Bug di pedi: chì hè, sintomi è cumu per eliminà
Cuntenutu
U bug di u pede hè un picculu parasite chì entra in a pelle, principalmente in i pedi, induve si sviluppa rapidamente. Hè ancu chjamatu bug di sabbia, porcu, cane, jatecuba, matacanha, pulci di sabbia o tunga, per esempiu, secondu a regione.
Questa hè una infezzione di a pelle causata da una piccula pulce, chjamata aTunga penetrans, chì hè capace di infiltrassi è di campà per parechje settimane nantu à a pelle, pruvucendu una piccula lesione chì pò diventà infiammata è causà sintomi cum'è dolore, prurito è rossu.
Per trattà sta infezzione, hè necessariu caccià stu parassita da a pelle, preferibilmente in un centru di salute, cù una agulla sterile, tuttavia, e creme à base di canfora o di vaselina salicilata ponu esse aduprate per facilità u trattamentu, o opzioni di rimedii, cume o Thiabendazole o Ivermectin in compressa o unguentu, per esempiu, guidatu da u duttore in casu di necessità.
Tuttavia, l'unicu modu per cuntrullà è prevene nuove infezioni hè attraversu a prevenzione, evitendu di camminà scalzi nantu à i terreni cù sabbia è fangu, è micca ambienti frequenti cù spazzatura è scarsa sanità.
Principali sintomi
L'infezzione provoca lesioni chì si verificanu soprattuttu nantu à a pianta di i pedi, intornu à e unghie è in i spazii trà i diti, ancu se accade ancu nantu à e mani o in altrò in u corpu.
In i primi 30 minuti dopu avè penetratu a pelle, u parassita produce sintomi iniziali, cum'è una tacca rossa di circa 1 mm è un ligeru dulore lucale. Dopu, i sintomi chì ponu apparisce nantu à a pelle in i ghjorni sò:
- Rash nantu à a pelle, cù un puntu neru in u centru è biancu intornu;
- Pruritu;
- Dolore è disconfort;
- Presenza di secrezione trasparente o giallastra, in casu d'infiammazione o d'infezzione lucale.
Dopu à circa 3 settimane, è dopu avè espulsu tutte l'ove, u parasite pò spuntaneamente lascià o esse tombu è eliminatu da u sistema immunitariu, quantunque pò lascià residui chì ponu stà nantu à a pelle per mesi.
Per diagnosticà è cunfirmà a presenza di u bug di u pede, u duttore o l'infermiera devenu valutà solu e caratteristiche di a ferita, è ùn sò micca necessarie altre prove.
Cumu uttene
I lochi induve campanu l'ove è i parassiti chì causanu insetti, sò soprattuttu i terreni cù rena è poca luce, cum'è vicinu à i corti, giardini, purcaghji o munzelli di letame. A pulga misura circa 1 mm è pò ancu esse in i capelli di cani è di topi, alimentendu si di u so sangue.
Quandu a femina hè piena d'ova, prova à penetrà in a pelle d'altri animali ospitanti, cum'è u porcu o e persone, induve hè infiltratu, lascendu a parte posteriore fora, chì dà origine à a tacca nera di a lesione, per per eliminà l'ova è e feci.
Durante stu periodu, chì dura da 2 à 3 settimane, a femina pò ghjunghje à a taglia di un pisellu per via di u sviluppu di l'ove, chì sò liberate versu l'esternu. Dopu questu, l'insettu more, u so carapace hè espulsu è a pelle guarisce torna, è l'ove depositate in l'ambiente diventanu larve in trè à quattru ghjorni, chì cresceranu è diventeranu pulci novi chì ponu infettà torna più persone.
Cumu sguassà u bug
Ancu se u parassitu hè solu temporaneamente nantu à a pelle, hè assai impurtante chì u trattamentu sia fattu, sia per evità complicazioni cum'è infezioni batteriche, perdita di unghie, formazione di ulcere è deformità in e dita, è ancu per prevene uova novi da esse liberu in l'ambiente. è pò infettà altre persone.
L'opzioni di trattamentu sò:
- A retirazzione di u bug cù una agulla di tagliu o un bisturi, chì hè a forma principale, fatta in un postu di salute, dopu avè pulitu a ferita è sterilizatu i materiali;
- Usu di medicinali, cum'è Tiabendazole o Ivermectin, prescritti da u duttore, soprattuttu quandu ci hè un gran numeru di bug in u corpu;
- Usu di unguenti, à basa di canfora o di vaselina salicilata, o cù i stessi ingredienti attivi di i vermifugi.
U duttore pò guidà l'usu di antibiotici, cum'è Cefalexina, in casu d'infezzione da batteri. Inoltre, a vaccinazione per u tetanu hè indicata in tutti i casi di insetti, postu chì a perforazione in a pelle pò esse una porta per i batteri di sta malattia.
Cumu evità di piglià
Per prevene u bug, duvete sempre purtà scarpi chjusi in lochi cù rena è induve passanu parechji animali domestichi, cum'è cani è misgi.
Inoltre, hè impurtante di piglià l'animali domestici à u veterinariu per valutà s'elli sò infettati da a pulce, è di inizià un trattamentu adeguatu per chì a malattia ùn si diffonda micca à e persone.
Una altra malattia cumuna chì si contrae da l'animali infetti da i vermi hè u bug geograficu, chì provoca piaghe, cun rossu è prurito intensu, principalmente in i pedi. Amparate più nantu à sta infezzione in sintomi di bug geografichi.