Postoperatoriu è Recuperazione dopu a Chirurgia Cardiaca
Cuntenutu
- Recuperazione di chirurgia cardiaca
- Quandu vultate à u duttore
- Tipi di Chirurgia Cardiaca
- Chirurgia cardiaca pediatrica
U periodu postoperatoriu di chirurgia cardiaca si compone di riposu, preferibilmente in a Unità di Cura Intensiva (UCI) in e prime 48 ore dopu a procedura. Questu hè chì in l'UCI ci hè tuttu l'attrezzamentu chì pò esse adupratu per monitorà u paziente in questa fase iniziale, in cui ci hè una probabilità più grande di disturbi elettroliti, cum'è sodiu è potassiu, arritmia o arrestu cardiacu, chì hè una emergenza situazione induve u core ferma di batte o batte pianu, chì pò purtà à a morte. Amparate più nantu à l'arrestu cardiacu.
Dopu à 48 ore, a persona puderà andà in a stanza o in u quartieru, è deve stà finu à chì u cardiologu assicura chì sia sicuru chì pò vultà in casa. A dimissione dipende da una serie di fattori cume a salute generale, a dieta è u livellu di dolore, per esempiu.
Subitu dopu à a chirurgia cardiaca, hè indicatu chì a persona principia u trattamentu di fisioterapia, chì duveria esse effettuatu da circa 3 à 6 mesi o più, secondu a necessità, in modu chì migliuri a qualità di vita è permette una ripresa più sana.
Recuperazione di chirurgia cardiaca
A recuperazione da a chirurgia cardiaca hè lenta è pò richiede assai tempu è dipende da u tippu di chirurgia chì hè stata effettuata da u duttore. Se u cardiologu hà sceltu una chirurgia cardiaca minimamente invasiva, u tempu di recuperu hè più cortu, è a persona pò tornà à travaglià in circa 1 mese. Tuttavia, se a chirurgia tradiziunale hè stata effettuata, u tempu di recuperu pò ghjunghje à 60 ghjorni.
Dopu a chirurgia, a persona deve seguità alcune linee guida di u duttore per evità complicazioni è accelerà u prucessu di recuperu, cume:
Vestiti è punti chirurgichi: u vestimentu di a chirurgia deve esse cambiatu da a squadra infermiera dopu u bagnu. Quandu u paziente hè liberatu in casa, hè dighjà senza u vestitu. Hè ancu cunsigliatu di fà una doccia è aduprà sapone liquidu neutru per lavà a zona di a chirurgia, in più di asciugà a zona cun un asciugamanu pulitu è di purtà panni puliti cù i buttoni davanti per facilità a piazza di i vestiti;
Cuntattu intimu: u cuntattu intimu deve ripiglià solu dopu à 60 ghjorni di chirurgia cardiaca, postu chì pò cambià i battiti di u core;
Raccomandazioni generali: hè pruibitu in u periodu postoperatoriu di fà un sforzu, di guidà, di purtà pesu, di dorme nantu à u stomacu, di fumà è di cunsumà bevande alcoliche. Dopu a chirurgia hè nurmale avè e gambe gonfie, dunque si consiglia di fà passeggiate leggere ogni ghjornu è evità di stà troppu longu. Quandu site à u riposu, hè cunsigliatu di ripusà i pedi nantu à u cuscinu è di teneli elevati.
Quandu vultate à u duttore
Hè cunsigliatu di vultà à u cardiologu quandu unu o più di i sintomi seguenti apparsu:
- Febbra superiore à 38ºC;
- Dolore di pettu;
- Mancanza di fiatu o mareosità;
- Segnu d'infezzione in l'incisioni (uscita di pus);
- Gambe chì sò assai gonfie o dolorose.
A chirurgia cardiaca hè un tipu di trattamentu per u core chì pò esse fattu per riparà i danni à u core stessu, l'arterie cunnesse ad ellu, o per rimpiazzallu. A chirurgia cardiaca pò esse effettuata à ogni età, cun un risicu più elevatu di complicazioni in l'anziani.
Tipi di Chirurgia Cardiaca
Ci hè parechji tippi di chirurgia cardiaca chì ponu esse raccomandati da u cardiologu secondu i sintomi di a persona, cume:
- Revascularizazione miocardica, cunnisciuta ancu cum'è chirurgia di bypass - vedi cumu si faci una chirurgia di bypass;
- Correzione di e Malatie Valvule cume a riparazione o u rimpiazzamentu di a valvula;
- Correzione di e malatie di l'arteria aortica;
- Currezzione di malatie congenite di u core;
- Trasplante di cori, in u quale u core hè rimpiazzatu da un altru. Sapete quandu u trasplante di core hè fattu, rischi è cumplicazioni;
- Implante Cardiac Pacemaker, chì hè un picculu dispositivu chì hà a funzione di regulà i battiti di u core. Capite cumu si face a chirurgia per piazzà u pacemaker.
A chirurgia cardiaca minimamente invasiva assistita consiste in fà un tagliu à u latu di u pettu, di circa 4 cm, chì permette l'entrata di un mini dispositivu chì pò visualizà è riparà qualsiasi dannu à u core. Questa chirurgia cardiaca pò esse effettuata in casu di malatie cardiache congenite è di insufficienza coronaria (rivascolarizazione miocardica). U tempu di recuperu hè riduttu di 30 ghjorni, è a persona pò tornà à l'attività normale in 10 ghjorni, tuttavia stu tippu di chirurgia hè effettuatu solu in casi assai selezionati.
Chirurgia cardiaca pediatrica
A chirurgia cardiaca in i zitelli, è ancu in i zitelli, richiede molta prudenza è deve esse effettuata da prufessiunali specializati è, qualchì volta, hè a migliore forma di trattamentu per salvà a vita di u zitellu chì hè natu cun qualchì malformazione cardiaca.