Batterie in urina (bacteriuria): cumu identificà è ciò chì significa
Cuntenutu
- Cumu identificà a bacteriuria
- Ciò chì pò significà batteri in l'urina
- 1. Cuntaminazione campione
- 2. Infezzioni urinarii
- 3. Tuberculosi
A batteriuria currisponde à a presenza di batteri in l'urina, chì pò esse dovuta à una raccolta inadeguata di urina, cun contaminazione di u campione, o à causa di infezioni urinarie, è altri cambiamenti in u test di urina, cume a presenza di leucociti, cellule epiteliali , pò ancu esse osservatu in queste situazioni. è, in certi casi, globuli rossi.
A presenza di batteri in l'urina hè verificata per mezu di l'esame di urina di tipu I, in quale esame hè indicata a presenza o assenza di questi microorganismi. Sicondu u risultatu di u test di urina, u medicu generale, urologu o ginecologu pò indicà u trattamentu adattatu, se necessariu, o dumandà testi addiziunali.
Cumu identificà a bacteriuria
A batteriuria hè identificata attraversu un test di urina di tippu 1, in u quale, guardendu l'urina sottu un microscopiu, hè pussibule osservà s'ellu ci hè o micca batteri, cum'è indicatu in u rapportu d'esame:
- Batterie assenti, quandu i batteri ùn sò micca osservati;
- Batteri rari o +, quandu 1 à 10 batteri sò visualizati in 10 campi microscopichi osservati;
- Alcune batterie o ++, quandu si osservanu trà 4 è 50 batteri;
- Batteri frequenti o +++, quandu si osservanu sin'à 100 batteri in 10 campi letti;
- Numerosi batteri o ++++, quandu più di 100 batteri sò identificati in i campi microscopichi osservati.
In presenza di bacteriuria, u duttore chì hà urdinatu u test deve valutà u test di urina cum'è un tuttu, osservendu qualsiasi altri cambiamenti prisenti in u rapportu in modu da pudè fà un diagnosticu è inizià u trattamentu. Generalmente, quandu u rapportu indica a presenza di batteri rari o alcuni, hè indicativu di a microbiota normale di u sistema urinariu, è ùn hè micca una causa di preoccupazione o iniziu di trattamentu.
Normalmente in presenza di batteri in l'urina, urina cultura hè richiesta, soprattuttu se a persona hà sintomi, in modu chì a specie di u batteriu sia identificata, u numeru di colonie formate è a resistenza è u prufilu di sensibilità di u batteriu, queste informazioni sò impurtante per quessa u duttore ricumanda l'antibioticu u più adattu per u trattamentu. Capite cumu si face a cultura di l'urina.
[esame-rivista-puntu]
Ciò chì pò significà batteri in l'urina
A presenza di batteri in l'urina deve esse valutata cun u risultatu di l'altri parametri di u test di urina, cume leucociti, cilindri, globuli rossi, pH, odore è culore di l'urina. Cusì, secondu u risultatu di u test di urina di tippu 1, hè pussibule chì u duttore ghjunghje à una conclusione diagnostica o chiede l'esecuzione di altri test di laboratorio da pudè indicà u trattamentu u più adattu.
I principali cause di bacteriuria sò:
1. Cuntaminazione campione
A contaminazione di i campioni hè una di e cause più frequenti di batteri in urina, soprattuttu quandu si osservanu parechje cellule epiteliali è assenza di leucociti. Questa contaminazione si verifica à u mumentu di a raccolta, in cui a persona ùn esegue micca l'igiene curretta per a raccolta o ùn trascura micca u primu flussu di urina. In questi casi, in a maiò parte di i casi, i batteri identificati facenu parte di u sistema urinariu è ùn rappresentanu micca un risicu per a salute.
Cosa da fà: Se ùn sò stati identificati altri cambiamenti in u conte di sangue, u duttore pò tene contu di l'aumentu di u numeru di batteri, tuttavia, in certi casi, una nova raccolta pò esse richiesta, essendu impurtante sta volta per fà l'igiene curretta di a regione intima, per ignurà u primu ghjettu è purtalla à u laboratoriu finu à 60 minuti dopu a racolta per esse valutata.
2. Infezzioni urinarii
Quandu ùn si tratta di cuntaminazione di u campionu, a presenza di batteri in l'urina, soprattuttu quandu si vedenu batteri frequenti o numerosi, hè indicativa di infezzione di u sistema urinariu. In più di bacteriuria, alcune o numerose cellule epiteliali ponu esse verificate, è ancu parechji o numerosi leucociti secondu u microorganismu rispunsevule di l'infezzione è a so quantità.
Cosa da fà: U trattamentu antibioticu di e infezioni urinarie hè generalmente indicatu solu quandu a persona hà sintomi relativi à l'infezzione, cum'è u dolore o brusgiatura quandu urina, urina cù sangue o una sensazione di pesantezza in a vescica, per esempiu. In questi casi, u medicu generale, urologu o ginecologu pò raccomandà l'usu di antibiotici secondu i batteri identificati è u so profilu di sensibilità.
Tuttavia, quandu i sintomi ùn sò micca osservati, l'usu di l'antibiotici ùn hè di solitu micca indicatu, perchè pò induce resistenza batterica, ciò chì rende u trattamentu più cumplicatu.
Amparate à ricunnosce i sintomi di l'infezzione di e vie urinarie è cume si pò evità.
3. Tuberculosi
Ancu s'ellu hè raru, hè pussibule chì in a tuberculosi sistemica i batteri ponu esse truvati in l'urina è, dunque, u duttore pò dumandà un test di urina per circà Mycobacterium tuberculosis, chì hè u batteriu rispunsevule di a tuberculosi.
Di solitu a ricerca per Mycobacterium tuberculosis in urina hè realizatu solu cum'è modu di monitorà u paziente è a risposta à u trattamentu, è u diagnosticu hè fattu esaminendu sputum o testendu a tuberculina, cunnisciuta cum'è PPD. Capite cumu hè diagnosticata a tuberculosi.
Cosa da fà: Quandu a presenza di batteri hè verificata in l'urina di un paziente cun tuberculosi, u duttore deve valutà se u trattamentu hè effettuatu currettamente o se a batteria hè diventata resistente à a droga indicata, chì pò indicà un cambiamentu in l'antibioticu o terapeuticu regime. U trattamentu per a tuberculosi hè fattu cù antibiotici è deve esse continuatu ancu se a persona ùn mostra più sintomi, perchè micca tutti i batteri ponu esse stati eliminati.