Nutrizione enterale: chì hè è per chì serve
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Tipi di nutrimentu enterale
- Cumu alimentà una persona cù nutrimentu enterale
- 1. Dieta schiacciata
- 2. Formule enterali
- Possibili complicazioni
- Quandu ùn esse adupratu
A nutrizione enterale hè un tipu di alimentu chì permette l'amministrazione di tutti i nutrienti, o di una parte d'elli, attraversu u sistema gastrointestinale, quandu a persona ùn pò micca cunsumà una dieta normale, sia perchè hè necessariu ingerire più calorie, sia perchè ci hè una perdita di nutrienti, o perchè hè necessariu abbandunà u sistema digestivu in riposu.
Stu tipu di nutrizione hè amministratu attraversu un tubu, cunnisciutu cum'è tubu d'alimentazione, chì pò esse piazzatu da u nasu, o da a bocca, à u stomacu, o à l'intestinu. A so lunghezza è u locu induve hè inserita varieghja secondu a malatia sottostante, u statu generale di salute, a durata stimata è l'ughjettivu da fà.
Un altru modu menu cumunu di amministrà l'alimentazione enterale hè attraversu una ostomia, in chì un tubu hè piazzatu direttamente da a pelle à u stomacu o l'intestinu, essendu indicatu quandu stu tipu d'alimentazione deve esse fattu per più di 4 settimane, cum'è accade in casi di persone cun Alzheimer avanzatu.
Per chì ghjè
A nutrizione enterale hè aduprata quandu hè necessariu amministrà più calorie è queste ùn ponu micca esse furnite da a dieta abituale, o quandu qualchì malattia ùn permette micca u cunsumu di calorie per via orale. Tuttavia, l'intestinu deve funzionà currettamente.
Cusì, alcune situazioni induve a nutrizione enterale pò esse amministrata sò:
- Ciucciu prematuri di menu di 24 settimane;
- Sindrome di distress respiratoriu;
- Malformazioni di u viaghju gastrointestinali;
- Trauma di a testa;
- Sindrome di l'intestinu cortu;
- Pancreatite acuta in a fase di recuperu;
- Diarrea cronica è malatie infiammatorie di l'intestinu;
- Bruci o esofagite caustica;
- Sindromu di Malabsorzione;
- Malnutrizione severa;
- Disturbi alimentarii, cum'è l'anorexia nervosa.
Inoltre, stu tipu di nutrizione pò ancu esse adupratu cum'è una forma di transizione trà nutrizione parenterale, chì hè posta direttamente in a vena, è l'alimentazione orale.
Tipi di nutrimentu enterale
Ci hè parechje manere di amministrà nutrimentu enterale attraversu u tubu, chì includenu:
Tipi | Chì ghjè | Benefici | Svantaghji |
Nasogastricu | Hè un tubu inseritu da u nasu à u stomacu. | Hè u percorsu u più adupratu perchè hè u più faciule da piazzà. | Pò causà irritazione nasale, esofagea o tracheale; pò spustassi quandu tossu o vomitu è pò causà nausea. |
Orogastricu è oroentericu | Hè postu da a bocca à u stomacu o l'intestinu. | Ùn impedisce micca u nasu, essendu u più adupratu in i neonati. | Pò purtà à una pruduzzione aumentata di saliva. |
Nasoentericu | Hè una sonda posta da u nasu à l'intestinu, chì pò esse piazzata finu à u duodenu o u ghjjunu. | Hè più faciule di movesi; hè megliu tolleratu; diminuisce a pussibilità chì a sonda diventi ostaculata è provoca menu distensione gastrica. | Diminuisce l'azzione di suchji gastrichi; presenta un risicu di perforazione intestinale; limita a selezzione di formule è schemi d'alimentazione. |
Gastrostomia | Hè un tubu chì hè postu direttamente nantu à a pelle finu à u stomacu. | Ùn impedisce micca e vie aeree; permette l'usu di sonde di diametru più grande è hè più faciule da manipulà. | Hè necessariu esse piazzatu per chirurgia; pò causà un aumentu di reflux; pò causà infezzione è irritazione di a pelle; presenta un risicu di perforazione addominale. |
Duodenostomia è jejunostomia | A sonda hè posta direttamente da a pelle à u duodenu o jejunum. | Diminuisce u risicu di l'aspirazione di suchji gastrichi à u pulmone; permette l'alimentazione in u periodu postoperatoriu di chirurgie gastriche. | Più difficiule da piazzà, chì richiede chirurgia; presenta un risicu di ostruzione o rumpitura di a sonda; pò causà diarrea; avete bisognu di una pompa d'infusione. |
Stu tipu d'alimentazione pò esse amministratu cù una siringa, cunnisciuta cum'è bolus, o attraversu a forza di gravità o una pompa d'infusione. Idealmentu, deve esse amministratu almenu ogni 3 à 4 ore, ma ci sò casi induve l'alimentazione pò esse fatta in continuu, cù l'aiutu di una pompa d'infusione. Stu tippu di pompa simula i muvimenti intestinali, rendendu l'alimentazione megliu tollerata, soprattuttu quandu u tubu hè inseritu in l'intestinu.
