Ritardu di u sviluppu: chì hè, cause è cume stimulare
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- Possibili cause di ritardu di u sviluppu
- Cumu stimulà u sviluppu
- Esercizii chì aiutanu à stimulà u sviluppu di u zitellu
U ritardu in u sviluppu neuropsicomotore accade quandu u zitellu ùn principia micca à pusà, à strisgià, à marchjà o à parlà in un stadiu predeterminatu, cum'è l'altri zitelli di a stessa età. Stu termine hè adupratu da u pediatra, fisioterapeuta, psicomotricista o terapeuta occupazionale quandu si osserva chì u zitellu ùn hà ancu ghjuntu à certi parametri di sviluppu previsti per ogni fase.
Ogni zitellu pò avè qualchì tippu di ritardu di sviluppu, ancu se a donna hà avutu una gravidanza sana, una nascita senza cumplicazioni, è u zitellu hè apparentemente sanu. Tuttavia, u più cumunu hè chì questu ritardu di sviluppu affetta i zitelli chì anu avutu complicazioni durante a gravidanza, u partu o dopu a nascita.
Principali segni è sintomi
Alcuni segni è sintomi chì ponu indicà chì ci hè un ritardu di sviluppu pussibule sò:
- Ipotonia: musculi debuli è postura affundante;
- Difficultà à mantene a testa à 3 mesi;
- Hè incapace di pusà solu à 6 mesi;
- Ùn cuminciate micca à scansà prima di 9 mesi;
- Ùn marchjà micca solu prima l'età di 15 mesi;
- Ùn pudè manghjà solu à 18 mesi;
- Ùn parlate più di 2 parolle per furmà una frase à 28 mesi;
- Ùn cuntrollate micca pipì è caca cumpletamente dopu à 5 anni.
Quandu u criaturu hè prematuru, "l'età curretta" finu à 2 anni deve esse calculata per fà una valutazione più curretta di queste tappe di u sviluppu. Ciò significa chì, finu à l'età di 2 anni, per calculà l'età à chì un determinatu sviluppu deve accadere, si deve tene contu di u mumentu quandu u zitellu sarebbe incinta di 40 settimane, invece di a data effettiva di consegna. Cusì, hè naturale chì e tappe di u sviluppu accadinu più tardi in un criaturu prematuru chè in un criaturu à termine.
Per esempiu: un criaturu prematuru natu à 30 settimane hè 10 settimane menu di u normale 40. Dunque, per una quistione di valutazione di u sviluppu di stu zitellu, duvete sempre aghjunghje 10 settimane à a data chì hè stimata per ogni tappa di u sviluppu. Vale à dì, sè vo circate di valutà u mumentu quandu duvete tene a testa sola, vale à dì circa 3 mesi, duvete cunsiderà chì per questu zitellu sta tappa accadrà à 3 mesi è 10 settimane.
Possibili cause di ritardu di u sviluppu
U ritardu in u sviluppu neuropsicomotore pò esse causatu à causa di cambiamenti chì pò esse accaduti:
- In l'attu di cuncepimentu;
- Durante a gravidanza, a malnutrizione, e malatie cum'è a rosella, u traumu;
- À u mumentu di a consegna;
- Cambiamenti genetichi cum'è a Sindrome di Down;
- Dopu a nascita, cum'è malatie, traumatisimi, malnutrizione, traumatismi di u capu;
- Altri fattori ambientali o cumportamentali, cum'è a malnutrizione.
U zitellu chì hè natu prematuru hà un risicu più grande di sviluppu ritardatu, è più hè prematuru di nascita, più grande hè stu risicu.
I zitelli diagnosticati di paralisi cerebrale sò à risicu aumentatu di ritardu di u sviluppu, ma micca tutti i zitelli cun ritardu di u sviluppu anu paralisi cerebrale.
Cumu stimulà u sviluppu
U zitellu cù ritardu di sviluppu deve esse sottumessu à fisioterapia, psicomotricità è sessione di terapia occupazionale ogni settimana finu à ghjunghje à l'ubbiettivi chì ponu esse seduti, camminendu, manghjendu solu, pudendu mantene a so igiene persunale. Durante e consultazioni, vari esercizii sò fatti, in modu ludicu, per aiutà à rinfurzà i musculi, curreghje a postura, stimulà a visione, è trattà riflessi è blocchi, in più di contratture è deformità.
Esercizii chì aiutanu à stimulà u sviluppu di u zitellu
Scuprite u video sottu per alcuni esercizii chì ponu stimulà u zitellu:
Questu hè un trattamentu chì richiede assai tempu chì duverebbe durà mesi o anni finu à chì u zitellu righjunghji i parametri chì pò sviluppà. Si sà chì e sindromi genetichi anu e so caratteristiche, è chì un zitellu cun paralisi cerebrale pò ùn esse capace di marchjà solu, ghjè per quessa chì ogni valutazione deve esse individuale, per pudè valutà ciò chì u zitellu hà è ciò chì u so sviluppu u putenziale hè è cusì descrive i scopi di u trattamentu.
Più prestu u zitellu principia u trattamentu, megliu è più veloce saranu i risultati, soprattuttu quandu u trattamentu hè iniziatu prima di u 1u annu di vita.