Balanoposthitis: chì hè, cause, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
Balanoposthitis hè una infiammazione di u glande, chjamata popularmente a testa di u pene, è u prepuziu, chì hè u tessutu retrattile chì copre u glande, purtendu à l'apparizione di sintomi chì ponu esse abbastanza scomodi, cume gonfiore di a regione, rossi, ardenti è prurigine.
Balanoposthitis pò avè parechje cause, tuttavia accade più spessu per via di l'infezioni di lieviti Candida albicans è pò accade in omi di ogni età. Hè impurtante chì a causa di balanopostite sia identificata in modu chì u trattamentu più adattu sia indicatu è, dunque, sia pussibule di alleviare i sintomi.
Cause principali
Balanoposthitis pò avè parechje cause è per quessa pò esse classificatu in:
- Balanopostite infettiva, chì accade per via di l'infezzione da funghi, batteri, parassiti o virus, u più spessu ligatu Candida albicans, Staphylococcus sp.; Streptococcu sp.; HPV, Treponema pallidum, Mycoplasma hominis, Mycoplasma genitalium, Trichomonas sp.;
- Balanopostite infiammatoria, chì accade per via di malatie infiammatorie è autoimmune, cum'è lichen planus, lichen scleroatroficu, dermatite atopica, eczema è psoriasis;
- Balanopostite pre-neoplastica, In chì i sintomi di l'infiammazione sò relativi à a proliferazione di cellule cancerose, è ponu esse legati à a malattia di Bowen è l'eritroplasia di Queyrat, per esempiu.
Inoltre, a balanopostite pò accade per via di u cuntattu cù qualsiasi sustanza chì provoca irritazioni lucali o allergie, cum'è lattice di preservativu o cloru prisente in piscine, per esempiu, o per via di a mancanza d'igiene curretta di a regione intima.
A balanopostite hè più cumuna in l'omi chì usanu droghe chì riducenu l'attività di u sistema immunitariu, anu più di 40 anni, ùn sò micca stati circuncisi, anu parechji partenarii sessuali o anu diabete scumpensatu, postu chì in questu casu, ci hè una grande perdita di glucosiu in u urina, favurendu u sviluppu di microorganismi in a zona.
Sintomi di balanopostite
Balanoposthitis hè carattarizata principalmente da prurito, rossu è brusgiatura in u glande è u prepuziu. Altri sintomi chì ponu ancu esse presenti sò:
- Dolore o disconfort quandu urinate;
- Malaise;
- Difficultà à espone u glande;
- Gonfiore lucale;
- A siccità di a pelle;
- Emergenza di secrezione di u pene;
- Aspettu di piaghe nantu à u pene.
U diagnosticu di balanopostite deve esse fattu da l'urologu valutendu i segni è i sintomi presentati da l'omu, è ancu valutendu a so storia clinica è e so abitudini di vita. Inoltre, per cunfirmà a diagnosi di balanopostite, pò esse raccomandatu da u duttore per fà test di sangue è urina, è ancu un esame microbiologicu basatu nantu à a secrezione di u pene o urina.
In casu di balanopostite ricorrente, una biopsia pò esse indicata per verificà i segni è a proliferazione di cellule maligne, in più di a chirurgia per rimuovere l'eccessu di pelle da u prepuziu, per facilità l'igiene è riduce l'umidità locale.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu di a balanopostite hè indicatu da l'urologu secondu a causa, è a maiò parte di u tempu hè indicatu l'usu di antifungali o antibiotici topichi o orali secondu u microorganisimu ligatu à l'infiammazione. U trattamentu di balanopostite hè spessu uguale à balanite, chì hè una infiammazione solu di a testa di u pene, in cui l'usu di unguenti corticoidi, cume Hydrocortisone, antifungali, cume Ketoconazole, Itraconazole o Clotrimazole, o unguenti antibiotici, cume Clindamicina, hè indicata. Capite di più nantu à u trattamentu di balanite.
In i casi più severi, in cui a balanopostite hè ricorrente, ci sò fattori di risicu associati, ci hè un risicu di complicazioni è i sintomi sò assai scomodi è interferiscenu cù a qualità di vita di l'omu, si consiglia di fà una chirurgia per fimosi, in u quale hè eliminatu l'eccessu di pelle da u pene. Vede cumu a chirurgia di fimosi hè fatta.
Hè ancu impurtante chì l'omi mantenenu a zona genitale sempre pulita è secca, evitanu traumi meccanichi è evitanu l'usu di saponi antisettici, perchè pò eliminà i microorganismi benefichi per a salute maschile.