Cumu alimentà una persona cù nutrimentu enterale
L'alimentu è a quantità da amministrà dipenderanu da alcuni fattori, cume l'età, u statu nutrizionale, i bisogni, a malattia è a capacità funzionale di u sistema digestivu. Tuttavia, a cosa normale hè di cumincià à alimentà cù un pocu volume di 20 mL per ora, chì aumenta gradualmente.
I nutrienti ponu esse dati per mezu di una dieta schiacciata o per mezu di una formula enterale:
1. Dieta schiacciata
Consiste in l'amministrazione di cibu schiacciatu è ceppu attraversu a sonda. In questu casu, u nutrizzionista deve calculà in dettaglio a dieta, oltre à u vulume di manghjà è u tempu à u quale devenu esse amministrati. In questa dieta hè cumunu cumprende ligumi, tuberi, carni magre è frutti.
U nutrizziunistu pò ancu cunsiderà di integrà a dieta cù una formula enterale, per assicurà un suministru sufficiente di tutti i nutrienti, prevenendu una malnutrizione pussibile.
Ancu s'ellu hè più vicinu à l'alimentu classicu, stu tipu di nutrizione hà un risicu più altu di cuntaminazione da i batteri, chì ponu finisce per limità l'assorbimentu di alcuni nutrienti. Inoltre, siccomu si compone di cibi schiacciati, sta dieta presenta ancu un risicu più grande di ostruzione di a sonda.
2. Formule enterali
Ci sò parechje formule pronti à fà chì ponu esse aduprate per suppressione i bisogni di e persone in nutrimentu enterale, chì includenu:
- Polimericu: sò formule chì cuntenenu tutti nutrienti, cumpresi proteine, carboidrati, grassi, vitamine è minerali.
- Semi Elementariu, oligomeric o semi-idrolizatu: formule chì i nutrienti sò pre-digeriti, essendu più faciule da assorbe à u livellu intestinale;
- Elementariu o idrolizzati: anu tutti i nutrienti semplici in a so cumpusizione, essendu assai faciule da assorbe à u livellu intestinale.
- Modulare: sò formule chì cuntenenu solu un macronutrienti cume e proteine, i carboidrati o i grassi. Queste formule sò aduprate soprattuttu per aumentà a quantità di un macronutriente specificu.
In più di questi, ci sò ancu altre formule speciali chì a cumpusizione hè adattata à alcune malatie croniche cum'è diabete, prublemi di fegatu o disordini renali.
Possibili complicazioni
Durante a nutrizione enterale, alcune complicazioni ponu sorgere, da prublemi meccanichi, cum'è ostruzione di tubi, à infezioni, cum'è pneumonia per aspirazione, o rottura gastrica, per esempiu.
Cumplicazioni metaboliche o disidratazione, deficit di vitamine è minerali, aumentu di zuccheru in sangue o squilibru elettroliticu ponu accade dinò. Inoltre, ci ponu ancu esse casi di diarrea, stinzia, gonfiore, reflux, nausea o vomitu.
Tuttavia, tutte queste complicazioni ponu esse evitate se ci hè una supervisione è una guida da un duttore, oltre à una manipolazione curretta di u tubu è di formule d'alimentazione.
Quandu ùn esse adupratu
A nutrizione enterale hè contraindicata per i pazienti à risicu elevatu di bronchospirazione, vale à dì chì u fluidu da u tubu pò entre in i pulmoni, ciò chì hè più cumunu in e persone chì anu difficultà à ingoiare o chì soffrenu di reflux severu.
Inoltre, si deve ancu evità di aduprà nutrizione enterale in e persone decompensate o instabili, chì anu diarrea cronica, ostruzione intestinale, vomitu frequente, emorragia gastrica, enterocolite necrotizante, pancreatite acuta o in casi induve ci hè atresia intestinale. In tutti questi casi, a megliu opzione hè di solitu l'usu di nutrimentu parenterale. Vede in chì cunsiste stu tippu di nutrizione.