Atrofia testiculare: chì hè, cause è trattamentu
Cuntenutu
L'atrofia testiculare accade quandu unu o i dui testiculi sò visibilmente ridotti di dimensione, ciò chì pò accadere principalmente per via di u varicocele, chì hè una situazione induve ci hè una dilatazione di e vene testiculari, in più d'esse ancu u risultatu di una orchitis o infezzione di trasmissione sessuale ( IST).
Per u diagnosticu di sta cundizione da fà, l'urologu pò indicà testi di laburatoriu è imaging per identificà ciò chì causa l'atrofia, è da quì indicà u trattamentu più adattu, chì pò esse antibiotici, rimpiazzamentu ormonale è ancu chirurgia in casu di torsione. o u cancheru, per esempiu.
Cause pussibili
A causa principale di l'atrofia testiculare hè u varicocele, chì hè a dilatazione di e vene testiculate, chì porta à l'accumulazione di sangue è à l'apparizione di sintomi cum'è u dolore, a pesantezza è u gonfiore in u situ. Capite megliu ciò chì hè u varicocele è cumu trattallu.
Inoltre, hè ancu pussibule chì l'atrofia nasca da situazioni menu cumuni cum'è l'orchite causata da urti, torsione di u testiculu per accidenti o colpi, infiammazione, IST è ancu cancheru testiculare. In rari casi, per via di l'abusu di alcolu, di droghe o di l'usu di steroidi anabolizzanti, l'atrofia testiculare hè probabile chì accada, per via di i cambiamenti ormonali chì queste sostanze causanu in u corpu.
Principali sintomi
U sintomu principale di l'atrofia testiculare hè una riduzione visibile in a dimensione di unu o di i dui testiculi, ma altri sintomi ponu esse presenti, cum'è:
- Libido ridutta;
- Diminuzione di a massa musculare;
- Perdita è riduzzione di a crescita di i capelli di u corpu;
- Sensazione di pesantezza in i testiculi;
- Testiculi assai dolci;
- Gonfiore;
- Infertilità.
Quandu a causa di l'atrofia hè l'infiammazione, l'infezione o a torsione, hè pussibule chì i sintomi cum'è u dolore, a sensibilità eccessiva è a nausea sò riportati. Cusì, s'ellu ci hè un suspettu di atrofia testiculare, un urologu deve esse cunsultatu, perchè quandu ùn hè micca trattatu currettamente, sta situazione pò purtà à sterilità è ancu necrosi di a regione.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per cunfirmà ciò chì causa l'atrofia, l'urologu pò fà una valutazione di i testiculi fighjendu a dimensione, a fermezza è a struttura, in più di dumandassi per investigà megliu e cause possibili.
Inoltre, i test di laburatoriu cum'è un conteggio di sangue cumpletu ponu esse indicati per identificà un'infezione virale o batterica, testi STI, misurazione di testosterone è testi di imaging per verificà u flussu di sangue, s'ellu ci hè torsione, cisti o a pussibilità di cancheru testiculare.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'atrofia testiculare deve esse indicatu da l'urologu secondu a causa, è l'usu di farmaci chì prumove u sollievu di i sintomi è chì facenu chì i testiculi tornanu à a dimensione normale pò esse indicatu. Tuttavia, quandu questu ùn accade micca, u duttore pò raccomandà una chirurgia.
Quandu l'atrofia testiculare hè causata da u cancheru testiculare, a chirurgia pò ancu esse indicata per rimuovere u tumore, in più di a chimioterapia convenzionale è di a radioterapia quandu hè necessariu.
Inoltre, se si trova chì l'atrofia testiculare hè una conseguenza di a torsione testicolare, hè impurtante chì a chirurgia sia eseguita u più prestu pussibule per evità a necrosi di a regione è l'infertilità.