà a necessità di cunsultà un reumatologu per inizià u trattamentu adattatu.
Diagnosticu di l'artrite reattiva
U diagnosticu di l'artrite reattiva hè basicamente clinicu, in u quale u duttore valuta se ci sò segni è sintomi caratteristici di a triade, vale à dì, a presenza di segni è sintomi relativi à l'infezione, infiammazione di l'articuli è prublemi oculari.
Inoltre, u duttore pò dumandà chì un test geneticu sia effettuatu per identificà HLA-B27, chì pò esse cunsideratu un marcatore chì hè pusitivu in i pazienti cù artrite reattiva. In isolamentu, HLA-B27 hà pocu valore diagnosticu è ùn hè micca indicatu in a cura di rutina di questi pazienti.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'artrite reattiva hè fattu secondu i sintomi presentati da a persona è a causa di a malattia, è l'usu di rimedi antiinflamatori è analgesici, cum'è Paracetamol o Ibuprofen, hè generalmente indicatu da u reumatologu. In certi casi, l'usu di corticosteroidi, cum'è Prednisolone, pò ancu esse raccomandatu per riduce l'infiammazione in varie parti di u corpu è allevia i sintomi.
U reumatologu pò ancu indicà l'usu di antibiotici, se l'artrite reattiva hè causata da infezioni batteriche è u corpu ùn hè micca capace di eliminà i batteri, tuttavia l'usu di antibiotici ùn hà alcun impattu in quantu à u sviluppu di a malattia. Inoltre, in u casu induve l'articuli sò affettati, a fisioterapia pò ancu esse indicata, chì hè fatta cù esercizii chì aiutanu à recuperà u muvimentu di i membri è alleviate u dolore.
Tuttavia, ùn hè micca sempre pussibule di allevà cumpletamente tutti i sintomi di l'artrite reattiva, sviluppendu una cundizione cronica chì face chì i sintomi ripetinu per qualchì settimana.
Rimedii per l'artrite reattiva
In a maggior parte di i casi di artrite reattiva, u duttore raccomanda l'usu di farmaci antiinflamatori non steroidali (FANS) per alleviare i sintomi, è l'usu di Ibuprofen o Diclofenac pò esse raccomandatu per riduce u dolore è facilità u muvimentu articulare. In casu chì l'usu di i FANS ùn sia micca sufficiente, l'usu di altri medicamenti, cume:
- Corticosteroidi, cum'è Prednisolone o Betamethasone, per diminuisce i sintomi di l'infiammazione quandu i farmaci anti-infiammatori ùn bastanu;
- Antibiotici, chì varieghja secondu l'agente infettivu rispunsevule di l'infezzione è u prufilu di sensibilità di u microorganisimu.
U trattamentu di l'artrite reattiva di solitu dura circa 6 mesi, ma in certi casi pò ghjunghje à 1 anni secondu a gravità di i sintomi è a risposta di a persona à u trattamentu.
Fisioterapia per l'artrite reattiva
U trattamentu di fisioterapia hè impurtante in u trattamentu di stu tipu di artrite per evità a rigidità di l'articulazione. Cusì, a fisioterapia indica è esegue alcuni esercizii per alleviare i sintomi cumuni, aumentà a gamma di muvimentu è prevene deformazioni chì ponu accadere à causa di a malattia.
Scuprite u video seguente per alcuni esercitazioni per l'artrite: