Aspergillosi: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- 1. Reazzione allergica
- 2. Aspergillosi pulmonaria
- 3. Aspergillosi invasiva
- Quale hè u più in periculu
- Diagnosticu di l'aspergillosi
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'aspergillosi hè una malattia infettiva causata da u fungu Aspergillus fumigatus, chì hè prisente in parechji ambienti, cum'è terrenu, pantas, materiale in decomposizione è opere, per esempiu.
In questu modu, cume u fungu si pò truvà in ambienti diversi, a ghjente hè in cuntattu frequente cù uAspergillus fumigatus, ma micca tutti sviluppanu a malatia, perchè u fungu cresce più faciule è porta à l'apparizione di sintomi in e persone chì anu u sistema immunitariu u più compromessu da e malatie, cum'è HIV è lupus, avè un trasplante o l'usu di medicazione.
A via principale di infezzione di u Aspergillus hè per via di inalazione, chì li permette di stà in i pulmoni è di purtà à l'apparizione di sintomi cum'è tosse, mancanza di fiatu è frebba, chì pò aggravassi rapidamente è influenzà altre parti di u corpu, cum'è u cervellu, u core o i reni, in particulare quandu u trattamentu cù antifungali ùn hè micca iniziatu.
Principali sintomi
Dopu avè inalatu e spore di u Aspergillus fumigatus, u fungu pò culunizà e vie respiratorie è stà in u corpu senza sintomi. Tuttavia, in e persone cun un sistema immunitariu compromessu, i sintomi ponu apparire secondu u situ affettivu è a gravità di l'infezzione, è ci pò esse:
1. Reazzione allergica
Soprattuttu in e persone cun una storia di malatie pulmonari croniche, cume l'asma o a fibrosi cistica è include segni è sintomi cum'è:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Tussendu sangue o flegma;
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Nasu chì corre è difficultà à sente.
Questu hè u tippu di reazione u menu severu è, in a maiò parte di i casi, pò ancu esse trattatu cù droghe chì eranu dighjà aduprate per attacchi d'asma, per esempiu. Tuttavia, se i vostri sintomi aggravanu hè assai impurtante d'andà à l'uspidale.
2. Aspergillosi pulmonaria
Questi casi sò ancu assai cumuni, ma di solitu influenzanu e persone chì ùn anu micca storia di malatie pulmonari. I sintomi includenu:
- Perda di pesu;
- Tosse persistente;
- Tussendu sangue;
- Stanchezza eccessiva;
- Sensazione di mancanza di respiru.
S'ellu ùn hè micca trattatu currettamente, l'infezzione pulmonare pò sviluppà è sparghje in u sangue, ghjunghjendu à altre parti di u corpu. Inoltre, in certi casi u fungu pò culunizà e cavità di i pulmoni è formà una massa di funghi, cunnisciuta cum'è aspergilloma, chì pò cuntinuà à cresce è cunduce à tossisce sangue, è pò ancu sparghje in i vasi sanguigni è resultà in aspergillosi invasiva. ..
3. Aspergillosi invasiva
Hè u tippu più seriu d'infezzione chì si verifica quandu u fungu si pò multiplicà in i pulmoni è poi sparghje in u sangue. I segni di stu tippu d'aspergillosi ponu esse:
- Febbra sopra à 38 ° C;
- Dolore di pettu;
- Tosse persistente;
- Dolore à l'articuli;
- Mal di testa;
- Gonfiore di a faccia.
Inoltre, stu fungu hà a capacità di entre in i vini sanguini, di sparghje più faciule è di prumove a chjusura di i vasi, dendu à a trombosi.
L'aspergillosi invasiva hè u tippu più cumunu quandu u sistema immunitariu hè assai debule è, dunque, i so sintomi ponu esse difficiuli da identificà, postu chì ponu esse interpretati cum'è sintomi di a malattia chì si basa nantu à a diminuzione di e difese di u corpu.
Quale hè u più in periculu
Cuntagione di Aspergillus fumigatus accade soprattuttu per inalazione di e spore presenti in l'ambiente, tuttavia pò accadere ancu per via di l'inoculazione di e spore in a cornea, per esempiu.
Ancu se pò esse inalatu da chiunque, u sviluppu di l'infezioni, in particulare di u tippu invasivu, hè più frequente in e persone chì anu un sistema immunitariu più compromessu per via di malatie infettive è / o croniche, cum'è HIV è lupus, chì sò stati sottoposti à trapianto .di organi recenti o chì utilizanu droghe chì diminuiscenu l'attività di u sistema immunitariu, cum'è corticosteroidi, chimioterapia o immunosoppressanti.
Diagnosticu di l'aspergillosi
U diagnosticu di l'aspergillosi hè inizialmente fattu da un specialistu di malattie infettive, pulmonologu o medicu generale per mezu di a valutazione di i segni è sintomi presentati da a persona è di a storia sanitaria.
Per cunfirmà l'infezzione da u fungu, pò esse indicatu per osservà u sputum attraversu u microscopiu o un test di sangue cun serologia chì rileva anticorpi specifici contr'à quellu fungu, o cultura di u tessutu infettatu.
Cusì, secondu i risultati di l'esami, hè pussibule di cunfirmà l'aspergilosi è a so gravità, essendu utile per u duttore per indicà u trattamentu più adattu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'aspergillosi hè di solitu cuminciatu cù l'usu di farmaci antifungali, cume Itraconazole o Anfotericina B, chì aiutanu à eliminà i funghi in eccessu da u corpu, aiutendu u sistema immunitariu à cuntrullà l'infezioni è allevia i sintomi.
Tuttavia, u duttore pò cunsiglià ancu l'usu di corticosteroidi, cum'è Budesonide o Prednisone, per alleviare i sintomi più rapidamente è migliurà l'effettu di l'antifungali, in particulare in e persone cù sintomi assai intensi, cum'è in quelli cun l'asma, per esempiu.
In i casi i più gravi, di aspergillosi pulmonare o invasiva, in cui si pò sviluppà una massa di funghi, cunnisciuta cum'è aspergilloma, u duttore pò cunsiglià una chirurgia per rimuovere i tessuti più colpiti è favurisce l'effettu di l'antifungali.