è chì fà
Cuntenutu
- Caratteristiche di u zitellu altu bisognu
- Cosa da fà
- Cumu hè u sviluppu di u zitellu altu bisognu
- Cumu hè a salute di a mamma
U zitellu altu bisognu, hè un criaturu chì hà una grande necessità d'attenzione è cura da i genitori, in particulare da a mamma. Hà bisognu à esse tenutu tuttu u tempu, postu chì hè natu, pienghje assai è vole manghjà ogni ora, in più di ùn dorme più di 45 minuti di fila.
A descrizzione di e caratteristiche di u zitellu in grande bisognu hè stata fatta da u pediatra William Sears dopu avè osservatu u cumpurtamentu di u so figliolu minore, chì era assai diversu da i so fratelli maiò. Tuttavia, queste caratteristiche ùn ponu micca esse descritte cum'è una malattia o una sindrome, essendu solu un tippu di personalità di u zitellu.
Caratteristiche di u zitellu altu bisognu
U zitellu chì hà una grande necessità di attenzione è cura hà e seguenti caratteristiche:
- Pienghje assai: U pienghje hè forte è forte è pò durà praticamente tuttu u ghjornu, cù picculi intervalli da 20 à 30 minuti. Hè cumunu per i genitori di pensà inizialmente chì u zitellu soffre di qualchì malattia, perchè u chiancimentu pare esse inconsolabile, ciò chì porta à parechji pediatri è a realizazione di testi, è tutti i risultati sò normali.
- Dorme pocu: Di solitu stu zitellu ùn dorme più di 45 minuti di fila è si sveglia sempre pianghjendu, bisognu di un giru per calmassi. E tecniche cume 'lascià pienghje' per piantà ùn funzionanu micca perchè u zitellu ùn smette micca di pienghje ancu dopu à più di 1 ora è i studii mostranu chì u pienu eccessivu pò causà danni cerebrali in più di lascià segni nantu à a personalità di u zitellu, cum'è insicurezza è sfiducia .
- I so musculi sò sempre cuntratti: Ancu se u criaturu ùn pienghje micca, hè pussibule chì u tonu di u so corpu sia assai intensu, ciò chì indica chì i musculi sò sempre rigidi è e so mani sò strette strette, mostrendu a so scuntentezza è a so brama di sbarrazzassi di qualcosa, cum'è s'elli fussinu sempre pronti scappà. Alcuni zitelli sembranu gode di esse avvolti in una manta, chì hè leggermente pressata contr'à u so corpu, mentre chì altri semplicemente ùn supportanu micca stu tippu di approcciu.
- Succhiate l'energia di i genitori: A cura di un criaturu in gran bisognu hè assai stancante perchè pare chì succhinu tutta l'energia da a mamma, chì anu bisognu di piena attenzione a maiò parte di i ghjorni. U più cumunu hè chì a mamma ùn possi stà luntanu da u zitellu per più di mezz'ora, duvendu cambià u pannolinu, manghjà, mette in sonnu, calmà u pienghje, ghjucà è tuttu ciò chì hè necessariu per piglià cura di un zitellu. Nimu altru pare esse capace di risponde à i bisogni di un criaturu altu bisognu.
- Manghja assai: u criaturu in gran bisognu pare esse sempre famitu è scuntentu, ma perchè spendenu tanta energia, ùn ponu micca esse assai in sovrappesu. A stu zitellu li piace à allattà è ùn usa micca u latte maternu per nutrisce u so corpu, ma ancu e so emozioni, cusì l'alimentazione hè prolungata è u zitellu li piace assai à esse allattatu, fendu tuttu u pussibule per stà in quella pusizione còmuda induve si sente prutettu è amatu, per assai più longu di u normale, cum'è per ora.
- Hè difficiuli di calmassi è di ùn calmassi mai solu: Una lagnanza cumuna di i genitori cù i zitelli in grande bisognu hè chì e tecniche chì anu sappiutu calmallu oghje ùn possanu micca travaglià dumane, è hè necessariu aduttà tutti i generi di strategie per calmà u zitellu chì pienghje assai, cum'è marchjà cun ellu nantu à e so ghjambe, in u carrughju, cantanu ninne nanna, ciucce, scumette nantu à u cuntattu pelle à pelle, messu à allattà, spegne u lume.
Avè un criaturu in grande bisognu richiede assai dedica da i genitori, è u più cumunu hè chì a mamma si senti frustrata è pensi ch'ella ùn sà micca cumu cura di u so zitellu, postu ch'ellu vole sempre di più giri, attenzione, manghjà è ancu s'ella face tuttu per ellu, ancu cusì, pò sempre sembrà assai scuntentu.
Cosa da fà
U megliu modu per pudè cunsulà un zitellu in alta necessità hè di avè u tempu per ellu. Idealmente, a mamma ùn deve micca travaglià fora di casa è esse capace di cuntà nantu à l'aiutu di u babbu o d'altre persone per sparte altre attività fora di curà u zitellu, cum'è a pulizia di a casa, u shopping o a cucina.
U babbu pò ancu esse prisente in a vita cutidiana di u zitellu è hè nurmale chì quandu u zitellu criscia, s'abbituessi à l'idea chì ùn ci hè micca solu a mamma in a so vita.
Cumu hè u sviluppu di u zitellu altu bisognu
U sviluppu psicomotricu di u zitellu altu bisognu hè nurmale è cum'è previstu, allora intornu à 1 annu duvete cumincià à marchjà è à 2 anni pudete cumincià à mette duie parolle inseme, furmendu una «frase».
Quandu u zitellu cumencia à cumunicà indicendu l'uggetti o strisciando versu elli, ciò chì accade intornu à 6 à 8 mesi, i genitori sò capaci di capisce megliu ciò chì u zitellu hà bisognu, facilitendu a cura di u ghjornu. È quandu stu zitellu principia à parlà versu 2 anni, diventa più faciule capisce ciò ch'ellu vole perchè pò verbalizà esattamente ciò ch'ellu sente è ciò ch'ellu hà bisognu.
Cumu hè a salute di a mamma
A mamma hè di solitu assai stanca, sovraccaricata, cun cerchi scuri è pocu tempu per ripusassi è curà si. I sentimenti cum'è l'ansietà sò cumuni in particulare in i primi mesi di a vita di u zitellu o finu à chì u pediatra vene à u diagnosticu chì u zitellu hà assai bisognu.
Ma cù l'anni, u zitellu impara à esse distrattu è à divertisce si cù l'altri è a mamma ùn diventa più u centru d'attenzione. À questu stadiu hè cumunu chì a mamma abbia bisognu di cunsigli psicologichi perchè hè pussibule ch'ella sia cusì abituata à vive solu per u zitellu altu bisognu ch'ellu pò esse difficiule di alluntanassi d'ella, ancu s'ellu hè per ella d'entra à a scola materna.